2011-03-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Men i alla fall, om det nu visar sig att lee Sin inte är mer än ett aprilskämt, vad kommer komma istället, tror ni?
Riots motto för 2011 är ju "Expect the unexpected" så ja...Magma Chamber som ploppar fram ur tomma intet? The Tribunal?

Dom förväntar sig att alla ska tro att det är ett 1 aprilskämt. Sen så släpper dom championen ändå, mindfuck :O Magma chamber kommer nog ta väldigt lång tid tills den blir klar. Hört något om att dom ska göra någon grafik uppdatering osv innan den kommer.
2011-03-28, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Dom förväntar sig att alla ska tro att det är ett 1 aprilskämt. Sen så släpper dom championen ändå, mindfuck :O Magma chamber kommer nog ta väldigt lång tid tills den blir klar. Hört något om att dom ska göra någon grafik uppdatering osv innan den kommer.

Problemet är nog inte att Riot inte har tid. Den är säkert färdigställd vid det här laget - Det som isåfall skulle vara kvar är tester av kartan ( det är ju trots allt en ny karta där allt skall vara spegelvänt - o.s.v.
Balanserat.

Det som nog visar sig vara problemet är Dota 2 som fortfarande ligger och vägrar lukras upp - Därför i marknadstaktik väntar Riot med att släppa uppgifter/info på Magma chamber.

Min teori. Nog den mest troliga

Citat:
Ursprungligen postat av Besvik
Varför kör du med levi? Man behöver inte satsa på hp som Garen. Garen är ju bara en support som man ska skaffa så mycket resist med som möjligt.

Har fan aldrig gått något vidare när jag kört Garen med HP.

Ni som frågor angående levi på garen, jo jag valde det då i den matchen på grund av dess värde den faktiskt ger då man når 20 stacks. Det är som gambling - och i mina ögon ett rentav bra item.
Billigt - och om det går bra i team fighter/solo ganks så går den sky-high. Kanske inte något high-elo spelare använder men .. har inte kommit upp dit så kan inte säga. Den finns i spelet så varför inte?

Angående att den är dålig för Garen: Jag vet inte hur ni får den till dålig för Garen? Med bra armor + mkt hp med garen är man nästan OP - Jag drog Sword of Ocult som tillägg för att mind f*cka deras lag så dom trodde att jag fokuserade dps. I Detta fall anfaller laget mig , istället för dpsen som står bakom mig; så med andra ord kan man slå ut ett grymt lag genom att använda en "falsk" bild av en själv som champion och med ett dålig knippe dps i ryggen kan dom nöta ner fiendelaget på lång/kort tid beroende på deras skill/itemval

Notera också min höga k/d. Något man kan förvänta sig med garen med tanke på ulti.
Fallet i detta game var inte ks:ande, det kan man se på den höga siffran assists.
Senast redigerad av Advalorem 2011-03-28 kl. 15:31.
2011-03-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Angående att den är dålig för Garen: Jag vet inte hur ni får den till dålig för Garen? Med bra armor + mkt hp med garen är man nästan OP - Jag drog Sword of Ocult som tillägg för att mind f*cka deras lag så dom trodde att jag fokuserade dps. I Detta fall anfaller laget mig , istället för dpsen som står bakom mig; så med andra ord kan man slå ut ett grymt lag genom att använda en "falsk" bild av en själv som champion och med ett dålig knippe dps i ryggen kan dom nöta ner fiendelaget på lång/kort tid beroende på deras skill/itemval

Notera också min höga k/d. Något man kan förvänta sig med garen med tanke på ulti.
Fallet i detta game var inte ks:ande, det kan man se på den höga siffran assists.

När man spelar på relativt låg ELO som du gör just nu och märker att matchen går sådär super kanon bra som den kan göra ibland då rätt många på den ratingen är totalt värdelösa och förstår inte vad spelet går ut på, då är det sjukt bra med stack items just i dom matcherna man märker att man kommer få massa med kills/assists och inte dö så ofta. Levi armor med 20 stacks ger ju trots allt massvis med hp samt 15% dmg reduction tror jag det är.
2011-03-28, 15:38
Medlem
Storm.s avatar
Backdoorade 4 torn en gång med Nasus innan de gav tornen massa buffs och ökad armor pen, frozen heart och lite andra tanky-panky items gjorde det easymode. Farmad Q med, gjorde ju inget sämre.

Hög Win/Loss ratio är för tryharders, och vi vet ju alla folks generella åsikter om tryharders.
2011-03-28, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
När man spelar på relativt låg ELO som du gör just nu och märker att matchen går sådär super kanon bra som den kan göra ibland då rätt många på den ratingen är totalt värdelösa och förstår inte vad spelet går ut på, då är det sjukt bra med stack items just i dom matcherna man märker att man kommer få massa med kills/assists och inte dö så ofta. Levi armor med 20 stacks ger ju trots allt massvis med hp samt 15% dmg reduction tror jag det är.

Ja det var det jag försökte formulera
Men stack items används väl endå ganska mycket i högre ELO?
Jag menar man kan plocka på sig en hel del assists/kills i matcher där båda lagen spelar lika strukturerat.
10 stacks är endå bra för pengen (1235)
2011-03-28, 15:56
Medlem
Cracys avatar
Någon som vill lira som har 1.6-1.8k elo?

har 1780 nu
2011-03-28, 16:53
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingupingvin
är inte den riktiga "backdooren" ursprungligen att man tog ner dotas motsvarighet till inhibitor utan att ta ner alla torn först?
Jo, men det är inte möjligt i LoL att ta ned inhibitorn innan 3:e tornet, däremot vet faktiskt inte om det är möjligt att ta den andra/tredje tornet före det första/andra, inget jag har prövat.

Jag kan mycket väl tänka mig att man kan ta ned det andra, men inte det tredje eftersom det skyddar inhibitorn.
2011-03-28, 16:57
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMojo
Nope med clarity kan jag hålla 2 champions i en lane till lvl 8 utan några problem eller större uppehåll från healing lr dmg, vi kan äta upp tornet innan lvl 6 och "denya" en hel del exp på vägen dit också. Redan där har motståndarna förlorat moral och börjat bråka och vi har ett fint försprång... Förstår inte vad du menar med att hon behöver farm, du får cash från assister mestadels. har alltid mycket cash när jag lirar sona faktist så det är inget problem alls.

Varför jag anser att eve är det värsta du kan möta är för att jag aldrig vunnit mot ett lag som har eve när jag lirar sona, som du säger är det kanske mitt spelsätt. hade jag haft en flash ist för exhust som jag brukar köra på kanske jag hade fixat en eve lättare, men jag faller i princip samma sec hon visar sig... hinner inte reagera ens. I slutet av spelet kan jag hålla med dig om clarity är waste för sona själv, men att fylla på hela lagets mana vid rätt tillfälle är fan också guld värt. CV? har inte riktigt fallit mig i smaken bara.

Men ska utan tvekan testa köra clarity flash för mer esc möjligheter. Men jag kommer ifrån allt i princip förutom eve med bara exhust och i värsta fall ultin. Med tanke på att jag aldrig lämnar mina team8s sida så finns dom där för mig och hammrar ihjäl skiten som jagar mig när jag exhustat han... FÖRUTOM när jag möter eve, då uppstår det total fucking orgy förvirring och jag faller på 1 sec.

Som sagt med sona har jag bara failat mot eve än så länge. så så jävla off kan det inte vara

Jag förstår helt hur du menar och du har några vettiga poänger. Det jag dock försöker påvisa är att du kan göra precis samma sak utan att använda clarity. Personligen så lirar jag med flash & CV på Sona.

CV kanske inte är så mycket till världen om man spelar normal games men i ranked så fyller det en fantastisk funktion och man förväntas att plocka upp det om man lirar en support som Taric/Sona/janna/Soraka.

Prova spela en match utal clarity och var konservativ med manan så får du se hur du gillar det!

Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Hög Win/Loss ratio är för tryharders, och vi vet ju alla folks generella åsikter om tryharders.

Jo tryharders som försöker vinna är sånna som man vill ha på sitt lag. Hellre det än dig som gissningsvis förlorar mer matcher än du vinner.

Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Ja det var det jag försökte formulera
Men stack items används väl endå ganska mycket i högre ELO?
Jag menar man kan plocka på sig en hel del assists/kills i matcher där båda lagen spelar lika strukturerat.
10 stacks är endå bra för pengen (1235)
Nej inte direkt. Ser aldrig någonsin leviathan eller Sword of the ocult.
Dock finns det vissa som väljer att abända sig av soulstealer på exempelvis Lux, Karthus och Kassadin.
Senast redigerad av askaninja 2011-03-28 kl. 17:00.
2011-03-28, 16:58
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Jo, men det är inte möjligt i LoL att ta ned inhibitorn innan 3:e tornet, däremot vet faktiskt inte om det är möjligt att ta den andra/tredje tornet före det första/andra, inget jag har prövat.

Jag kan mycket väl tänka mig att man kan ta ned det andra, men inte det tredje eftersom det skyddar inhibitorn.

Nope det går inte. Måste ta torn för torn.
2011-03-28, 17:00
Medlem
Flashborns avatar
Jag får inget grepp om Corki!!!
Aldrig nått carry-status med honom, har aldrig haft sådana problem med en champion innan.
Vad ska man göra? Fortsätta med Minecraft? Några tips?

Mvh

Edit: Vill tillägga att de senaste 10 matcherna har jag haft otroligt negativ score och jag har bara vunnit två utav dem, självklart tack vare mina lagmedlemmar.
Jag äger så hårt med Twitch men han klarar sig ju inte i längden
Senast redigerad av Flashborn 2011-03-28 kl. 17:02.
2011-03-28, 17:02
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Jag får inget grepp om Corki!!!
Aldrig nått carry-status med honom, har aldrig haft sådana problem med en champion innan.
Vad ska man göra? Fortsätta med Minecraft? Några tips?

Mvh

Som jag har sagt tidigare äå tycker jag personligen at Corki är den absolut svåraste carryn att bemästra. Det tar tid och kräver finess.
Fortsätt öva så kommer det allt med tiden

Vad kör du för build?
Manamune, sheen, Banshee, triforce/BlackCleaver brukar funka.
2011-03-28, 17:11
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle

även tornen går inte att ta ner innan man har tagit ner det tornet som är framför

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in