2011-03-28, 01:35
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Blivit helt kär i Galio, extremt skön champion att spela!
2011-03-28, 02:17
Medlem
jzprs avatar
Verkar som många här inne är fast i ELO hell, så jag tänkte att jag skulle kunna ge lite tips för att ta sig ur träsket.
  • Börja snacka direkt när ni kommer in i champion select, fråga folk vad de ska köra osv, för att få ett så bra setup som möjligt.
  • Anpassa ditt val av hero utifrån vad laget behöver. Ett lag ska helst bestå av 1 AP carry, 1 AD carry, 1 semitank, 1 maintank och en support. (någon måste jungla)
  • Flamea inte in-game, det hjälper ingenting. Ge istället konstruktiv kritik, trots att ni har stor lust att slå in näsbenet på killen bakom skärmen som spelar t.ex Soraka.
  • Välj ut några av de starkaste heroesen för tillfället som du ska spela i dina games, istället för att spela en massa olika.

Jag rekommenderar också att ni kollar på livestreams, för att studera hur de i high elo spelar.

De heroes jag tycker man ska fokusera på:
AP carrys: Kassadin, Sion, LeBlanc, Vladimir.
AD carrys: Nocturne, Irelia, Urgot, Ashe.
Junglers: Udyr, Nocturne, Nunu, Rammus.
Tanks: Rammus, Malphite, Udyr, Cho'Gath.

Jag själv tog mig ut ur ELO hell genom att nästan bara spela AP Sion och AD/Tank Udyr.
2011-03-28, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
. Ge istället konstruktiv kritik, trots att ni har stor lust att slå in näsbenet på killen bakom skärmen som spelar t.ex Soraka.

M
M.

m..

Men va? Soraka används j*vligt ofta i High ELO, har sett henne på flera tävlingsmatcher
2011-03-28, 08:17
Medlem
Ockstaerrs avatar
Jag har aldrig gett Mordekaiser någon ärlig chans. Men provade honom nu först i normal ett 10-tal matcher och sedan 3 matcher i ranked. Och jag gillar honom. Hamnade 2 ggr i top 1vs2 lane och dominerade fullständigt. Han passar verkligen min spelstil och när du kan bygga honom AP/Tank så gör du helt okej skada + du överlever länge. Ultin vänder teamfights.

Ser dock inte honom i några matcher högre upp (men där är det ändå alltid samma picks)

Om mina matcher håller i sig så är jag snart över 1400 strecket.
2011-03-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAwesome
Blivit helt kär i Galio, extremt skön champion att spela!
IKNOWRITE?! awesome att gå mid om man vet att en ap carry kommer gå mid i motståndarlaget. börjar med mag res item och speccar Q och sedan E så gör man fan 5 ggr så mycket dmg på honom som han gör på galio.
2011-03-28, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Jag har aldrig gett Mordekaiser någon ärlig chans. Men provade honom nu först i normal ett 10-tal matcher och sedan 3 matcher i ranked. Och jag gillar honom. Hamnade 2 ggr i top 1vs2 lane och dominerade fullständigt. Han passar verkligen min spelstil och när du kan bygga honom AP/Tank så gör du helt okej skada + du överlever länge. Ultin vänder teamfights.

Ser dock inte honom i några matcher högre upp (men där är det ändå alltid samma picks)

han är prio ett ban i ranked
2011-03-28, 08:50
Medlem
Citat:
Verkar som många här inne är fast i ELO hell, så jag tänkte att jag skulle kunna ge lite tips för att ta sig ur träsket.
  • Börja snacka direkt när ni kommer in i champion select, fråga folk vad de ska köra osv, för att få ett så bra setup som möjligt.
  • Anpassa ditt val av hero utifrån vad laget behöver. Ett lag ska helst bestå av 1 AP carry, 1 AD carry, 1 semitank, 1 maintank och en support. (någon måste jungla)
  • Flamea inte in-game, det hjälper ingenting. Ge istället konstruktiv kritik, trots att ni har stor lust att slå in näsbenet på killen bakom skärmen som spelar t.ex Soraka.
  • Välj ut några av de starkaste heroesen för tillfället som du ska spela i dina games, istället för att spela en massa olika.

Jag rekommenderar också att ni kollar på livestreams, för att studera hur de i high elo spelar.

Jag själv tog mig ut ur ELO hell genom att nästan bara spela AP Sion och AD/Tank Udyr.
du borde lägga till corki som ad carry. och galio som ap carry/tank (om motståndarlaget pickar typ 4 magic dmg'ers så är det awesome om någon av ens sista 2 pickar galio)
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
M
M.

m..

Men va? Soraka används j*vligt ofta i High ELO, har sett henne på flera tävlingsmatcher
Ja, soraka är inte en dålig char
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr

mm, fast tycker att han är lite soso i 5v5, 3v3 dock är han awesome, den där jävla ultin på motståndarnas carry och man har vunnit fighten, man kan fan få en ace 1v3 i lategame med den ultin.
2011-03-28, 09:31
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:

Ad Udyr är förmodligen den mest OP meelen just nu kan jag tänka mig.
2011-03-28, 09:33
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
du borde lägga till corki som ad carry. och galio som ap carry/tank (om motståndarlaget pickar typ 4 magic dmg'ers så är det awesome om någon av ens sista 2 pickar galio)

Ja, soraka är inte en dålig char

mm, fast tycker att han är lite soso i 5v5, 3v3 dock är han awesome, den där jävla ultin på motståndarnas carry och man har vunnit fighten, man kan fan få en ace 1v3 i lategame med den ultin.
Galio = useless för tillfället bara ås du vet, sedan hans starka nerfs är har han inte rollen "tank", corki är inte heller en elo hell champ med tanke på att man måste ha en janna/soraka som övervakar honom ständigt
2011-03-28, 09:37
Medlem
AdamLignells avatar
Passar på att säga min lista jag rekommenderar:

* tanks: shen, rammus, amumu, (malph = kan funka efter nerfen)
* ap carry: annie, anivia, sion, vladimir (tveksamt), kassadin
* ad carry: miss fortune, ashe
* jungler: udyr, warwick, nunu, (shaco = bara om ni möter 3/5 squishy)

Dessa champs är dem som ger mest för sitt lag och har ni ett bra setup med minst 4 bra cc:er och en bra jungler borde ni vinna matchen i 90 % av fallen.
2011-03-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLignell
Galio = useless för tillfället bara ås du vet, sedan hans starka nerfs är har han inte rollen "tank", corki är inte heller en elo hell champ med tanke på att man måste ha en janna/soraka som övervakar honom ständigt
fast galio har väl precis blivit buffad eller ska bli nästa patch?
"Galio’s ultimate has had it range increased by 50, to give it some additional value in more spread out fights. We plan to continue adjusting Galio."

Och jo jag vet att galio är underplayed och folk tycker att han är dålig men imo är han inte bara viable utan ett mycket bra lag mot ett lag med nästan enbart magic dmg.
2011-03-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLignell
Passar på att säga min lista jag rekommenderar:

* tanks: shen, rammus, amumu, (malph = kan funka efter nerfen)
* ap carry: annie, anivia, sion, vladimir (tveksamt), kassadin
* ad carry: miss fortune, ashe
* jungler: udyr, warwick, nunu, (shaco = bara om ni möter 3/5 squishy)

Dessa champs är dem som ger mest för sitt lag och har ni ett bra setup med minst 4 bra cc:er och en bra jungler borde ni vinna matchen i 90 % av fallen.

så när blev shaco bra för laget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in