Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Tackar för rune tipsen. ska grubbla lite på vad jag tänker prova.
Här har du en guide till runor som går in mer invecklat.
http://runeterra.com/forums/index.php?topic=1137.0
Citat:
Ska nog köpa mig en tank också.
Gillar Amumu / rammus men amumu verkar bli bannad nästan varje game så blir nog rammus.
Båda är riktigt bra. Amumu är nog bättre än Rammus, främst för hans ulti, men Rammus är riktigt stark också. Båda är duktiga junglers, så om laget behöver en jungler och ingen bättre (Warwick, Udyr etc.) finns så bör Amumu/Rammus jungla. Amumu är billigare, dock. Rammus och Shen är gratis i nuläget, så jag tycker att dö övar lite med dem innan du bestämmer dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Nja det tror inte jag. Skillnaden är att du har en rating, vet inte varför det skulle göra det mer tävlingsinriktat? Skillnaden enligt mig är att folk tar det på allvar, väljer champs som behövs och anstränger sig. Jag, och flera jag känner, bryr oss inte särskilt mycket i normal. Jag skulle aldrig välja en tank bara för det behövs tex. Det gör jag dock ofta i ranked. I normal spelar jag uteslutande champs jag inte är fullt van vid. De champs jag kan bra spelar jag enbart i ranked. Tex Garen och Akali spelar jag varje dag i ranked men har inte spelat på månader i normal.
Jag ser det som att ranking är för de som är mer elitistiska, som spelar på en högre nivå. Tyvärr ser inte alla det så, har jag hört. Finns dåliga spelare även i Ranked. I vilket fall så tar ganska många Normal på allvar. Gör ens lagkamrater inte det så får man queue-dodga, men oftast får man i alla fall någorlunda bra lag. Men visst, nog händer det att jag blir nödsakad att välja en specifik roll för laget, t ex en carry eller tank. Men det skulle kunna hända i Ranked också.
Citat:
Mao, det är bara i ranked folk gör sitt yttersta, vilket leder till att det är mycket roligare att spela.
Det stämmer inte in på mig eller de jag brukar spela med. Det stämmer kanske in på dem som ser Ranked som Normal och Normal som Practice, men då har man missförstått spellägena. Ranked är competetive play, IMO. Gillar man det, trevligt! Kanske känner jag också att jag vill köra Ranked när jag har 1000 Wins, men i nuläget känner jag inget behov.
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Nej men en på Riot skrev det på forumet.
Aha, det såg jag också.