2010-06-11, 19:55
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Nagon som orkar forklara vad xp och levlande ger?

Jag har last runt men lite svart och satta sig in i det. Som jag forstar det har man dels credits man kan kopa heroes o grejer for och dels talent trees. Hur stor roll spelar dessa, ar det mycket battre att va hog lvl?

www.leagueoflegends.com
www.leaguecraft.com

Det bästa du kan göra är att helt enkelt ladda ner det och spela, man lär sig allt väldigt snabbt då det är väldigt enkelt. Alternativt går du in på hemsidan och läser lite, om du nu inte pallar ladda ner det av nån anledning.

Känner att jag spelat för mycket LoL idag, sjukt less efter en dags konstant lirande, man känner verkligen hur noobtoleransen sjunker och det blir lätt att man "ragear" även fast det inte behövs. Ska spana på Uruguay - Frakrike nu 20:30. Blir nog kul, sen är man redo att LoL'a igen
2010-06-14, 14:25
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Är ju som sagt US jag är lvl 15 på. EU är jag 30 på så jag förstår att man inte ska tanka creeps i lvl 1 eller göra en towerdive.
Spelade ett praticegame mot Satashi igår. Hade LoCi i mitt lag och efter 21 minuter vann vi då deras Olof faila i junglen genom att dö och deras WW ragequita efter feedat bot haha. Fick in 2 kills på satashi iaf och det är jag lite nöjd med. Dock döda han mig 2 gånger för jag klanta mig 1 gång och satt och halvsov när jag döda ett torn då gamet var nästan över.

Men bli klart med ditt game nu så kan vi prova på en match

najsnajs, har också spelat med LoCi några games, dock normals.
det är great fun, han rapar verkligen som panth
2010-06-14, 14:39
Medlem
Finns det nån hyfsad fighter-champion förutom Yi?

Nu har jag lagt ner en satans massa tid på att köpa piraten, warwick och några 1350-champions.
Tycker att dom känns väldigt klena allihopa, poppy är den enda jag är lite halvnöjd med.

Pantheon ser lite intressant ut, men vad jag sett av han så verkar han ganska så squishy och skillsen verkar göra väldigt klen damage, är det noobs eller är han inte så bra?

Tyramere ser också lite halvintressant ut med sin endless rage och snurr som kan gå över treelines.

Nån som kan rekommendera nån bra eller ge lite tankar om mina förslag?
Gärna ganska så skillbaserad.
2010-06-14, 14:43
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Finns det nån hyfsad fighter-champion förutom Yi?

Nu har jag lagt ner en satans massa tid på att köpa piraten, warwick och några 1350-champions.
Tycker att dom känns väldigt klena allihopa, poppy är den enda jag är lite halvnöjd med.

Pantheon ser lite intressant ut, men vad jag sett av han så verkar han ganska så squishy och skillsen verkar göra väldigt klen damage, är det noobs eller är han inte så bra?

Tyramere ser också lite halvintressant ut med sin endless rage och snurr som kan gå över treelines.

Nån som kan rekommendera nån bra eller ge lite tankar om mina förslag?
Gärna ganska så skillbaserad.

Jax räknas väl som fighter? Squishy som fan mot magic dmg men han kan göra satans mycket skada. Har aldrig spelat honom så vet inte hur skillbaserad han är, men hans hopp som han gör verkar kräva någorlunda skills. Inte ofta man ser honom missa det men det händer.
2010-06-14, 14:45
Medlem
shaqims avatar
Såååå, när sätter vi ihop ett FB-lag? Man kan ju ha både clans och teams på lol, eller det ska i alla fall bli möjligt. Det är ganska tråkigt att spela med randoms hela tiden då det kan gå hur som helst. Jag brukar spela med två eller tre vänner ibland, men alltid kul om man har hela arrangerade lag.

Körde random för ett tag sedan med några svenskar över ventrilo, eftersom att vi alla hade kontakt och de flesta i laget var bra gick det ju därefter.

Så som sagt, ett team här på FB vore najs., verkar som att det finns en del skillade människor här!
2010-06-14, 15:53
Medlem
Fargoths avatar
Jag är lite sugen på en FB-premade. Är lvl 30 med ~300 matcher i bagaget och har spelat DotA och HoN innan i flera år. Spelar helst tank eller support.
2010-06-14, 17:47
Medlem
Jak@ns avatar
Premade - yes! Älskar att vinna, hatar att förlora. Ett FB-premade låter ju ganska roligt och om vi har en vent att sitta på blir det desto bättre. Riot har väll en vent man kan använda, vet att jag brukat samma vent med masa olika folk så det kan inte vara något annat. Minns dock inte adress/port.

Hur som helst är jag på, spelar uteslutande support när det kommer till kritan (janna) och är just nu lv 29 med cirka 100 vinster (och 17 leaves som jag fixade i början av min karriär när allt gick skit/man var sämst/inte brydde sig). Har dock spelat bra många fler matcher än så, nästan bara practice dock då jag hatar att soloque för att 8/10 ggr hamna med noobs mot en annat premade.

Nickar: Jakanbakan

Bara adda, kommer spela mycket imorgon då jag ska dra iväg till thai nu. Imorrn slutar jag dock tidigt på jobbet

@ smagg: Jax är ganska nice, Mordekaiser om man bygger enligt heat'n serve är också riktigt nice. Riktigt fläskig blir han då. Kan kolla efter hans guide till dig på forumet ikväll, den finns på strategidelen.
Senast redigerad av Jak@n 2010-06-14 kl. 17:50.
2010-06-14, 18:24
Medlem
Pqps avatar
Hallå, har precis börjat med LoL och det verkar skitkul. Har ingen tidigare erfarenhet inom liknande spel med gillar hur det spelas. Har kanske spelat 5-6 matcher bara med en Hero? som heter Taric, är någon slags melee tank med stuns, heals och lite aoe. Några tips till en nybörjare mer än att spela spela och åter spela? Har bara spelat 3v3 hittills och min taktik har mest varit att hålla mig relativt försiktig, försöka expa så gott som möjligt utan att komma i konflikt med andra heroes, sedan då jag har fått upp skillsen så brukar jag försöka sätta upp en kill på andra heroes.
2010-06-14, 18:32
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Hallå, har precis börjat med LoL och det verkar skitkul. Har ingen tidigare erfarenhet inom liknande spel med gillar hur det spelas. Har kanske spelat 5-6 matcher bara med en Hero? som heter Taric, är någon slags melee tank med stuns, heals och lite aoe. Några tips till en nybörjare mer än att spela spela och åter spela? Har bara spelat 3v3 hittills och min taktik har mest varit att hålla mig relativt försiktig, försöka expa så gott som möjligt utan att komma i konflikt med andra heroes, sedan då jag har fått upp skillsen så brukar jag försöka sätta upp en kill på andra heroes.
Kolla guider till champions på t ex http://www.leaguecraft.com!
2010-06-14, 18:37
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp

Spela spela spela!=) Vet inte om jag skulle börja 3v3, men jag tycker iofs inte att det är roligt öht. För dig som inte är riktigt inne i spelsättet (eftersom du inte spelat några andra liknande spel) måste ju först och främst göra det. Lära sig lite basic grejer som att inte dyka på torn i låg level, att backa när man måste osv. Sånt som vissa idioter på lvl 30 fortfarande inte klarar av.

Så spela och kör på. Sen när du får IP (om du nu inte tänker betala pengar för spelet) kan du ju köpa nya champions i shoppen, och varje vecka byter de ju ut vilka champions som är gratis. Därför kan det vara bra att köpa den eller de championsen du trivs bäst med. Runor måste du ju ha också, men skulle nog vänta till lvl 20 innan du börjar köpa dem, köp i alla fall inga innan lvl 10. När du är lvl 20+ har du flera slots och kan dessutom köpa bättre runor. Bara fråga på om du undrar något!
2010-06-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
@ smagg: Jax är ganska nice, Mordekaiser om man bygger enligt heat'n serve är också riktigt nice. Riktigt fläskig blir han då. Kan kolla efter hans guide till dig på forumet ikväll, den finns på strategidelen.

Ok 2 förslag på jax, får nog köpa honom nästa och prova då
Fast har kört några fler games med warwick nu och börjar gilla honom lite när man började exprimentera med lite annat än recommended items.

ca 15-25 games innan jag får råd med jax ändå så får testa lite mer warwick så länge.
2010-06-14, 19:54
Medlem
Sletenkatts avatar
Oj vad jag älskar folk som tror de är så bra att de inte behöver göra ett skit och allt är alla andras fel... En Malz som sprang runt och KS och gjorde minst dmg i laget blev sur i slutet för vi förlorade 1 teamfight. Vid detta laget hade vi förlorat 2 torn och de hade 3 torn kvar och 1 inhibitator nere. Istället för att vara AFK som en idiot i spawn kan du väl göra lite dmg istället!!! Tur att det har kommit till en report funktion så man kan få aset bannat eller något...

Var bara tvungen att skriva av mig.... Skitspelare..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in