2011-04-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
I min mening så kan de gott ge 100 RP i kompensation de som inte spenderat mins 50$ på sitt konto och sedan ge en högra kompensation till de som faktiskt investerar pengar i spelet. Lovar att 80% av alla crybabies inte änns spenderat en krona på spelet.
Kommer få 350 RP om man loggat in senaste månaden
http://eu.leagueoflegends.com/news/regarding-recent-server-stability-issues
2011-04-14, 16:42
Medlem
Jag vill spela förihelvete! Man skulle satt någon slags räknare på hur många ggr man har tryckt på f5 idag.
2011-04-14, 16:46
Medlem
gayfarers avatar
dom har ändrat till klockan 19:00 svensk tid nu.
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=168172
2011-04-14, 16:53
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gayfarer
dom har ändrat till klockan 19:00 svensk tid nu.
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=168172

Amen vad i helvete, "Nu försenar vi patchen just så att vi inte ska få samma problem som US hade igår, istället så får vi ANDRA problem så vi ändå¨måste försena tills på kvällen" -_-
2011-04-14, 17:13
Medlem
Åh herre min skapare... vad håller dom på med
2011-04-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Jo, fast enligt personen jag citerade är det inte värt att spendera pengar på något som inte fungerar. Ser du på de senaste tre dagarna så ja, det har varit värdelöst. Ser du på den senaste månaden så blir det en annan historia, eller hur?

Hehe, grejen är ju dock att jag inte ens spelat spelet en vecka och under den tiden har då servrarna varit nere var och varannan dag.
2011-04-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Fortfarande värt det. Om någon väljer Mordekaiser i rankat visar man bara vilken jubelidiot man är.
Möjligt. Men du förlorar ju mer elo på att dodga än att ta förlusten. Sen är det inte 100% säkert att ni kommer att förlora bara för att ni har en Mordekaiser på laget.

Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Är man en idiot för att man väljer mordekaiser?
Nej. Men Mordekaiser är Hard to place on a team i Summoner's Rift ranked. Han är det även i Normal om man spelar någorlunda seriöst. Spelar man inte seriöst så kan han eventuellt stompa.

Citat:
Ursprungligen postat av razaone
Mötte en Mordekaiser i går. vi var level 21, 14 och 16. Han var level 30 med 1111 vinster. Han slaktade alla oss 3 helt själv. Aldrig mött nån så OP tidigare.
Antagligen var Mordekaiser bättre än er. Det har nog mer med skicklighet att göra än att karaktären är OP. Alla karaktärer kan verka OP i rätt händer.

Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Kul att det har blivit lite snack om Poppy. En otroligt underskattad champion i min mening. Jag gissar på att så är fallet för att de flesta spelar henne fel och det faktum att hon har en hög skillcap samt att hon idag kan vara svår placerad i en 5v5 premade.
Spelar de flesta henne fel? På vilket sätt då menar du? Jag ser inte heller Poppy så ofta, förvisso. Hon passar inte riktigt in i detta meta, tyvärr. Problemet är att man inte kan placera henne någonstans riktigt. Hon är svag topp, och antagligen svag mid också. Hon är ingen bra junglare. Bot sätter man carry+support. Hon roamar rätt okej, men då blir carryn eller support ensam bot och det kan vara drygt. Så Poppy är svårt att ha i ett seriöst lag med denna meta. Möjligen att man skippar carry+support bot och kör Poppy+något annat.

Citat:
Man ser att Poppy spelas ganska regelbundet i high ELO i US. Då spelar de henne ofta som en counterjungler/roamer och det verkar ge ett ganska bra resultat.
Metan i US skiljer sig från metan i EU. Där är roamers mer populära. Ranged carry verkar mindre populära, dock, vilket gör att Poppy får mindre tydligt vem hon ska kontra. Men hon lär ju kunna kontra deras AP carry eller något. För min del brukar jag se det som min uppgift att ta ner deras starkaste. Efter det kan jag stanna kvar och göra lite skada, eller springa undan så att jag överlever och kan hjälpa till att pusha om vi vinner, eller defenda om vi förlorar. Jag springer givetvis inte undan med full hp dock, men huvuduppgiften är att plocka ner deras main target.

Citat:
Men i ärlighetens namn så är det på Twisted Treeline som hon verkligen skiner och där har hon varit en top pick sedan releasen.
Troligen. Skulle tippa att AD (Trinity Force) är bättre än AP i TT, då hon behöver lite mer sustainability än i SR.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Jo, fast enligt personen jag citerade är det inte värt att spendera pengar på något som inte fungerar. Ser du på de senaste tre dagarna så ja, det har varit värdelöst. Ser du på den senaste månaden så blir det en annan historia, eller hur?
Jag tycker, som du också påpekar, att servern har varit rätt så stabil den senaste tiden. Strul de senaste dagarna, annars rätt okej. Förutom att man fått laggiga games då och då.
2011-04-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiCE ♫
Hehe, grejen är ju dock att jag inte ens spelat spelet en vecka och under den tiden har då servrarna varit nere var och varannan dag.

Aldrig vart med om liknande som den senaste tiden
2011-04-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiCE ♫
Hade du börjat spela en vecka tidigare har du sett att det varit i stort felfritt. Du började spela vid fel tillfälle.

Det som är nu tycker jag inte är så farligt ändå, var värre förra året. Det går nog snart över.
2011-04-14, 17:26
Medlem
Kan detta vara patchen som tog kål på alla whiners tro?
Vad skönt om detta vore fallet.
2011-04-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Troligen. Skulle tippa att AD (Trinity Force) är bättre än AP i TT, då hon behöver lite mer sustainability än i SR.
tru dat, i 5v5 har alla en specifik roll, 3v3 är det mer att alla är lite halvtankiga och kan göra schysst dmg.
2011-04-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Jag tycker, som du också påpekar, att servern har varit rätt så stabil den senaste tiden. Strul de senaste dagarna, annars rätt okej. Förutom att man fått laggiga games då och då.

Senaste veckan eller kanske 2 har ju varit jättedåliga.
Varannat spel åtminstone har man över 100 ping, normalt har jag 34-36.
Totalt har jag väl haft kanske 6-7 disconnects under hela tiden jag spelat lol, 4 av dom nu i de senaste veckorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in