Citat:
Ursprungligen postat av cytrez
Fråga:
Vad bör jag lägga mina Influens-points på?
Köpa ett gäng random Runes eller?
Nja, bättre att köpa
bra runor då.
Lite generella tips: Armor Pen och Magic Pen Marks. Attack Speed Marks är riktigt bra på vissa junglers också, men du kommer nog att klara dig med Armor Pen Marks tills vidare. 410 styck för alla tre set.
På Seals finns det lite alternativ. Mana Regen Per Level/Flat Mana Regen för 205 styck är ett. Ett annat är Flat Armor för 205 styck. Ett tredje är Dodge... Men jag skulle nog hålla mig till Flat Armor då tills vidare. Dodge är bättre än Flat Armor på vissa karaktärer men sämre på andra, och kostar 820 IP styck.
För Seals så tycker jag att Flat Magic Resist hjälper en hel del. 205 styck, ett set ger dig 13 Magic Resistance. Riktigt bra för lane. Fungerar bra på alla karaktärer. Finns några andra alternativ också. MR/level är nog bättre för junglare. Men 13 MR gör verkligen stor skillnad early game om man möter exempelvis Zilean eller LeBlanc.
För Quints finns det några alternativ, beroende på vad du kör. Armor Pen är bra. Flat HP Regen är bra. Move Speed är bra. Gold per Second är bra på support. Finns andra alternativ också. Jag skulle nog föreslå att du börjar med att fixa Armor Pen/Magic Pen, sen Flat Armor och Mana Regen av något slag på Seals, Magic Resistance Glyphs. Och efter det fixar du Quints. De Quints som är bra är rätt dyra.
Detta blir en ganska billig rune page som samtidigt håller toppklass i många fall.