2011-04-06, 18:42
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Vet att någon skrivit det innan men flashback har en lol chatt hoppa in och hitta folk som du kan spela med
hade ingen anning, tack för tipset
2011-04-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cytrez
Fråga:

Vad bör jag lägga mina Influens-points på?

Köpa ett gäng random Runes eller?
Nja, bättre att köpa bra runor då.

Lite generella tips: Armor Pen och Magic Pen Marks. Attack Speed Marks är riktigt bra på vissa junglers också, men du kommer nog att klara dig med Armor Pen Marks tills vidare. 410 styck för alla tre set.

På Seals finns det lite alternativ. Mana Regen Per Level/Flat Mana Regen för 205 styck är ett. Ett annat är Flat Armor för 205 styck. Ett tredje är Dodge... Men jag skulle nog hålla mig till Flat Armor då tills vidare. Dodge är bättre än Flat Armor på vissa karaktärer men sämre på andra, och kostar 820 IP styck.

För Seals så tycker jag att Flat Magic Resist hjälper en hel del. 205 styck, ett set ger dig 13 Magic Resistance. Riktigt bra för lane. Fungerar bra på alla karaktärer. Finns några andra alternativ också. MR/level är nog bättre för junglare. Men 13 MR gör verkligen stor skillnad early game om man möter exempelvis Zilean eller LeBlanc.

För Quints finns det några alternativ, beroende på vad du kör. Armor Pen är bra. Flat HP Regen är bra. Move Speed är bra. Gold per Second är bra på support. Finns andra alternativ också. Jag skulle nog föreslå att du börjar med att fixa Armor Pen/Magic Pen, sen Flat Armor och Mana Regen av något slag på Seals, Magic Resistance Glyphs. Och efter det fixar du Quints. De Quints som är bra är rätt dyra.

Detta blir en ganska billig rune page som samtidigt håller toppklass i många fall.
2011-04-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Nja, bättre att köpa bra runor då.

Lite generella tips: Armor Pen och Magic Pen Marks. Attack Speed Marks är riktigt bra på vissa junglers också, men du kommer nog att klara dig med Armor Pen Marks tills vidare. 410 styck för alla tre set.

På Seals finns det lite alternativ. Mana Regen Per Level/Flat Mana Regen för 205 styck är ett. Ett annat är Flat Armor för 205 styck. Ett tredje är Dodge... Men jag skulle nog hålla mig till Flat Armor då tills vidare. Dodge är bättre än Flat Armor på vissa karaktärer men sämre på andra, och kostar 820 IP styck.

För Seals så tycker jag att Flat Magic Resist hjälper en hel del. 205 styck, ett set ger dig 13 Magic Resistance. Riktigt bra för lane. Fungerar bra på alla karaktärer. Finns några andra alternativ också. MR/level är nog bättre för junglare. Men 13 MR gör verkligen stor skillnad early game om man möter exempelvis Zilean eller LeBlanc.

För Quints finns det några alternativ, beroende på vad du kör. Armor Pen är bra. Flat HP Regen är bra. Move Speed är bra. Gold per Second är bra på support. Finns andra alternativ också. Jag skulle nog föreslå att du börjar med att fixa Armor Pen/Magic Pen, sen Flat Armor och Mana Regen av något slag på Seals, Magic Resistance Glyphs. Och efter det fixar du Quints. De Quints som är bra är rätt dyra.

Detta blir en ganska billig rune page som samtidigt håller toppklass i många fall.

Tackar för en fin guide! Sparar i ett dokument

Själv så fick jag nyss 30 och har precis fått ihop en AP och AD build väntar tills jag har 200 normal games won innan jag börjar köra Ranked! Är det en bra idé?
2011-04-06, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Flashback Chatten på LoL Hjälp guide för ADHD barn

http://i56.tinypic.com/rwoq9t.png

Just sayin'

Ha trevligt med oss!

bumpar denna för nykomlingar - kan tyvärr inte komma in ikväll då jag har tenta på fred
2011-04-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Själv så fick jag nyss 30 och har precis fått ihop en AP och AD build väntar tills jag har 200 normal games won innan jag börjar köra Ranked! Är det en bra idé?
Skulle tro att 300 är en bättre gräns, i alla fall för solo queue. Ju senare man börjar, ju större borde möjligheterna att carrya vara. Och ju mer frustrerad blir man för att folk som just blivit level 30 kör solo queue.

Personligen tycker jag att det borde vara en gräns så att man behöver minst 30 mer vinster än förluster i normal för att få köra solo queue. På så sätt skulle de sämsta spelarna rensas bort från att köra solo ranked.
2011-04-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Skulle tro att 300 är en bättre gräns, i alla fall för solo queue. Ju senare man börjar, ju större borde möjligheterna att carrya vara. Och ju mer frustrerad blir man för att folk som just blivit level 30 kör solo queue.

Personligen tycker jag att det borde vara en gräns så att man behöver minst 30 mer vinster än förluster i normal för att få köra solo queue. På så sätt skulle de sämsta spelarna rensas bort från att köra solo ranked.

Så sant spelade precis med den mest underbara WW jag någonsin sett... började med att köpa tiamat och gick sen över till att stacka archangels. Jag blir så glad när jag tittar på hans profil och ser 80 games vunna och han är level 30
2011-04-06, 22:23
Medlem
9Hv2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Vad har ni som lirar HoN för argument som ni använder mot LoL-spelare?
"Krävs 1337 haXx SkiLLz-argumentet" håller inte.
Besvara inte en en fråga med en annan fråga.
2011-04-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9Hv2

Slut på comebacks?

Själv spelade jag LoL, testade HoN och gick snabbt tillbaka till LoL, gillade inte WC3 DotA och HoN var samma sak...
2011-04-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9Hv2

Enda skillnaden är väl "Denies"? Hade HoN varit gratis hade det inte varit någon duell mellan spelen. HoN är enligt mig bättre och då har jag spelat båda spelen. Blir ändå att man spelar LoL då HoN knappast var värt att betala för efter betan.
2011-04-07, 00:00
Medlem
Mifflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
vad tycker ni om denna champion rotationen? Cassiopeia, kanske den mest värdelösa just nu?

Cassiopeia är en av mina mains och jag tycker hon är hur grym som helst. Tar väl lite tid att lära sig kanske, riktigt bra harass och bra med skada i endgame.
2011-04-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platonfreak
Testa att spela US istället, grymt mindre buggigt, uppdaterat oftare och en ping på 100-200 känns inte av det minsta

Uppdaterat oftare? Vad menar du nu?
2011-04-07, 04:15
Medlem
Blir så lack att man fastnar med ett par klappmongon när man måste levla upp sig Har nyss börjat lira på EU efter att ha ledsnat på MS'n man får på US.
Finns det några bra spelare här som kan tänka sig lira lite? Jag är inte utvecklingsstörd, jag är bra på att ta kritik och allt sånt där tjafs.. PM/skriv i tråden om ni vill lira någon gång

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in