Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 23:32
  #4345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Jag ljuger för mig själv, ja. Ljuger om att jag inte kan sluta.
"Det är inte ditt fel, du är alkoholist. Många är det och det kan man inte hjälpa"
Ändå kan jag hålla upp tre-fyra-fem dagar enkelt ...
Fan, man behöver en uppgift i livet!
En fru skulle nog vara bra.
Sluta med din självömkan och tro att det skulle bli bra med en fru. Vi är många som varit där. Sen när man mår bra är fru det sista man tänker på. Se till att du mår bra i dig själv. Du kan inte må bra genom en annan person dessvärre!
Citera
2018-06-03, 11:15
  #4346
Medlem
Jag har varit borta från alkohol i 6 veckor.
Jag drack igår hemma hos en polare med hans alkoholist-föräldrar- - slutade med att jag hånglade med hans jävla morsa och farsan slog mig rakt i ansiktet och knäckte näsan på mig.
Jag trappar ner på medicin också så jag var så jävla lättpåverkad så efter 5 öl var jag HELT dyngrak.
Att hon ens besvarade det där.... asså helvete.
Snuten kom dit mitt i natten och det blev anmälan för misshandel.

Varenda jävla gång på senaste som jag dricker går allt åt helvete, jag hatar alkohol.
Jag känner fan inte igen mig själv... Det är som en helt annan sida av mig tittar fram.

Idag undrar jag vad fan jag säger till min flickvän? Jag ser ut som att jag gått tre rundor mot Mike Tyson.
Jag är så jävla less på allt.. När saker börjar gå bra så dricker jag ändå och det slutar i ren jävla katastrof...
Jag pallar inte
Citera
2018-06-03, 11:25
  #4347
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Jag har varit borta från alkohol i 6 veckor.
Jag drack igår hemma hos en polare med hans alkoholist-föräldrar- - slutade med att jag hånglade med hans jävla morsa och farsan slog mig rakt i ansiktet och knäckte näsan på mig.
Jag trappar ner på medicin också så jag var så jävla lättpåverkad så efter 5 öl var jag HELT dyngrak.
Att hon ens besvarade det där.... asså helvete.
Snuten kom dit mitt i natten och det blev anmälan för misshandel.

Varenda jävla gång på senaste som jag dricker går allt åt helvete, jag hatar alkohol.
Jag känner fan inte igen mig själv... Det är som en helt annan sida av mig tittar fram.

Idag undrar jag vad fan jag säger till min flickvän? Jag ser ut som att jag gått tre rundor mot Mike Tyson.
Jag är så jävla less på allt.. När saker börjar gå bra så dricker jag ändå och det slutar i ren jävla katastrof...
Jag pallar inte

Det är väl bara att sluta. Alkohol är rena rävgiftet
Citera
2018-06-05, 22:41
  #4348
Medlem
boobacars avatar
Tjena alla. Nu är det så här att jag har druckit i princip varje dag i mer än en månad, i helgen insåg jag att det tog runt 7 öl för att "komma igång", dvs börja bli full. Bestämde mig för att sluta dricka någon dag sen (minnet sviktar) Kände då och då korta perioder av ren förvirring, hade liksom svårt att bedöma avstånd och storleken på saker o ting, fick även den känslan i morse vilket gick över efter tre starköl.
Är det symtom på "avtändning" eller nojar jag bara?

Vill verkligen inte ha kontakt med vården då jag redan har en LVM-utredning på gång och är extremt nära på att faktiskt få lvm. Peace!

Nu ska jag in till stan för att dricka lite mer
__________________
Senast redigerad av boobacar 2018-06-05 kl. 22:48.
Citera
2018-06-06, 19:10
  #4349
Medlem
Qassams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar
Tjena alla. Nu är det så här att jag har druckit i princip varje dag i mer än en månad, i helgen insåg jag att det tog runt 7 öl för att "komma igång", dvs börja bli full. Bestämde mig för att sluta dricka någon dag sen (minnet sviktar) Kände då och då korta perioder av ren förvirring, hade liksom svårt att bedöma avstånd och storleken på saker o ting, fick även den känslan i morse vilket gick över efter tre starköl.
Är det symtom på "avtändning" eller nojar jag bara?

Vill verkligen inte ha kontakt med vården då jag redan har en LVM-utredning på gång och är extremt nära på att faktiskt få lvm. Peace!

Nu ska jag in till stan för att dricka lite mer

Ja, det är antagligen symtom på din "avtändning".

Om du kommer att få hjälp nu så har jag inte så mycket att tillägga. Du vet antagligen själv att du inte kan dricka dagligen så länge så sluta eller trappa ner. Ät ordentligt, sätt i dig vitaminer och tiamin, drick ordentligt med vatten.
Citera
2018-06-06, 19:49
  #4350
Medlem
boobacars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qassam
Ja, det är antagligen symtom på din "avtändning".

Om du kommer att få hjälp nu så har jag inte så mycket att tillägga. Du vet antagligen själv att du inte kan dricka dagligen så länge så sluta eller trappa ner. Ät ordentligt, sätt i dig vitaminer och tiamin, drick ordentligt med vatten.
Tack för svar, idag blev det mina sista öl. Ska sköta allting rätt nu , är full nu och sista gången det sker på ett tag
Citera
2018-06-08, 22:29
  #4351
Medlem
Forkss avatar
Min relation till alkohol.

Dricker något dygn, kan variera från ett till tre då jag äter och sover dåligt om det ens blir av. Under den tiden tycks jag tappa fattningen helt och kan bete mig minst sagt udda, odrägligt och självdestruktivt. När jag druckit klart har jag alltid stora minnesluckor, har lärt mig att uppskatta dom för att minnas beteendet är nästan värre. Vid det laget är det inte ovanligt att jag är sängliggande 12-24 timmar med hjärtklappning, svettningar osv.

När det värsta är över tar jag mig upp och bestämmer mig för att ta mig i kragen, kanske försöker släta över några misstag som gjorts om jag känner att jag gått över gränsen och vet vem jag gjorde det mot. Dagarna går sakta och allteftersom den fysiska och psykiska härdsmältan börjar ordna upp sig, bleknar den för bara några dagar sedan så starka insikten att jag måste sluta dricka eller förändra mitt sätt att dricka. Då börjar vansinnet om igen.

Visst har det hänt att jag varit nykter mer än några dagar eller på något vis lyckats dricka utan att tappa greppet fullständigt men har aldrig kunnat hålla mig där utan att halka tillbaka i samma mönster. Jag tror jag vill sluta helt eller så vill jag bara att vansinnet och hets drickandet ska övergå till en sundare och mer socialt accepterad överkonsumtion. Detta inlägg kanske inte passar sig i den här tråden då jag är velig när det gäller att helt och hållet sluta dricka. Hursomhelst vill jag förändra situationen till det bättre.

Lycka till med eran kamp!
Citera
2018-06-08, 23:22
  #4352
Medlem
DrunkenCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Min relation till alkohol.

Dricker något dygn, kan variera från ett till tre då jag äter och sover dåligt om det ens blir av. Under den tiden tycks jag tappa fattningen helt och kan bete mig minst sagt udda, odrägligt och självdestruktivt. När jag druckit klart har jag alltid stora minnesluckor, har lärt mig att uppskatta dom för att minnas beteendet är nästan värre. Vid det laget är det inte ovanligt att jag är sängliggande 12-24 timmar med hjärtklappning, svettningar osv.

När det värsta är över tar jag mig upp och bestämmer mig för att ta mig i kragen, kanske försöker släta över några misstag som gjorts om jag känner att jag gått över gränsen och vet vem jag gjorde det mot. Dagarna går sakta och allteftersom den fysiska och psykiska härdsmältan börjar ordna upp sig, bleknar den för bara några dagar sedan så starka insikten att jag måste sluta dricka eller förändra mitt sätt att dricka. Då börjar vansinnet om igen.

Visst har det hänt att jag varit nykter mer än några dagar eller på något vis lyckats dricka utan att tappa greppet fullständigt men har aldrig kunnat hålla mig där utan att halka tillbaka i samma mönster. Jag tror jag vill sluta helt eller så vill jag bara att vansinnet och hets drickandet ska övergå till en sundare och mer socialt accepterad överkonsumtion. Detta inlägg kanske inte passar sig i den här tråden då jag är velig när det gäller att helt och hållet sluta dricka. Hursomhelst vill jag förändra situationen till det bättre.

Lycka till med eran kamp!

Låter nog som du ska lägga ner drickandet helt. Bevisligen så klarar du ju inte att dricka ”lagom”. Du har bekymmer med spriten, så enkelt är det.
Citera
2018-06-16, 15:45
  #4353
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Min relation till alkohol.

Lycka till med eran kamp!

Låter precis som mitt liv. Kraschade rejält i går och jag inser mer och mer att jag måste ta tag i mitt drickande. Som jag dricker nu ger mig bara ångest.
Citera
2018-06-17, 08:39
  #4354
Medlem
Kuddkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddkrigaren
Uppdatering. Har hållit mig till ett sexpack folköl om dagen sedan jag skrev sist. Det tar udden av darrningarna och jag känner mig rätt taggad att fortsätta jobba mot missbruket. Tack till alla som skrivit i tråden, det är så inspirerande!

Uppdatering. Föll tillbaka. En knapp bib om dagen, minnesluckor, omdömeslöst vidrigt beteende på fyllan och djävulsk ångest efteråt.

Nu helt vit sen elva dagar. Jag går till mitt första möte imorgon. Den här gången ska jag klara det!
Citera
2018-06-18, 17:25
  #4355
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddkrigaren
Uppdatering. Föll tillbaka. En knapp bib om dagen, minnesluckor, omdömeslöst vidrigt beteende på fyllan och djävulsk ångest efteråt.

Nu helt vit sen elva dagar. Jag går till mitt första möte imorgon. Den här gången ska jag klara det!

Bra val om du frågar mig. Ställ inte siktet för långt fram bara, att komma iväg på ett första möte är stort "bara" det... De flesta kommer inte så långt. En sak i taget nu.
Citera
2018-06-20, 17:29
  #4356
Medlem
Z2361s avatar
Jag skall sluta dricka. Egentligen känner jag mig inte hemma i denna tråd, då jag varken har eller har haft ett missbruk. Jag gör detta för min egen skull och skall inte göra det till en grej att vara "nykterist", därav vill jag skriva av mig här på fb bara för att få ur mig lite tankar kring detta.

Beslutet att sluta dricka har vuxit fram under många år. Jag började dricka för lite mer än 10 år sedan. Jag gick i högstadiet då. Redan i gymnasiet sa jag att jag skall sluta dricka alkohol en vacker dag, men inte än. Har gått några år sedan dess.. Jag har det senaste året druckit sparsamt. Endast ett par måttliga fyllor, som känts helt värdelösa. Nu senast var jag nykter i 1.5 månad tills jag fick för mig att dricka öl i helgen. Det gav mig ingenting mer än en bakfylla och tunnare plånbok och jag kände att nej, 10 år med alkohol får räcka.

Jag har beslutat att inte heller dricka "en öl till maten", av hälsoskäl. Jag tycker om smaken av öl. Men jag har inte behovet av att få i mig alkohol vilket helt enkelt mynnar ut i att, ska jag dricka öl, kan jag dricka alkoholfri öl.

Nu är det helt enkelt slut med detta fanskap.

Jag som är en normal konsument av alkohol tycker att detta beslut är lite jobbigt att ta och är sjukt imponerad av er andra som har problem med alkohol och tar beslutet att sluta dricka.

Kommer återkomma med någon uppdatering senare i livet.

Over and out.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback