2015-03-26, 11:46
Medlem
xenosans avatar
Jag har verkligen hårdtuggat mig fram och har verkligen haft användning av tjurskallen. Jag jobbar med alkohol, mat och alkohol är det enda jag kan och jag korkar upp till gäster hela dagarna.

På min fritid åker jag buss landet runt och kollar på fotboll, galet mycket alkohol där också.

Jag var på något enstaka möte i början av min nykterhet, annars har jag haft stor hjälp av två killar i köket på jobbet som kommit till oss som först praktikanter och sedan fått jobb efter avslutad behandling.

Det har varit en tuff vecka, mycket skit som har hänt men jag har lyckats hittills och är glad över det.
Citera
2015-03-26, 16:23
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Jag har verkligen hårdtuggat mig fram och har verkligen haft användning av tjurskallen. Jag jobbar med alkohol, mat och alkohol är det enda jag kan och jag korkar upp till gäster hela dagarna.

På min fritid åker jag buss landet runt och kollar på fotboll, galet mycket alkohol där också.

Jag var på något enstaka möte i början av min nykterhet, annars har jag haft stor hjälp av två killar i köket på jobbet som kommit till oss som först praktikanter och sedan fått jobb efter avslutad behandling.

Det har varit en tuff vecka, mycket skit som har hänt men jag har lyckats hittills och är glad över det.

Tycker absolut inte att du ska stänga in dina tankar och känslor. Sug tag i någon av praktikanterna/kollegorna och berätta hur du mår. De kommer säkerligen att kunna relatera till det du berättar och kunna hjälpa. Om inte annat så hjälper du dig själv bara genom att ventilera med dom. Vill du vara mer anonym så trampar du iväg på ett möte, jag menar, vad har du att förlora?

Ensam är inte stark i alla lägen. Bara att du skriver här tyder på att du behöver eller vill ha någon att prata med.
Citera
2015-03-26, 19:45
Medlem
JeffreyLebowskis avatar
23dagar utan alkohol.
Ätit nyttigt och motionerat. Knappt kolhydrater alls. Inget godis, chips eller läsk.
Har ganska bra koll på vad man kan/ska äta, vet att det är kcal in vs kcal ut som gäller.

Skulle uppskatta att jag druckit 1000-1200 folköl senaste 6månaderna. Gick under dessa månader upp ca 10kg, från 98kg till 108kg (182cm lång).

Nu efter 23dagar väger jag 107.5kg. Alltså endast 0.5kg ner.

Lite besviken är jag. Hade hoppats på att gå ner 3-4kg iaf, så man blir extra sporrad. Nu blir jag bara irriterad.
Citera
2015-03-26, 20:30
Medlem
Elefantpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyLebowski
Skulle uppskatta att jag druckit 1000-1200 folköl senaste 6månaderna.

Haha, jag var tvungen att göra en överslagberäkning på hur mycket jag tror jag druckit under min alkoholism. Det borde vara ungefär 300 liter ren etanol på ca 7 år. Det motsvarar 17500 folköl.

Bra jobbat med nykterheten!
Citera
2015-03-26, 20:45
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
23dagar utan alkohol.
Ätit nyttigt och motionerat. Knappt kolhydrater alls. Inget godis, chips eller läsk.
Har ganska bra koll på vad man kan/ska äta, vet att det är kcal in vs kcal ut som gäller.

Skulle uppskatta att jag druckit 1000-1200 folköl senaste 6månaderna. Gick under dessa månader upp ca 10kg, från 98kg till 108kg (182cm lång).

Lite besviken är jag. Hade hoppats på att gå ner 3-4kg iaf, så man blir extra sporrad. Nu blir jag bara irriterad.

Snart nio veckor för mig.

Jag tycker det tar lång tid för min kropp att återhämta sig denna gången, jag har väl supit sönder den.

Magen funkar inte som den ska, den är uppsvälld och gör ont, ämnesomsättningen funkar inte som den ska och jag känner mig trött och lite halvsjuk hela tiden.

Det känns iaf skönt att vara nykter.
Citera
2015-03-27, 02:09
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
23dagar utan alkohol.

Börja kröka igen då. Skämt åsido, bra jobbat!

Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Snart nio veckor för mig.

Jag tycker det tar lång tid för min kropp att återhämta sig denna gången, jag har väl supit sönder den.

Magen funkar inte som den ska, den är uppsvälld och gör ont, ämnesomsättningen funkar inte som den ska och jag känner mig trött och lite halvsjuk hela tiden.

Det känns iaf skönt att vara nykter.

Helt rätt tänk. En nykter dag är en bra dag, speciellt för en alkoholist. Varför klaga liksom...
Citera
2015-03-27, 11:35
Medlem
I dag är det en bra dag för jag har inte druckit något. Två månader och en dag, en dag i taget.
Samtidigt är det en jobbig dag, för jag stör mig på två saker jag inte borde störa mig på. Båda är relaterade till jobb och ger mig en dålig känsla i magen. Det ena handlar om att jag gick på en jobbintervju för ett jobb som jag egentligen inte vill ha i går. Behöver pengarna samtidigt som jag behöver tid att arbeta med en uppsats. Det kändes som att jag satt och ljög under hela intervjun för att verka mer intresserad än jag var. Det andra handlar om att jag gratulerade en tidigare kollega som fått ett jobb på Facebook. Ingen jag känner tight men i alla fall någon jag jobbat med några månader. Flera personer hade gratulerat och hen hade satt en tumme på alla - utom min. Wtf. Är jag någon efterhängsen idiot eller? Gick in och satte en tumme på mig själv i dag.
Sådant här trams hade jag druckit på för två månader sedan - garanterat. I dag försöker jag hantera det på andra sätt. För jag vill ju vara nykter.
Citera
2015-03-27, 12:04
Medlem
nonentityno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
I dag är det en bra dag för jag har inte druckit något. Två månader och en dag, en dag i taget.
Samtidigt är det en jobbig dag, för jag stör mig på två saker jag inte borde störa mig på. Båda är relaterade till jobb och ger mig en dålig känsla i magen. Det ena handlar om att jag gick på en jobbintervju för ett jobb som jag egentligen inte vill ha i går. Behöver pengarna samtidigt som jag behöver tid att arbeta med en uppsats. Det kändes som att jag satt och ljög under hela intervjun för att verka mer intresserad än jag var. Det andra handlar om att jag gratulerade en tidigare kollega som fått ett jobb på Facebook. Ingen jag känner tight men i alla fall någon jag jobbat med några månader. Flera personer hade gratulerat och hen hade satt en tumme på alla - utom min. Wtf. Är jag någon efterhängsen idiot eller? Gick in och satte en tumme på mig själv i dag.
Sådant här trams hade jag druckit på för två månader sedan - garanterat. I dag försöker jag hantera det på andra sätt. För jag vill ju vara nykter.

Lägg ner Fejjan omedelbums, det var "kul" för 6 år sen. Nu är det bara en tidstjuv IMO. Sociala medier pyttsan!!! Osocialt skulle jag vilja säga att aldrig behöva träffa folk utan det är bara att "gilla"..

Att sitta och framstå i bättre dager är väl det man gör på en intervju ?

Kan hålla med om pengagisslet men vi är alla horor! Grattis till 2 månader plus
Senast redigerad av nonentityno1 2015-03-27 kl. 12:07.
Citera
2015-03-27, 22:18
Medlem
Gick på två möten i kväll. Det ena var bra, det andra mest plågsamt. En på det första mötet sa att bara var att göra stegen, utan att grubbla sönder allt i detalj och skriva en massa listor. - Programmet är gjort för oss som är lite halvkorkade. Det är inte tänkt att vara komplicerat , sa han. Jag vet inte om han har rätt i allt, men det där med att grubbla sönder känner jag igen i alla fall. Det är vad som händer när jag fastnar i stegen. Då blir det varken hackat eller malet.
Citera
2015-03-28, 00:54
Medlem
xenosans avatar
Jag kommer klara veckan, jag har passerat mina åtta månader. Jag har inte traskat iväg till något möte men jag känner att jag påbörjat ett arbete med att inte stänga in allt i fortsättningen, tack för stödet!
Citera
2015-03-28, 08:38
Medlem
Elefantpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonentityno1
Lägg ner Fejjan omedelbums, det var "kul" för 6 år sen. Nu är det bara en tidstjuv IMO. Sociala medier pyttsan!!! Osocialt skulle jag vilja säga att aldrig behöva träffa folk utan det är bara att "gilla"..

Annars kan man använda det för att skapa nya kontakter som man träffar IRL. Jag förstår verkligen inte denna avoghet mot sociala medier.
Citera
2015-03-28, 16:44
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonentityno1

Det är ett skitbra verktyg när man ska bygga upp ett nytt socialt nätverk. Perfekt för oss alkoholister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in