2010-06-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Oj vad jag älskar folk som tror de är så bra att de inte behöver göra ett skit och allt är alla andras fel... En Malz som sprang runt och KS och gjorde minst dmg i laget blev sur i slutet för vi förlorade 1 teamfight. Vid detta laget hade vi förlorat 2 torn och de hade 3 torn kvar och 1 inhibitator nere. Istället för att vara AFK som en idiot i spawn kan du väl göra lite dmg istället!!! Tur att det har kommit till en report funktion så man kan få aset bannat eller något...

Var bara tvungen att skriva av mig.... Skitspelare..

Jag körde nyss med 4 fransmän, värsta matchen på väldigt länge, dom gav upp en efter en direkt dom förlorade en mindre strid. Jag körde på och fick en hel del feed medan jag försökte få fransoserna att spela, vi var väl som bäst 3 spelare på plan genom hela gamet medan de andra 2 försökte få igenom en surrendervote. När jag äntligen lyckades nöta ner en inhibitor klev dom dock in i matchen igen och efter en liten stund så vann vi...

Börjar faktiskt tro att amerikanarna har rätt i att fransoserna är fega och bara ger upp minsta lilla motgång.
2010-06-14, 21:01
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaqim
Spela spela spela!=) Vet inte om jag skulle börja 3v3, men jag tycker iofs inte att det är roligt öht. För dig som inte är riktigt inne i spelsättet (eftersom du inte spelat några andra liknande spel) måste ju först och främst göra det. Lära sig lite basic grejer som att inte dyka på torn i låg level, att backa när man måste osv. Sånt som vissa idioter på lvl 30 fortfarande inte klarar av.

Så spela och kör på. Sen när du får IP (om du nu inte tänker betala pengar för spelet) kan du ju köpa nya champions i shoppen, och varje vecka byter de ju ut vilka champions som är gratis. Därför kan det vara bra att köpa den eller de championsen du trivs bäst med. Runor måste du ju ha också, men skulle nog vänta till lvl 20 innan du börjar köpa dem, köp i alla fall inga innan lvl 10. När du är lvl 20+ har du flera slots och kan dessutom köpa bättre runor. Bara fråga på om du undrar något!

Okej det låter kanon! Nej jag har förstått att det är dumt att dyka på torn utan kompetensen, försöker hålla mig defensivt offensiv om det låter rimligt. Brukar gå ut i ledet, döda lite creeps och backa för motståndare. Får jag läge stunnar jag gärna deras champions då jag har en turret eller egna creeps nära och går för en kill.
2010-06-14, 21:52
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Jag körde nyss med 4 fransmän, värsta matchen på väldigt länge, dom gav upp en efter en direkt dom förlorade en mindre strid. Jag körde på och fick en hel del feed medan jag försökte få fransoserna att spela, vi var väl som bäst 3 spelare på plan genom hela gamet medan de andra 2 försökte få igenom en surrendervote. När jag äntligen lyckades nöta ner en inhibitor klev dom dock in i matchen igen och efter en liten stund så vann vi...

Börjar faktiskt tro att amerikanarna har rätt i att fransoserna är fega och bara ger upp minsta lilla motgång.

Jag körde också med fyra fransmän för typ en vecka sedan. Vi förlorade ganska hårt då. Grejen var att de vägrade prata engelska och resonerade istället så att jag, som var ensam engelsktalande, fick rätta mig efter grodlårsätarna. Detta i sin tur resulterade i att jag inte fattade ett skit av vad de sa och kunde därför inte teama speciellt bra med dem. Idioter
2010-06-14, 21:55
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Okej det låter kanon! Nej jag har förstått att det är dumt att dyka på torn utan kompetensen, försöker hålla mig defensivt offensiv om det låter rimligt. Brukar gå ut i ledet, döda lite creeps och backa för motståndare. Får jag läge stunnar jag gärna deras champions då jag har en turret eller egna creeps nära och går för en kill.

Defensivt offensiv låter väl ganska rimligt, men man måste ju också avväga lite hur de andra spelar. Om de man möter är extremt aggressiva måste man ju antingen gå hårt mot hårt eller köra mer defensivt. Är det istället tvärtom kan det ju vara bra att gå på hårt. Men om du spelar Taric så är du ju iofs ganska mycket supporter i början, så det gäller ju att din medspelare kan göra lite dmg när du stunnar osv.

Det är jäkligt jobbigt iofs att möta en Taric som retas med sin stun och kör den ofta. Då vågar man inte riktigt gå nära tornen
2010-06-14, 22:13
Medlem
SNIPERSIRYGGEN?s avatar
Detta kanske går lite offtopic, ursäktar för det, men jag känner att jag måste fråga.
Vad tycker LoL spelare om HoN (heroes of newerth) är det ett kopierat skitspel? sämre spelkänsla? ös på bara!
2010-06-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPERSIRYGGEN?
Detta kanske går lite offtopic, ursäktar för det, men jag känner att jag måste fråga.
Vad tycker LoL spelare om HoN (heroes of newerth) är det ett kopierat skitspel? sämre spelkänsla? ös på bara!

Själva spelet HoN tycker jag iaf är bättre, bättre balanserade heroes och skönare kontroll på gubbarna osv. Mycket bättre gjort bara, dessutom slipper man låsa upp heroes som tar fruktansvärt lång tid i LoL om man inte betalar flera tusen spänn då förstås.

Fast nu sitter jag bara och gratisspelar LoL för att det går, har ingen lust att betala för HoN pga deras extremt dryga community, visst gnälls det en del i LoL också men HoN är fan i mig det värsta jag nånsin varit med om någonsin i något spel.

Nu funderar dom ju på att börja styra upp lite med bans och sånt i det så kanske blir att jag byter spel ändå.
2010-06-14, 22:22
Medlem
KythErs avatar
Citat:

På ett sätt känns LoL lite mer casual på det sättet att man kan hoppa in, köra ett game och inte behöva kallas "noobfucker go die" osv, osv. Det händer ju på LoL också men mindre.
2010-06-14, 22:25
Medlem
Krids avatar
Citat:

LoL är roligare än HoN. HoN är dock bättre på alla aspekter förutom spelglädjen + communityn.
2010-06-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
LoL är roligare än HoN. HoN är dock bättre på alla aspekter förutom spelglädjen + communityn.

kör LoL för samma saker.
2010-06-14, 22:57
Medlem
Har precis börjat köra efter ett tags uppehåll. Efter att ha spelat några games med olaf börjar jag gilla honom. Jag har ett litet problem bara, jag vet inte vilken build jag ska köra. Ska jag köpa health items eller köra mer dps? Om jag ska jungla vad ska jag köpa då? Skulle behöva lite förslag
2010-06-14, 22:58
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daanieel21
Har precis börjat köra efter ett tags uppehåll. Efter att ha spelat några games med olaf börjar jag gilla honom. Jag har ett litet problem bara, jag vet inte vilken build jag ska köra. Ska jag köpa health items eller köra mer dps?

leaguecraft.com
2010-06-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
leaguecraft.com
där skriver dom ju bara guider. Jag vill veta vilken typ av build som är bäst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem