2010-09-08, 18:01
Medlem
shaqims avatar
har varit borta från spelet ett tag nu, men den nya champen verkar vara riktigt i min stil. Blir nog att spela ett game snart igen!
2010-09-08, 18:22
Medlem
FlushFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaqim
har varit borta från spelet ett tag nu, men den nya champen verkar vara riktigt i min stil. Blir nog att spela ett game snart igen!

Han precis klämma in ett practice game med henne innan servrarna gick ner igen, hon kommer bli hatad men riktigt rolig var hon.
2010-09-08, 19:31
Medlem
Har en liten fråga som jag har funderat lite över och undrar om någon vet svaret, räknas alla abilities som magicattacker ? Dvs att det är magicresist som ränkas och inte armor som räknas när man blir attackerad,
2010-09-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wang
Har en liten fråga som jag har funderat lite över och undrar om någon vet svaret, räknas alla abilities som magicattacker ? Dvs att det är magicresist som ränkas och inte armor som räknas när man blir attackerad,
Det brukar alltid stå i tooltipet om det är magic damage eller physical damage som abilitien gör.

Så, svar nej, det varierar.
2010-09-08, 20:02
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wang
Nej, vissa spells (ex. piratens "Parley") går på physical. Men det står som sagt i tooltipen.
2010-09-08, 20:08
Medlem
shaqims avatar
Dock jävligt svårt att veta huruvida det är magisk eller fysisk skada om man inte har spelat karaktären man möter.
2010-09-08, 21:09
Medlem
pjalles avatar
När kommer servrarna upp?

edit:
http://www.leagueoflegends.com/board/attachment.php?attachmentid=54624&d=1283585595

2010-09-08, 21:18
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Dock jävligt svårt att veta huruvida det är magisk eller fysisk skada om man inte har spelat karaktären man möter.
Just därför man ser till att ha spelat alla karaktärer?

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
När kommer servrarna upp?
Klockan 10 ikväll (svensk tid), enligt den senaste uppdateringen
2010-09-08, 21:42
Medlem
Kwelis avatar
Citat:

Jag har spelat långt ifrån alla karaktärer, men mitt bästa tips är att kolla på Tab vilka items dom har. Har dom AP items så gör dom förmodligen magic skada och tvärtom.
2010-09-08, 21:56
Medlem
Fr0ggehs avatar
Tänkte höra om någon här känner för att teama upp med mig å min polare nån gång i LoL. Vi började spela detta för ungefär en vecka sedan och är runt lvl10 båda två. Inga experter direkt men vi kan grunderna i hur man ska tänka och så. Vi kör med skype också.

Vi gillar 3vs3-kartan och brukar därför köra den mycket, men det känns ju som att det vore mycket roligare att vara 3st på skype som samarbetar istället för oss två plus en random som gör lite vad som helst .

Skicka gärna ett pm eller nåt om du skulle vara intresserad av att lira. Blir det flera kanske vi kan få ihop ett 5v5-lag .
2010-09-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Tänkte höra om någon här känner för att teama upp med mig å min polare nån gång i LoL. Vi började spela detta för ungefär en vecka sedan och är runt lvl10 båda två. Inga experter direkt men vi kan grunderna i hur man ska tänka och så. Vi kör med skype också.

Vi gillar 3vs3-kartan och brukar därför köra den mycket, men det känns ju som att det vore mycket roligare att vara 3st på skype som samarbetar istället för oss två plus en random som gör lite vad som helst .

Skicka gärna ett pm eller nåt om du skulle vara intresserad av att lira. Blir det flera kanske vi kan få ihop ett 5v5-lag .

Spelar ni EU eller US ? För om ni spelar US hänger jag gärna med på några matcher
2010-09-09, 10:14
Medlem
Nihennas avatar
1. Ska det inte vara en maintenance idag? Servrarna är online helt utan patch och i US har ju patchen kommit?

2. Ni som spelar i US? Hur orkar ni? , testade själv för några dagar sedan, konstant 1 sekund delay som gjorde att man inte alls hade någon kontroll i fights, hur kan ni föredra det över Europas servrar utan lagg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in