2010-07-03, 11:58
Medlem
Tycker att spelet är alldeles för lätt i jämförelse med DotA och HoN. På något sätt lyckas man nästan alltid få över 15/0!

Lägg till CraziE för ett lir!
2010-07-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Men det bästa tipset: LÄR ER ZONKONTROLL! Klara ni flickan med babyrösten så är det bara lära sig.
http://www.youtube.com/watch?v=0kxGQ3gWdrM

Det är jävligt jobbigt att lana med nötter som INTE vet vad zone control är och bara pushar i vår lane mot deras torn, trots att vi skulle kunna förvägra dom både exp och guld. Det är ju lönlöst att förklara logiken för dom. Försöker man banka in i deras skallar att enbart lasthitta minions när vi har total lane control, så fortsätter de 19/20 ggr att bara slakta och pusha, med noll baktanke.

Precis! Zone Control är det viktigaste momentet i hela laningphasen. Det spelar ingen roll hur mycket man pushar, kan man inte lasthitta minions och denya enemies exp så är man ju fortfarande på i stort sett samma nivå som dom, även om man har pushat sönder en hel lane.

Med Zone Control så garanterar man att man är ett par levels högre och har mer guld än sina enemies.

Jag fattar inte hur så många level 30-lirare INTE har koll på detta. Det är tragiskt att se.
2010-07-04, 13:25
Medlem
har precis satt upp en livestream på när jag spelar LoL. Varför? för att kunna få feedback och kunna utvecklas, men då krävs det att folk tittar och chattar. Det jag undrade var om andra också från forumet också vill streama? Kanske kan man ta lärdom av varandra också osv bla bla
2010-07-04, 14:06
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingupingvin
har precis satt upp en livestream på när jag spelar LoL. Varför? för att kunna få feedback och kunna utvecklas, men då krävs det att folk tittar och chattar. Det jag undrade var om andra också från forumet också vill streama? Kanske kan man ta lärdom av varandra också osv bla bla

Länka då!
2010-07-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Länka då!

http://www.livestream.com/loleu
2010-07-04, 17:07
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingupingvin
för att kunna få feedback och kunna utvecklas

Varför inga items när du startar med mumu? Dorians Shield är ett mycket bra item på honom när man startar om du inte har hp reg runor. Eller den röda hp crystalen eftersom du hade en soraka bredvig dig.
2010-07-04, 21:26
Bannlyst
Nån annan som upplevt en jäkla massa lag/delay efter patchen? Helt omöjligt att spela. Kan ta upp till 3-4 sekunder innan gubben reagerar, och då är det oftast försent.

Nån som vet nån lösning? Det är inte datorn/uppkopplingens fel.
2010-07-04, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Varför inga items när du startar med mumu? Dorians Shield är ett mycket bra item på honom när man startar om du inte har hp reg runor. Eller den röda hp crystalen eftersom du hade en soraka bredvig dig.

haha, jag tänkte på annat i början vanligtvis börjar jag med dorans shield XD
2010-07-04, 21:47
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Nån annan som upplevt en jäkla massa lag/delay efter patchen? Helt omöjligt att spela. Kan ta upp till 3-4 sekunder innan gubben reagerar, och då är det oftast försent.

Nån som vet nån lösning? Det är inte datorn/uppkopplingens fel.

Inte själv speciellt mycket, men har folk jag spelar med som gnäller lite på lagget. Antar att man får vänta till nästa patch för lösning.
2010-07-04, 22:33
Bannlyst
Låter ju kul.
2010-07-05, 00:41
Medlem
Någon som har lust att lira nu?

Spelade precis ett game där jag var Morgana, hon är ju helt sinnes! Men jag förlorade i alla fall
2010-07-05, 08:02
Medlem
Började spela häromdagen faktiskt! Riktigt trevligt spel faktiskt man blir inte beroende heller men kul som fan är det! 2-3 games om dagen räcker för att stilla magen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in