Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
En WW som inte kör jungle spelas i min mening inte rätt. Det är ju en jungler så det bara skriker om det, byggd för att farma i ovisshet och sen hoppa fram och döda där läget uppenbarar sig. Att inte utnyttja det och istället stå i en lane och trycka är ju bara korkat. Finns en video på youtube om hur man junglar med WW på bästa sätt och blir lv 6 innan mid.
Blir betydligt trevligare att spela WW (och malzahar för den delen) när dom inför supression eller vad det hette. Då låses ju summer spells och dom kan inte längre cleansea ur din ulti.
Anng boots beror det helt på vilka man möter som sagt. 3 speed bootsen har jag faktiskt aldrig testat, men det är ju helt klart ett par instressanta boots då man blir snabbare än dom flesta då alla i stort sett alltid tar några med 2 och nån effekt. Kan tex förstå varför man tar 3 på Garen.
En sanning med modifikation. Ibland kan man inte jungla, ens lag måste ju ha två champions som klarar solo lane, särskilt den som ska köra själv mot två. Är ju inte direkt läge att lämna Amumu där mot Ashe och den lilla blå smurfan med bössan.
Boots of mobility (3 speed) kan vara bra att ha i vissa tillfällen. När jag kör Nidalee och motståndarna inte har så mycket stuns att snacka om, kan jag köra dom för större mobilitet, eftersom Nidalee är en flankare. Stövlarna som ger 2 (+5) är inte heller pjåkiga vid rätt tillfällen om man ska jaga ner någon eller byter lane.
I allmänhet tycker jag folk måste lära sig att i allmänhet är DMG viktigare än attack speed, åtminstone då det gäller hjältar som får + i attack speed från förmågor. Kör man t.ex. Twitch, så kör man ffs inte Malady, man går för skada. Möter man en påse nötter kan man väl ha lite vad som helst, men möter man duktigare spelare är det viktigt att ha hög burst dmg.
Men det bästa tipset:
LÄR ER ZONKONTROLL! Klara ni flickan med babyrösten så är det bara lära sig.
http://www.youtube.com/watch?v=0kxGQ3gWdrM
Det är jävligt jobbigt att lana med nötter som INTE vet vad zone control är och bara pushar i vår lane mot deras torn, trots att vi skulle kunna förvägra dom både exp och guld. Det är ju lönlöst att förklara logiken för dom. Försöker man banka in i deras skallar att enbart lasthitta minions när vi har total lane control, så fortsätter de 19/20 ggr att bara slakta och pusha, med noll baktanke.