2011-04-03, 15:58
Medlem
Har nu spelat 2 matcher med Leblanc, sjukt squishy, låg mana, skadar inget alls ^^ vafan är grejen?
2011-04-03, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Har nu spelat 2 matcher med Leblanc, sjukt squishy, låg mana, skadar inget alls ^^ vafan är grejen?

du spelar henne fel.

hon äger i early men suger i lategame
2011-04-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
du spelar henne fel.

guide tack, följer 94% mobafire men den är väl fel då
2011-04-03, 16:26
Medlem
vobo1s avatar
Ok, angående Teemo diskussionen. Bygger man AP gör man det för lulz, kanske funkar i low elo och normal games. Det är kul, det håller jag med om.
Men om man ska vinna en match med teemo i solo q i någorlunda hög elo så bygger man följande:
cloth armor + 5 hp pots (funkar med dorans shield lr blade oxå, beror på vem man möter)
första trip tillbaka bygger man wriggles av cloth armor och köper boots, ALLTID mercury, inget undantag.
Efter du har fått wriggles är du nästintill odödlig, du har ward och dina svampar + godlike lifesteal. Så det du ska göra är att du pushar din lane hela tiden, inget undantag, bara pusha och svampa upp hela skogen och lanen där du befinner dig.
Köp Bloodrazor och Phage (senare Frozen mallet). Det var någon här som snackade skit om frozen mallet, håller med om att det är dyrt och rätt överskattat item, men på Teemo är det sinnesjukt. Galen atkspeed från BR + dot + slow + överlägsen movespeed. Du kan kita eller jaga, du är teemo så gör vad du vill. Snacka inte skit om frozen mallet på Teemo.
Nästa item är oftast Black Cleaver, beror ju lite på vad du möter för motstånd förstås, men BC är perfekt för Teemo. Avsluta med Banshee. Oftast är matchen slut efter Bloodrazor + Phage.

Btw, Malady är inget dåligt item för teemo, tvärtom, det har allt du vill ha, kan man squeeza in det någonstans så go ahead. Men inte som sista item, isf efter wriggles eller därnånstans.

Och jag har nog aldrig postat på FB innan, läser LOL tråden lite då och då. Dont hate on me.
GOOD LUCK PEEPZ!
2011-04-03, 16:29
Medlem
Det är så jävla tråkigt att möta katarina i normala games om man inte själv kan stänga av hennes ulti. Hade annie chogath och Le sin i mitt lag och alla tre vägrade helt enkelt att stänga av hennes ulti. Då är det bättre att stunna sönder amamu. Snart drar jag fram gamla mundo igen, för det här med att förlita sig på sitt lag fungerar fan inte för mig just nu.
2011-04-03, 17:19
Medlem
Okej, varför gillar så många AS/AP Teemo egentligen? Han är ju mer eller mindre beroende av att folk ska gå i hans shrooms för att det ska vara någon idé. Vill man köra någon AP borde man kanske välja någon annan champ känns det som.

AS/AD dock, kan pusha sönder sin lane och helt enkelt tvinga laget att endera göra något åt det eller förlora torn på torn. Men, då har man redan shroomat upp hela sin del av kartan, vilket gör att de inte kan ta sig till en utan att man märker det.
2011-04-03, 17:50
Bannlyst
Citat:
Jag började spela lite Akali igår, fyfan va grym!

Fick närmare 10-2 varje match funkar hon som AD med?

Har börjat fundera lite och jag har väldigt svårt för att se vilka som är AD och AP heroes O.o någonstans man kan "träna" in detta?

Jag köpte enbart AP med Akali förut. Det suger. Kör någon form av hybrid så är hon riktigt kul att spela.

Typ Hextech, Guinsoo's, Rylais m.m.

Alltså en hybrid med lite mer tyngd på AP kör jag.
2011-04-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Okej, varför gillar så många AS/AP Teemo egentligen? Han är ju mer eller mindre beroende av att folk ska gå i hans shrooms för att det ska vara någon idé. Vill man köra någon AP borde man kanske välja någon annan champ känns det som.

AS/AD dock, kan pusha sönder sin lane och helt enkelt tvinga laget att endera göra något åt det eller förlora torn på torn. Men, då har man redan shroomat upp hela sin del av kartan, vilket gör att de inte kan ta sig till en utan att man märker det.
vill man köra ad carry finns det bättre val än teemo. AD teemo är väll endast bra om man spelar honom med den tekniken du nämner?
Temo har ju såklart en tendens att bli fokuserad som fan under teamfights. En flyende AD teemo gör ingen skada medans en AP teemo inte behöver skjuta så många pilar för att göra mycket skada. Nu spelar jag inte teemo mycket men när ja gör det brukar ja satsa på movment 3 skorna, en malady och sen diverse AP items och spendera. Sen gör hans svampar ganska duktigt med skada och att fiendelaget köper oracle är ganska ovanligt på min nivå (1300- 1400 elo)

ska testa din teknik, kan tänka att den är irriterande som fan att möta.
2011-04-03, 18:15
Medlem
caztors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Jag skulle vilja veta exakt vad du köper för items när du kör AP/AS Teemo, kan ju såklart skifta beroende på vilka man möter men dina core items och vad du oftast köper?

Kan ju rekommendera den http://leaguecraft.com/strategies/guide/11940-ap-teemo-advanced-player-guide-detailed.xhtml

Den förklarar allt rätt fint. Enda jag bygger olika är att jag inte köper Mejais och skaffar nashors tooth istället. Man kan tyvärr inte räkna med 20 stacks alla gånger, inte ens som Teemo och då behöver man CDR från annat håll dvs Nashors. CDR gör ju så att man stackar upp svampar snabbare också.

Sen skaffar jag nån defensive item istället för Malady, banshee oftast. Och Mercury threads istället för sorc shoes såvida inte motståndet suger rejält.
2011-04-03, 18:16
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalzhar
Jag köpte enbart AP med Akali förut. Det suger. Kör någon form av hybrid så är hon riktigt kul att spela.

Typ Hextech, Guinsoo's, Rylais m.m.

Alltså en hybrid med lite mer tyngd på AP kör jag.
Precis detta är det vanliga.

Här är en guide av Westrice som är en av de bästa Akali spelarna:
http://solomid.net/guides.php?g=8
Notera att han aktiverar båda passiva vid level 1
2011-04-03, 18:21
Medlem
Nån som vet nån svensk klan som söker folk? Är dock bara lvl 22 atm, men lvlar fortare med team , kan inte gå in på LoL forumet och logga in, får hela tiden access denied :S
2011-04-03, 18:37
Medlem
pjalles avatar
Citat:

Citat:
guide tack, följer 94% mobafire men den är väl fel då
Är du go eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
du spelar henne fel.

Nej hon suger verkligen inte. CDn på Q är riktigt låg så man kan hålla en fiende nästintill perma silencad, hon har bra escape och en väldigt äcklig snare. CDR är ett måste på henne, dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in