Citat:
Ursprungligen postat av
snivlem
har läst dina tidigare inlägg och det här va trist och läsa...men tyvärr väntat. du har en felaktig inställning till hela grejen. du kämpar emot, du tycker det är en uppoffring att inte dricka...du stretar emot din vilja, som är att dricka...
du MÅSTE få in i skallen att dricka alkohol är nåt du INTE vill. fattar du? hur svårt är det att låta bli nåt som du inte vill ?!? inte särskilt svårt att inte äta råttgift? eller äta upp dasspappret du just torka dig i arslet med ? för om du hjärntvättar dig själv till att se ett likamed tecken mellan dasspappret med din avföring på och alkohol så är du hemma... =)
Nu är jag här igen, ett nytt försök när jul/nyår skiten är över.
Helgens äventyr bjöd på aldrig tidigare skådad ångest, pga. Alldeles för mycket dricka + annat under helgen.
Fick en rejäl känga av min bästa vän sen evigheter, något som fick mig att tänka i helt andra banor än tidigare gånger, trots att der var en ren självklarhet det han sa.
Ny tid, min tid.
Denna gången ska jag inte räkna några dagar. Det är inte antalet som är det viktiga just nu. Det är sinnestämmningen jag befinner mig i som måste förändras. Inte något annat.
Jag kommer tillbaka, oftare för att påminna mig själv om vad som är vikigt just nu.
Det är detta som behövs nu, inget annat.
Puss&kram.