Citat:
Vi verkar ligga på samma nivå du och jag. Idag har jag gått upp 11 våningar 3 ggr och en lång promenad i olika terräng. Min ångest försvann dock ganska fort, redan efter 1-2 veckor.
Har inte vägt mig eller mätt magomfånget men byxorna har blivit mycket större. Instämmer i det du skrev att man börjar lära känna sitt gamla jag. Mer intresserad av olika saker nu och läser mycket om vikt och träning på nätet. Är inte smällfet men vill ha bort några kilo på mage och rygg.
Jag känner inte heller något behov av att dricka öl för jag vet också att då är man tillbaka på ruta ett och alla trappsteg, knäböj och promenader vore meningslöst. Jag saknar folk som skriver här och berättar om hur magar och annat fläsk försvunnit. Får väl vänta till jul när kommande alkisar ska börja skriva här i höst.
Har inte vägt mig eller mätt magomfånget men byxorna har blivit mycket större. Instämmer i det du skrev att man börjar lära känna sitt gamla jag. Mer intresserad av olika saker nu och läser mycket om vikt och träning på nätet. Är inte smällfet men vill ha bort några kilo på mage och rygg.
Jag känner inte heller något behov av att dricka öl för jag vet också att då är man tillbaka på ruta ett och alla trappsteg, knäböj och promenader vore meningslöst. Jag saknar folk som skriver här och berättar om hur magar och annat fläsk försvunnit. Får väl vänta till jul när kommande alkisar ska börja skriva här i höst.

Jag har nog gått ner minst 7-8 kg. Har inte kollat så noga. Det viktigaste för mig har varit att få ordning på psyket och bli av med ångesten. Äter SRRI och går till psykolog.
Men det är så klart en skön bonus med viktnedgången. För att inte tala om hur mycket mer pengar jag har över varje månad. Runt 6000:- extra varje månad, som förut gick till kröka.
Den jobbigaste biten är isolationen som uppstår. Jag umgås inte lika mycket med alla gamla suparpolare. Av förklarliga skäl
. Som tur är har jag dock ett par andra vänner som jag kan umgås med, som inte har alkohol i fokus hela tiden. Tristess har jag inte hunnit känna av så mycket då mitt liv har känts kaotiskt. Men jag är väl medveten att det kan komma dagar av tung tristess då allt har lugnat ner sig. då gäller det att ha andra saker att göra.
Jag tror inte det räcker med att sluta dricka och bara rulla tummarna hemma på kammaren. Här krävs en 180-sväng i livet.
Jag har bokat upp mig på lite kvällskurser i musik och volontärjobb till hösten. Har lägenhet och fast jobb. Till och med flickvän
. Även om det är lite "sådär" mellan oss just nu. Vi får se hur det går.Jag har visst hopp om livet i alla fall. Så mycket kan jag säga. Och jag ser fram emot att lära känna den riktiga Autobahn76. Killen som har varit marinerad i alkohol. Försöker se det som ett äventyr.
.