2010-07-01, 21:40
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Grejen med Ashe och boots är att spelar man bra så kommer ingen nära inpå dig tack vare Volley och Frost Shot, därav behövs inga boots tidigt för att komma undan farliga situationer (Man kommer inte befinna sig i en helt enkelt).
Och att köpa boots för att ganka tidigt lönar sig inte heller då man får lära sig att ganka med ECA.

Givetvis är detta individuellt, men detta funkar utmärkt. Men det är kanske inte något som man som nybörjare ska köra på.

Låter ganska resonabelt, men som du säger är det för en högre nivå spelare.

@ Hetzer: http://www.leaguecraft.com/strategies/guide/440,A+competitive+guide+to+Annie
2010-07-01, 21:51
Medlem
hur tjänar man points snabbast för att låsa upp en champion?
2010-07-01, 22:13
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastii
hur tjänar man points snabbast för att låsa upp en champion?

Vinner på 25 min
Spelar TT och vinner på 15 min eller vad det nu är för tid som gäller där
Spelar mycket
Vinner sina matcher
Köper RP
Köper IP boost
2010-07-01, 22:32
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Köper RP
Köper IP boost

IP boost är värt som fan, har levlat upp större delen av min tid på det och det går bra mycket snabbare att fixa IP och XP (man kör såklart med xp boost också).
2010-07-01, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Utveckla mera! Tibiagrafik är ett enormt överdriv, det inser du väl själv? Fast du är väl en sån grafikhora och allt måste vara crysis för att vara spelbart.

Vad är dåligt med spelkänslan?
Är jag grafikhora för att jag anser att det är mer spelkänsla i HoN pga grafiken?
2010-07-02, 00:18
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Är jag grafikhora för att jag anser att det är mer spelkänsla i HoN pga grafiken?
du nämde ju inte ens HoN.
2010-07-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp

Och HoN ser ju i sin tur ut som en skål med gröt.
2010-07-02, 00:52
Medlem
Skyggedanss avatar
Provade att köra två spel med Twitch (är lvl 9) och han var fan den roligaste hittills. Att kunna irritera folk på den nivån Twitch kan är för mig priceless.

Ni som lirar med honom, vad tycker ni om den här köplistan:
1. Vampiric Scepter -> Malady
2. Ninja Tabi (Billiga och dodgen är trevlig men är inte 100, vilka kör ni med? Motivera!)
3. Wit's End
4. The Bloodthirster (Ökar ju survivability en del men om man blir CC'ad är man död på någon sekund ändå. Kanske ska köra efter +health... isf Frozen Mallet kanske, eller är jag helt ute och cyklar?)

Kan ju skita helt i survivability och bli en riktig glass canon som hoppar fram. Svårt dock när motståndarna oftast rör sig 2-3 stycken. Som sagt, CC är en kuk. Isf funderar jag som item #4 på Madred's Bloodrazor eller Infinity Edge om man hinner spara till den/dem.

Dela med er av tips tips tips!
2010-07-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Provade att köra två spel med Twitch (är lvl 9) och han var fan den roligaste hittills. Att kunna irritera folk på den nivån Twitch kan är för mig priceless.

Ni som lirar med honom, vad tycker ni om den här köplistan:
1. Vampiric Scepter -> Malady
2. Ninja Tabi (Billiga och dodgen är trevlig men är inte 100, vilka kör ni med? Motivera!)
3. Wit's End
4. The Bloodthirster (Ökar ju survivability en del men om man blir CC'ad är man död på någon sekund ändå. Kanske ska köra efter +health... isf Frozen Mallet kanske, eller är jag helt ute och cyklar?)

Kan ju skita helt i survivability och bli en riktig glass canon som hoppar fram. Svårt dock när motståndarna oftast rör sig 2-3 stycken. Som sagt, CC är en kuk. Isf funderar jag som item #4 på Madred's Bloodrazor eller Infinity Edge om man hinner spara till den/dem.

Dela med er av tips tips tips!

Du borde nog satsa på survivability lite tidigare och isåfall köpa Banshee's Veil, den är alltid bra. Och som Twitch så skulle jag nog alltid köpa Merc.threads, att bli CC:ad som Twitch är bland det sämsta som finns, du kan inte stealtha.

Och för guds skull, se alltid till att kolla vilka buffs dina motståndare har så att dom inte sitter med Oracles. Bland det roligaste som finns är Twitch-players som inte har en aning om att det finns counters till stealth.

Undvik även Malady och starta för guds skull inte gamet med att köpa Vampiric Scepter, du skadar inget i början och kommer därför inte regena någonting med Vampiric Scepter. Börja hellre med Dorans Blade eller Shield.

Wit's End har ju sina användningar, men att ha den i builden är ju inget vidare bra nu när nästan varannan champion inte har mana som resource-system.

Edit: Gud vad jag saknar att lira som low-level
Senast redigerad av Isterband 2010-07-02 kl. 01:00.
2010-07-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Själv börjar jag alltid med Dorans Blade och pots för att kunna ta lite mer harass, och sen lite extra damage på det är ju inte helt fel.

Life steal på ashe är lite poänglöst då man inte skjuter speciellt mycket utan väntar upp crit-chansen. Jag brukar starta melki pendant + health pot vilket gör att du kan spamma volleys från start och gör det sjukt svårt för motståndaren att hålla livet uppe.
2010-07-02, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Varför är det retarded?
Det är ju ett moment extra att behöva lägga uppmärksamhet på så det ökar ju bara skill-nivån.
Sköter man denies snygg så kan man även dra ifrån i level early game.

Stör mig faktiskt lite på LoL att man inte kan få något övertag genom lasthit/deny, utan man kan lika gärna stå stealthad som teemo i 10 minuter i början och ändå ligga på samma nivå.

Har spelat både HoN och LoL men spelar nu uteslutande LoL och en av anledningarna är just att det inte finns denies eftersom det dödar action i spelet. När man inte har det att koncentrera sig på blir det mer focus på att ganka och harassa de andra spelarna. Mycket mer tillfredställande att vinna matcher med kills än att stå och out-farma folk som inte kan hålla fokus på att last hits tillräckligt bra, mycket offensivare spel överlag när man tar bort denies.

Känns också som det är lättare att dö i LoL vilket gör att det svänger mycket mer, man kan vända ganska stora underlägen om man vinner en stor teamfight i rätt läge.
2010-07-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ame
Life steal på ashe är lite poänglöst då man inte skjuter speciellt mycket utan väntar upp crit-chansen. Jag brukar starta melki pendant + health pot vilket gör att du kan spamma volleys från start och gör det sjukt svårt för motståndaren att hålla livet uppe.

Life stealen där är bara en liten bonus, det är inte det jag är ute efter. Det är extra HP + damage som jag vill åt, sen köper man bara antingen en mana-pot eller hp-pot beroende hur aggressivt man ska lira.

Sen kör jag med mana-regen blues för att få en helt OK mana-regen från början.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in