Respekt till alla som vill sluta dricka!!!
HAr själv varit spritfri i tre år snart, inte en droppe..
Mitt problem var inte ett beroende utan att jag blev helt hjärndöd av spriten. Kom hem mitt i natten, skrek och var förbannad. Helt utan anledning dessutom..
Ungarna vaknade och grät för dom inte visste vad det var för fel på pappa. Helt jävla fruktansvärt, nu när jag ser tillbaka på det.
Jag hade ju som sagt inget fysiskt beroende så, och jag blev ju inte alltid mongo. Men efter en sista blöt jävla natt och jag vaknade på köksgolvet så brast det..
Jag grät floder i en veckas tid, kunde inte göra annat än hålla om mina barn och fru och be om förlåtelse..
Min metod var kall kalkon. Vilket var lättare för mej eftersom jag inte hade beroendet. Men det svåraste för mej, eller jobbigast kanske jag ska säga. Var alla kommentarer när man inte drack längre..
-" vad fan, kör du idag."
-"Kom igen, en bärs kan du väl ta. vi talar om ifall det blir för mycket" Jo, säkert.
Nu vet alla att jag inte dricker, och det har blivit lättare att gå på fester och ut på krogen nu eftersom man slipper kommentarer. Det enda jag får nu för tiden är faktiskt respekt, det hjälper en att hålla huvudet lite högre..
Jag tror jag flamsar iväg lite nu men.
Till alla som har bestämt sej för att sluta. Respekt och lycka till...
Peace out!