2011-04-05, 12:18
Medlem
razaones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Nämn en hjälte som är bortglömd och aldrig free.

Nej, bara nej..

Spelat massa matcher kan nämna några ja typ aldrig spelat mot: Cassiopeia, gragas, swain bara några jag aldrig sett nån köpt.
2011-04-05, 12:50
Medlem
Artmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razaone
Spelat massa matcher kan nämna några ja typ aldrig spelat mot: Cassiopeia, gragas, swain bara några jag aldrig sett nån köpt.

Både cassiopeia och Gragas har varit f2p några veckor sen.
Sen var ju swain f2p typ 2 veckor irad
2011-04-05, 13:03
Medlem
razaones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmann
Både cassiopeia och Gragas har varit f2p några veckor sen.
Sen var ju swain f2p typ 2 veckor irad

Ok var säkert free för någon månad sen. Men knappt någon som spelade dom då. Nu ser jag dom aldrig. Aldrig spelat mot någon köpt swain eller gragas. Bar aen tanke jag hade hur dom borde utveckla spelet. Men ingen idé att skriva det här kanske
2011-04-05, 13:34
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caztor
Nån som har lirat Lee Sin nåt vidare mycket? Köpte honom och spelade ett par gånger men tröttnade rätt fort. Har svårt att sätta honom i något vidare fack bland champsen. Känns som att spelet redan har tillräckligt med sk bruisers.
Han är ingen vidare gamebreaker, känns inte direkt "skit dom har lee sin" när man ser att motståndaren har honom.

Har inte spelat honom men tycker han inte verkar något vidare, andra melees och assassins är bättre.

Gillar faktiskt då andra laget har en Lee. Jag har blivit räddad ett flertal gånger av att han gör sin ulti och sparkar iväg mig så jag kan fly när jag annars säkerligen hade dött.
2011-04-05, 14:56
Medlem
Nån som kan ge några bra råd hur man ska spela support janna? items, runor osv?
2011-04-05, 15:10
Medlem
razaones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ocr123

google på "league of legends janna guide" Eller byt ut guide mot build.
2011-04-05, 15:22
Medlem
Spazzmaticuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ocr123
http://leaguecraft.com/strategies/guide/10881-janna-the-7thfullmoon-s-way.xhtml
2011-04-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzmaticus
http://leaguecraft.com/strategies/guide/10881-janna-the-7thfullmoon-s-way.xhtml
Vet inte om jag tycker att den är jättebra, guiden då. Den verkar mer inriktad på AP Janna. Problemet med AP Janna är, well, hur får hon pengarna? Som support är man ofta ganska fattig. Av vad jag har hört så är Greater Quintessense of Avarice viktigt för support. Verkar vanligt att köpa Philosopher's Stone också. Vad som är viktigt att notera att som support så lär du inte få mycket farm, alls. Ge bort farmen till den du lanar med. Istället får du pengar från gold per 10 quints och Greed Mastery och eventuellt gold per 5 sec-items.
2011-04-05, 15:59
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Ezreal eller Corki? Funderar på någon av dessa, men har läst runt lite och sett att Ezreal blivit ganska hårt nerfed och inte är lika bra carry som inann. Era åsikter, är han köpvärd? Eller är Corki bättre?
2011-04-05, 16:01
Medlem
Saffoks avatar
Såg att det snackades om Gold/10 sec Quints för supports någon sida bak i tråden. Har också funderat på att införskaffa dessa, kanske främst till Soraka eller Taric då. Men om man nu tar Soraka som exempel, någon som kan rekommendera ett bra val för Marks? Har ju Magic pen men vet inte om de känns så bra då hon har typ 1,5 (nåja) offensiva spells som båda skadar näst intill 0. Samtidigt känns armor/magic pen som de enda riktigt bra valen för marks. De andra vettiga kategorierna (typ CDR, mana regen etc) finns ju i bättre versioner som Glyphs och Seals.
2011-04-05, 16:10
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalCucumber
Ezreal eller Corki? Funderar på någon av dessa, men har läst runt lite och sett att Ezreal blivit ganska hårt nerfed och inte är lika bra carry som inann. Era åsikter, är han köpvärd? Eller är Corki bättre?

Corki är stark och dessutom väldigt rolig att spela så jag skulle köra på honom. Ezreal har jag dock inte spelat just någon gång, har dock fått uppfattningen att han är något knepig då han har ett par skillshots och precis som du säger inte carryar lika bra, att han tappar lite mot late game etc. Han är dock säkert rolig när man lyckats bemästra honom. Rätta mig gärna om jag har fel.
2011-04-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalCucumber
Corki är bättre, men Ezreal är bra om han är spelad rätt. Men Ezreal verkar vara väldigt svårspelad, då de flesta jag ser misslyckas med honom. Corki är klart bättre än Ezreal. Jag skulle nog säga att Miss Fortune är det också. Ezreal är kanske 4:e eller 5:e bästa ranged carryn. Kanske. Ashe är nog bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Såg att det snackades om Gold/10 sec Quints för supports någon sida bak i tråden. Har också funderat på att införskaffa dessa, kanske främst till Soraka eller Taric då. Men om man nu tar Soraka som exempel, någon som kan rekommendera ett bra val för Marks? Har ju Magic pen men vet inte om de känns så bra då hon har typ 1,5 (nåja) offensiva spells som båda skadar näst intill 0. Samtidigt känns armor/magic pen som de enda riktigt bra valen för marks.
Ett alternativ till Magic Pen är ju Armor Pen. Jag tror jag ska testa båda alternativen. Magic Pen ger mer skada på E, fast frågan är om det inte då är bättre att harassa med autoattacks och använda E för att fylla på mana? Armor Pen kan faktiskt vara ett alternativ för att ge bättre early game harass. Kanske. I vilket fall var Avarice Quints riktigt billiga ändå, och det verkar vara vad high elo support kör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in