Citat:
Ursprungligen postat av
15APRIL
Nej det har jag inte testat.
Däremot funderat väldigt många gånger på det
Men vad händer där? Hur länge är man där?
Vårat hem vad händer med det?
Har en underbar sambo som jag älskar fruktansvärt mycket samma från hennes sida (annars hade hon inte stannat efter 5 år) vi har varit ifrån varandra max 1 vecka på dessa 5 år..
Det är jag som drar in pengarna till hyra et.c et.c .. Då hon pluggar och utan csn-lån vilket är bra.
Det företag jag jobbar på kommer aldrig gå med på att betala den delen.
Hur löser jag det?
Det enda jag vill är att bli fri från skiten innan det eskalerar..
Men vad händer där? Hur länge är man där?
Vårat hem vad händer med det?
Är nog olika på olika behandlingshem, där jag var på var det en veckas avgiftning(minst) och sedan 5 veckor primärbehandling. Behandlingen bestod av gruppmöten, föreläsningar, samtal och resor till AA/NA möten i omgivningen. Ditt hem klarar sig nog utan dig i 6 veckor...
Har en underbar sambo som jag älskar fruktansvärt mycket samma från hennes sida (annars hade hon inte stannat efter 5 år) vi har varit ifrån varandra max 1 vecka på dessa 5 år..
Det är ytterligare en anledning att åka iväg och verkligen göra något åt ditt missbruk/beroende. Vi fick ta emot besök på söndagarna och köpa telefonkort för att kunna ringa hem på kvällar men jag avråder till att få besök varje vecka eller ringa varje dag, fokusera på behandlingen, 6 veckor är kort tid egentligen...
Det är jag som drar in pengarna till hyra et.c et.c .. Då hon pluggar och utan csn-lån vilket är bra.
Det företag jag jobbar på kommer aldrig gå med på att betala den delen.
Hur löser jag det?
När du är på behandling i förebyggande syfte är du sjukskriven och får pengar av försäkringskassan.
Om du berättar för din arbetsgivare om dina problem är han skyldig att hjälpa dig med behandling.
Vill du hellre pynta själv har jag för mig att min behandling kostade 3500-4000kr för en privatperson. Egentligen kostar behandlingen ca 190000kr men vårdförbundet står för 186000 av dom.
Det finns många behandlingshem att välja på, Vårnäs heter det som jag var på.
http://www.vfsormland.se/system/visa.asp?FID=199&HID=212&HSID=2412