2010-06-14, 23:01
  #889
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daanieel21
där skriver dom ju bara guider. Jag vill veta vilken typ av build som är bäst

Om man tar sig tid att läsa dessa guider så ser man att i 99% av fallen så finns det en build i guiden.
2010-06-14, 23:03
  #890
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Okej det låter kanon! Nej jag har förstått att det är dumt att dyka på torn utan kompetensen, försöker hålla mig defensivt offensiv om det låter rimligt.

Hej och välkommen till ett underbart tidsfördriv! Något som är ganska bra att veta när det kommer till "tower control" är att ett torn aldrig kommer attackera dig om du inte attackerar din motståndare, alltså dina motspelare. Springer du in med en creepwave kan du kötta på obehindrat på tornet så länge du har minions bredvid dig, tornet attackerar alltid dessa först. Kommer det en fiendechamp och du låter bli att attackera den, attackerar dess torn heller inte dig. Sen ska det väll sägas att om du kommer in i range först när du springer med en creepwave blir du såklart fokuserad på en gång - men det säger väll sig självt.

Dessutom kommer dina minions direkt byta till en fiendechamp om denna attackerar dig i närheten av dom. Om du tex har 10 minions och ni står vid deras torn och han/hon kommer och börjar atackera dig byter dessa direkt till den jäveln och hjälper dig istället för att fokusera tornet. Om du dock attackerar tillbaka kommer dess torn fokusera på dig, vilket inte är att föredra. Denna taktik ska dock brukas med försiktighet då du kanske har en aura eller liknande som gör skada om nån slår dig, detta uppfattas av tornet som en attack och du blir fokuserad.

En mycket bra taktik kan dock vara att springa in med många minions och låta en hero slå på dig ett tag, förutsatt att du har bra survivability. Ofta tänker folk inte på att en hel hög minions har dom i focus och dom gör faktiskt ganska bra skada, särskilt earlygame. När du sedan anser dig kunna plocka den jäveln sätter du in en stun och släpper loss allt du har i arsenalen. Måste såklart gå fort då du kommer bli fokuserad av tornet när du drar igång med motattacken. Vipps, gratis kill

Hoppsan vilken wall of text det blev. Jaja, lätt hänt att det drar iväg. Bara fråga på om du har några funderingar. Adda Jakanbakan så kan vi köra lite med
__________________
Senast redigerad av Jak@n 2010-06-14 kl. 23:16.
2010-06-14, 23:04
  #891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Om man tar sig tid att läsa dessa guider så ser man att i 99% av fallen så finns det en build i guiden.
Jag har redan läst guiderna men 1 säger att man ska köpa mycket hp items och 1 säger att man inte ska det. Ville bara ha lite tips från er här.
2010-06-14, 23:09
  #892
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daanieel21
Jag har redan läst guiderna men 1 säger att man ska köpa mycket hp items och 1 säger att man inte ska det. Ville bara ha lite tips från er här.

Beror vad du vill spela som, har själv aldrig kört Olaf. Gillar du vara initiatorn eller den som kommer in efteråt och städar upp, osv.
2010-06-14, 23:13
  #893
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daanieel21
Jag har redan läst guiderna men 1 säger att man ska köpa mycket hp items och 1 säger att man inte ska det. Ville bara ha lite tips från er här.


Det bästa tips jag kan ge dig om du är osäker är att alltid spela en hero som Phreak spelar denna hero. Han kom på andraplats i ELO rankingen US kan man anta att han vet vad han pratar om. Oftast när jag ser en Olaf in-game kör dom också i stort sett precis samma itembuild som han körde på sin champion spotlight.

Det brukar vara ganska rakt på och inga konstigheter, bra om man är ny och inte är 100% säker på sin förmåga.

Sen anng guiderna på leaguecraft så får man väll låta sitt sunda förnuft regera. Den guide som har flest kommentarer/views/bäst rating är/har oftast det av en anledning. Ska ge dig två exempel för att göra det hela lätt för dig. Hoppas du hittar vad du söker!

Populärast leaguecraft guide: http://www.leaguecraft.com/strategies/guide/2915,Olaf+-+Red+%27uns+go+fastah!+%28ver0.5%29

Phreak champion spotlight: http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=1515375 (rekomendras varmt!!!)

Nu ska jag sova - vi ses imorgon in ze game!
2010-06-14, 23:25
  #894
Medlem
KythErs avatar
Jax gratis!
2010-06-14, 23:39
  #895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Det bästa tips jag kan ge dig om du är osäker är att alltid spela en hero som Phreak spelar denna hero. Han kom på andraplats i ELO rankingen US kan man anta att han vet vad han pratar om. Oftast när jag ser en Olaf in-game kör dom också i stort sett precis samma itembuild som han körde på sin champion spotlight.

Det brukar vara ganska rakt på och inga konstigheter, bra om man är ny och inte är 100% säker på sin förmåga.

Sen anng guiderna på leaguecraft så får man väll låta sitt sunda förnuft regera. Den guide som har flest kommentarer/views/bäst rating är/har oftast det av en anledning. Ska ge dig två exempel för att göra det hela lätt för dig. Hoppas du hittar vad du söker!

Populärast leaguecraft guide: http://www.leaguecraft.com/strategies/guide/2915,Olaf+-+Red+%27uns+go+fastah!+%28ver0.5%29

Phreak champion spotlight: http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=1515375 (rekomendras varmt!!!)

Nu ska jag sova - vi ses imorgon in ze game!
Ok tack för infon. Får väl fortsätta pröva lite olika builds. E inte helt ny men inte kört på ett tag iaf.
2010-06-15, 11:51
  #896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Jax gratis!
Korde honom igar. Riktigt nice hero, kan se potentialen. Synd att man hamna me leaver/feeders

Vem mer rekommenderar ni starkt av gratisheroesen for att carrya? Har ju inget annat val som laglevel. Vunnit alla games me tristana (ratt trakig att spela) och forlorar med supportheroes...
2010-06-15, 13:20
  #897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Korde honom igar. Riktigt nice hero, kan se potentialen. Synd att man hamna me leaver/feeders

Vem mer rekommenderar ni starkt av gratisheroesen for att carrya? Har ju inget annat val som laglevel. Vunnit alla games me tristana (ratt trakig att spela) och forlorar med supportheroes...

Är det bara jag som har märkt att det har blivit jävligt många leaver/feeders har fått en eller 2 leavers på mitt lag 4 matcher i rad. Börjar bli lagom irriterad
2010-06-15, 14:14
  #898
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Vem mer rekommenderar ni starkt av gratisheroesen for att carrya? Har ju inget annat val som laglevel. Vunnit alla games me tristana (ratt trakig att spela) och forlorar med supportheroes...

Om du kan spela Annie bra så kan du vända en teamfight till din fördel.
Ashe blir bra när du har lite dmg på henne då hon kan ta ner torn snabbt och om man får iväg pilen rätt så kan man få en 5vs5 fight att bli 5vs4 om en av dem är lite aggresiva. Undvik att träffa tanken då det är lite onödigt.
Kayle gör sjukt bra dmg på torn och med den dmg boosten hon har och heals så hjälper hon bra till i teamfights. Dör dock lätt om hon blir focuserad och inte har ulti.
Zilean och AP gör så du kan cleara creeps snabbt och även få ner andra heroes snabbt. Ultin är även trevlig.
Twisted Fate har bra mapcontrol och om du lär dig spela bra med honom så kan du backdoora och få många enkla kills efter en fight när folk försöker fly.
2010-06-15, 14:17
  #899
Medlem
TDowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lime1
Är det bara jag som har märkt att det har blivit jävligt många leaver/feeders har fått en eller 2 leavers på mitt lag 4 matcher i rad. Börjar bli lagom irriterad

Om du är runt lvl 5 kan det vara jag som feedar
2010-06-15, 14:44
  #900
Medlem
Sletenkatts avatar
Om ni vill ha Cho'Gath och Nightmare Cho'Gath skinnet så gör ett acc på http://www.alienwarearena.com/event/lol-giveaway/.

"There, you'll see instructions, which are...
Make or log into your alienware arena account, click get key, log into LoL, enter code under store>codes
and you'll have it. "

Håller på just nu men deras sida är sjuuuukt seg. Men man säger inte nej till en gratis hjälte och skin.

Då har man en ny hjälte och skin på både US och EU servern. Härligt
__________________
Senast redigerad av Sletenkatt 2010-06-15 kl. 14:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in