2010-11-11, 18:59
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Är patch notes släppta någonstans?
Nej men en på Riot skrev det på forumet.
2010-11-11, 19:04
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Beror nog väldigt mycket på hur tävlingsinriktad man är. Ju mer tävlingsinriktad, ju större är sannolikheten att man gillar ranked, skulle jag tro.

Nja det tror inte jag. Skillnaden är att du har en rating, vet inte varför det skulle göra det mer tävlingsinriktat? Skillnaden enligt mig är att folk tar det på allvar, väljer champs som behövs och anstränger sig. Jag, och flera jag känner, bryr oss inte särskilt mycket i normal. Jag skulle aldrig välja en tank bara för det behövs tex. Det gör jag dock ofta i ranked. I normal spelar jag uteslutande champs jag inte är fullt van vid. De champs jag kan bra spelar jag enbart i ranked. Tex Garen och Akali spelar jag varje dag i ranked men har inte spelat på månader i normal.

Mao, det är bara i ranked folk gör sitt yttersta, vilket leder till att det är mycket roligare att spela.
2010-11-11, 19:05
Medlem
Kwelis avatar
Haha HotshotGG är bannad! Tråkigt men komiskt. Känns weird att dom bannar en regerande världsmästare
2010-11-11, 19:13
Medlem
Moorfine
Hmm exakt vad menar du med duo queue?
Är det så att om man spelar med endast en vän i arranged så räknas det som solo queue?
2010-11-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Haha HotshotGG är bannad! Tråkigt men komiskt. Känns weird att dom bannar en regerande världsmästare
Humm? kan du länka till något om det?
2010-11-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Moorfine
Hmm exakt vad menar du med duo queue?
Är det så att om man spelar med endast en vän i arranged så räknas det som solo queue?
Exakt, eftersom du kan queua med 2 eller 5 i 5v5 arranged.
2010-11-11, 19:31
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Humm? kan du länka till något om det?

http://www.leagueoflegends.com/board/forumdisplay.php?f=2
2010-11-11, 19:33
Medlem
Kwelis avatar
Hm verkar som han blivit unbanned.

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=337276
2010-11-11, 21:25
Medlem
Citat:
Tackar för rune tipsen. ska grubbla lite på vad jag tänker prova.
Här har du en guide till runor som går in mer invecklat. http://runeterra.com/forums/index.php?topic=1137.0

Citat:
Ska nog köpa mig en tank också.
Gillar Amumu / rammus men amumu verkar bli bannad nästan varje game så blir nog rammus.
Båda är riktigt bra. Amumu är nog bättre än Rammus, främst för hans ulti, men Rammus är riktigt stark också. Båda är duktiga junglers, så om laget behöver en jungler och ingen bättre (Warwick, Udyr etc.) finns så bör Amumu/Rammus jungla. Amumu är billigare, dock. Rammus och Shen är gratis i nuläget, så jag tycker att dö övar lite med dem innan du bestämmer dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Nja det tror inte jag. Skillnaden är att du har en rating, vet inte varför det skulle göra det mer tävlingsinriktat? Skillnaden enligt mig är att folk tar det på allvar, väljer champs som behövs och anstränger sig. Jag, och flera jag känner, bryr oss inte särskilt mycket i normal. Jag skulle aldrig välja en tank bara för det behövs tex. Det gör jag dock ofta i ranked. I normal spelar jag uteslutande champs jag inte är fullt van vid. De champs jag kan bra spelar jag enbart i ranked. Tex Garen och Akali spelar jag varje dag i ranked men har inte spelat på månader i normal.
Jag ser det som att ranking är för de som är mer elitistiska, som spelar på en högre nivå. Tyvärr ser inte alla det så, har jag hört. Finns dåliga spelare även i Ranked. I vilket fall så tar ganska många Normal på allvar. Gör ens lagkamrater inte det så får man queue-dodga, men oftast får man i alla fall någorlunda bra lag. Men visst, nog händer det att jag blir nödsakad att välja en specifik roll för laget, t ex en carry eller tank. Men det skulle kunna hända i Ranked också.

Citat:
Mao, det är bara i ranked folk gör sitt yttersta, vilket leder till att det är mycket roligare att spela.
Det stämmer inte in på mig eller de jag brukar spela med. Det stämmer kanske in på dem som ser Ranked som Normal och Normal som Practice, men då har man missförstått spellägena. Ranked är competetive play, IMO. Gillar man det, trevligt! Kanske känner jag också att jag vill köra Ranked när jag har 1000 Wins, men i nuläget känner jag inget behov.

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Nej men en på Riot skrev det på forumet.
Aha, det såg jag också.
2010-11-11, 21:38
Medlem
Sylian

Tackar för länken.

Hmm jag har spelat båda tanksen en del och får ganska likvärdiga resultat.
Första gamet med rammus hade jag stats liknande. 4 / 2 / 29 hehe
va där i krokarna med amumu också men han känns lite mera squichy.
Kanske beror på mitt sätt att bygga gubben också.

Har provat köra med stackade sunfire capes på amumu och även provat stacka warmogs + force of nature (tror dom heter så, liv / magic res )

Amumus ulti är nice men det hänger ju väldigt mycket på laget om det ska göra nån verklig nytta imo.
Shen gillar jag inte alls.. jag har förvisso inte provat han så det är baserat på det jag sett när man möter han.
2010-11-11, 23:27
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Fuckin' Sona nerf nästa patch!

Läckert att du lyckades posta inlägget 13:37!

Var nu vänlig och länka till Sona nerfen!
2010-11-12, 01:10
Medlem
Citat:
va där i krokarna med amumu också men han känns lite mera squichy.
Kanske beror på mitt sätt att bygga gubben också.
Amumu dör kanske snabbare, men innan han dör lär han ha gjort mer skada och mer nytta med hjälp av sin ulti. I teamfights, då. Ett tips är att jungla med honom (och Rammus) istället för att lana. Se till att köra någon gank då och då.

Citat:
Har provat köra med stackade sunfire capes på amumu och även provat stacka warmogs + force of nature (tror dom heter så, liv / magic res )
Warmogs är dålig. Force of Nature är inte så dålig, antingen den eller Banshee's är bra mot Magic Damage. Aegis of the Legion bör du nog skaffa, oavsett vem av dem du kör. Riktigt bra item.

Citat:
Shen gillar jag inte alls.. jag har förvisso inte provat han så det är baserat på det jag sett när man möter han.
Första gången jag körde Shen gillade jag honom inte. Andra gången blev det ett av mina sämre game någonsin, och jag tänkte att jag aldrig mer skulle köra honom. Numera tycker jag att han är ganska kul och en klart stark tank. Uppenbarligen går det att lära sig att gilla Shen. Shen är gratis i veckan, så han kan vara värd att prova några gånger. Det är en trevlig känsla att rädda livet på en teammate och få en kill eller en assist tack vare hans ulti. Att taunta två eller fler fiender kan också vara bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in