2011-03-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Förstår bara inte grejjen med Poppy - vad skiljer henne från andra och vad gör henne bra med laget?
Hon är väldigt bra anti-carry. Gå in, plocka ner deras farligaste (och kanske lite till), gå ut.

Citat:
Hennes ulti verkar ganska värdelös då man kan själv attackera henne och om den placeras på en healer/support kan den visserligen vara bra men Poppy kan ju enbart slå på den man valt.
Hennes ulti är awesome. Säg att du blir gankad. Lägg ultin på någon utan cc och spring iväg. Eller lägg ultin och plocka en kill. Eller lägg ultin och lägg Exhaust på samma person och se hur du kommer undan.

Offensivt är den väldigt bra också. Lägg den på deras carry. hoppa in och döda. Har du Exhaust kan du lägga den också så blir du nästintill odödlig. Köp Sheen, boots, sen antingen Deathfire Grasp eller Deathcap. Deathfire Grasp fungerar bra med ultin. Deathcap ger en fin AP-boost. Som Boots föreslår jag antingen Sorcerer's Shoes eller Mercury's Treads. Sen kan jag nämna att vissa kör AD Poppy med Trinity Force. Har inte testat det. AP har fet burst dock. Poppys största nackdel är att hon farmar dåligt. Ingen AoE för att farma, tyvärr. Att last hitta i lane kan vara klurigt, beroende på hur mycket fienden harassar.
2011-03-28, 22:56
Medlem
caztors avatar
Ashe har map awareness med E, grym ulti för teamfights och en jävla bra aoe slow/dps i volley för teamfights. Jo hon är svag i early game, fast sätt henne i mitten så hon får farma eller på lane med Janna så ska du se på mumma. :P
2011-03-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Nu har jag inte spelar competetive lol, utan endast hon men jag undrar hur elementz motiverar ashe som tier 1. Gör 0 earlygame, har en halvbra slow och en hyffsad ultimate, men det är fan allt.
Ashe är spelavgörande i många fall. Lägg in ultimate, tvinga en teamfight och se hur laget plockar kills. Lägg en stray arrow från mid och se hur top eller bot plockar en kill eller två. Hennes ulti är bara så awesome. Ashe är, enligt mig, en av de tre bästa karaktärerna i spelet. Sen glömde du hennes Hawkshot, som är awesome. Ashe gör dock mindre skada än många andra carries, men hennes utility överväger det ganska hårt. Ultin är bara så awesome. Den vinner games.
2011-03-28, 23:00
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caztor
Skulle inte lita 100% på deras listor. Typ Akali tier 5 junglare? Jo tjena.
Akali junglar för segt menar han hennes ganks är inte dåliga men långt ifrån dem bästa, btw så är det inte Elementz som gjort jungle list
2011-03-28, 23:04
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
vad är det egentligen som gör att kartus ses som en dålig karaktär? Ju bättre man är desto mer spelar man ju på gränsen, så ju mer borde väll kartus ulit vara till användning. Sen har han ju rätt bra dmg från sitt portabla diskotek+ lay waste. Sen när han blir fukusad så fungerar zonyas hourglass riktigt bra, diskoteket stängs inte av.
Karthus har alltid en prio 1 fokus på sig i TF, en väldigt slow hero fast han har dock bäst slow i spelet, ¨dock väldigt dålig damage på kort tid, ultin är enkel att kontra med en elexir of brilliance (röda om den hette så)
2011-03-28, 23:05
Medlem
Krids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Ashe är spelavgörande i många fall. Lägg in ultimate, tvinga en teamfight och se hur laget plockar kills. Lägg en stray arrow från mid och se hur top eller bot plockar en kill eller två. Hennes ulti är bara så awesome. Ashe är, enligt mig, en av de tre bästa karaktärerna i spelet. Sen glömde du hennes Hawkshot, som är awesome. Ashe gör dock mindre skada än många andra carries, men hennes utility överväger det ganska hårt. Ultin är bara så awesome. Den vinner games.

Jag vill påstå att man är dålig om man inte kan ducka den (om man inte är stunnad dvs).
2011-03-28, 23:06
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finliret
Såg en tråd på det oficiella forumet där en undrade varför han hatades.. Hans lista togs upp om hur han flyttade hjälte till max såfort han blöev ägd eller ägde med en champ
Håller med dig till viss del, att han ändrar är ganska självklart då spelare kommer på sätt att bli bättre med vissa champs, Caitlyn t.ex. är tier 4 men kommer säkert bli tier 2/3 när som helst p.g.a. buffen på hennes passive
2011-03-28, 23:11
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Jag vill påstå att man är dålig om man inte kan ducka den (om man inte är stunnad dvs).
Jättelätt att ducka den om man inte ser henne skjuta den? Eller jättelätt att ducka den när man är i grupp? Ultin går tillräckligt snabbt nu och Ashe är tier 1 för dess perfekta abilities + en av dem bästa ultis in game. Kolla på livestreams så ser du skillade spelare som inte alls kan undvika den och därför är dem dåliga?
2011-03-28, 23:36
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Har antagligen frågat förut, men undrar lite vad folk tycker om Sion. Funkar han i ranked?

Undrar också vad folk tycker om att köra honom AD. Känner själv att han är mycket mer effektiv late game som AD än vad han är som AP, men jag kanske bara är dålig.
2011-03-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Har antagligen frågat förut, men undrar lite vad folk tycker om Sion. Funkar han i ranked?

Undrar också vad folk tycker om att köra honom AD. Känner själv att han är mycket mer effektiv late game som AD än vad han är som AP, men jag kanske bara är dålig.

ser aldrig sion i ranked men det kanske e bara jag som har tur/otur
2011-03-29, 01:40
Medlem
Rargons avatar
Har läst rätt många sidor i denna tråd, men har inte hittat en enda kommentar som säger att T3 runor är dyra. Är det bara jag som tycker det? Jag kan tillägga att jag är lvl 21, har köpt 2 - 4 champions för riktiga pengar då jag tycker det gäller så små summor att jag inte riktigt bryr mig, resten av poängen ja fått vid vinst/förlust har jag också köpt champions för. Men 410 poäng för en liten sketen runjävel, och man behöver 27 såna + 3 för över 1000. För att inte nämna att man antagligen för köpa fler om man ska spela flera champions.

Bara jag som tycker det är otroligt drygt? Jag spelar mellan 3 - 10 matcher varje dag beroende på hur jag jobbar.

P.S: Kan väll också säga att jag har 99/96 i matcher och för det mesta spelar solo queue.
2011-03-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caztor
Ashe har map awareness med E, grym ulti för teamfights och en jävla bra aoe slow/dps i volley för teamfights. Jo hon är svag i early game, fast sätt henne i mitten så hon får farma eller på lane med Janna så ska du se på mumma. :P

Ashe i mitten är ju rena skämtet?
Jag brukar köra Jarvan mid och ashe eller kassadin är nog dom 2 enklaste i hela spelet att totalt köra över. Fast kan ju bara vara jag som fått möta några riktiga sopor också.

Så fort ashe ens kommer i range för att skjuta dendär skuren så ligger hon rätt risigt till, 50% av hennes hp försvinner inom en halv sekund på vägen fram till henne sen tvingar man henne att fly ur exprange eller dö. Så fort ultin är redo blir det rena barnleken att samla kills.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in