2011-03-28, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
så när blev shaco bra för laget?

eller hur
2011-03-28, 10:13
Medlem
razaones avatar
Fattar inte alla som klagar på sina medspelare hela tiden. Fixa ett team som ni spelar med hela tiden så slipper ni det problemet.

Men visst förstår att ni blir trötta på folk som leftar. Minst lika irriterande när någon leftar i motståndarlaget. Antingen blir matchen för lätt eller så surrendar dom.
2011-03-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLignell
Passar på att säga min lista jag rekommenderar:

* tanks: shen, rammus, amumu, (malph = kan funka efter nerfen)
* ap carry: annie, anivia, sion, vladimir (tveksamt), kassadin
* ad carry: miss fortune, ashe
* jungler: udyr, warwick, nunu, (shaco = bara om ni möter 3/5 squishy)

Dessa champs är dem som ger mest för sitt lag och har ni ett bra setup med minst 4 bra cc:er och en bra jungler borde ni vinna matchen i 90 % av fallen.

Malph funkar fortfarande galet bra, inte märkt så stor skillnad mer än att harrassen är tyngre än vad den var förut.
Och anivia är en enastående carry, spelat henne som main sen closed beta.

Någon som har lust att spela några games så adda mer än gärna.
Seniorkingpin.
2011-03-28, 11:02
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Verkar som många här inne är fast i ELO hell, så jag tänkte att jag skulle kunna ge lite tips för att ta sig ur träsket.
  • Börja snacka direkt när ni kommer in i champion select, fråga folk vad de ska köra osv, för att få ett så bra setup som möjligt.
  • Anpassa ditt val av hero utifrån vad laget behöver. Ett lag ska helst bestå av 1 AP carry, 1 AD carry, 1 semitank, 1 maintank och en support. (någon måste jungla)
  • Flamea inte in-game, det hjälper ingenting. Ge istället konstruktiv kritik, trots att ni har stor lust att slå in näsbenet på killen bakom skärmen som spelar t.ex Soraka.
  • Välj ut några av de starkaste heroesen för tillfället som du ska spela i dina games, istället för att spela en massa olika.

Jag rekommenderar också att ni kollar på livestreams, för att studera hur de i high elo spelar.

De heroes jag tycker man ska fokusera på:
AP carrys: Kassadin, Sion, LeBlanc, Vladimir.
AD carrys: Nocturne, Irelia, Urgot, Ashe.
Junglers: Udyr, Nocturne, Nunu, Rammus.
Tanks: Rammus, Malphite, Udyr, Cho'Gath.

Jag själv tog mig ut ur ELO hell genom att nästan bara spela AP Sion och AD/Tank Udyr.
* jag snackar direkt, frågar vad de ska spela och ifall jag bannar så frågar jag även vilka de vill ska bannas.
* Försöker övertala att inte välja ashe när man redan har en miss fortune osv.
* Flamea gör jag icke men däremot så försöker jag peppa laget och få dom att inse att vi kan fortfarande vinna ifall vi håller ihop, och även pinga på vilka som ska fokuseras.
* brukar titta på elementz tierlista och alltid försöka välja någon som är i tier 1 eller 2.
De champs jag brukar köra ranked med är Jarvan och Amumu det har även hänt att jag har kört malphite när han inte har varit bannad. Jag kör inte exakt så som man ska köra med amumu, jag lanar iställer för att jungla vilket gör att min farmning är inte konsekvent i matcherna(ibland farmar jag mycket ibland lite), jungling är jag fortfarande ny med, men försöker lära mig med amumu.
Kassadin och Akali är gubbar som jag har försökt lära mig och kan dessa relativt bra men inte tillräckligt mycket för att köra ranked.
Jag har insett att Lux är en gubbe som jag verkligen kan briljera med i solo mid. Har dock inte kört ranked med henne. Vad tror ni är lux bra nog för att jag ska kunna carrya laget eller ska jag fortsätta att lära mig spela Kassadin till fullo?
2011-03-28, 11:06
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
han är prio ett ban i ranked

Kanske under 1200 i rating. Jag har aldrig sett Mord blivit bannad och får jag möta en mord så kommer jag denya honom som satan tills han blir lvl 4-5 och gör skada.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
så när blev shaco bra för laget?

Shaco kan vara otroligt bra för laget om han gör sitt jobb i början av matchen, Ganka, ganka och counterjungla. Han gör så att andra laget blir rädda för att overexstenda och ser till så iaf minst 1 i motståndar laget kommer bakom. I lategame kan man inte göra så mycket i teamfights om man har ett värdelöst lag mer än att puscha hela dagen.
2011-03-28, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Kanske under 1200 i rating. Jag har aldrig sett Mord blivit bannad och får jag möta en mord så kommer jag denya honom som satan tills han blir lvl 4-5 och gör skada.

Shaco kan vara otroligt bra för laget om han gör sitt jobb i början av matchen, Ganka, ganka och counterjungla. Han gör så att andra laget blir rädda för att overexstenda och ser till så iaf minst 1 i motståndar laget kommer bakom. I lategame kan man inte göra så mycket i teamfights om man har ett värdelöst lag mer än att puscha hela dagen.

Vad heter du ingame så jag kan kolla upp dig på Lolbase
Eller skriv bara vad din vinst/loss kvot är i ranked
2011-03-28, 12:08
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Vad heter du ingame så jag kan kolla upp dig på Lolbase
Eller skriv bara vad din vinst/loss kvot är i ranked

45/25 i solo laddern dock har jag nog bara spelat 2 ranked games de senaste 2 månaderna så jag har förlorat runt 50 elo eller ngt på att inte spela.

Sen finns jag inte ens på Lolbase så inte så lönt att försöka kolla upp mig där... haha
2011-03-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt

tru dat, alla tycker att det är så jävla svårt att lanea mot mord. Sålänge han inte har skitbra runor så kan jag dra honom i mid med annie. Det svåra är att man måste lyckas hålla honom borta från creepsen redan från första creepwaven så att han aldrig får upp skölden (inte så svårt eftersom att mord är rätt vek på lvl 1 utan schyssta runor&mast&items), varje gång han kommer så drar man en spell på honom innan han kommer fram. Visst är han en självklar ban i 3v3 men 5v5 skulle jag aldrig tänka tanken
Citat:
han är prio ett ban i ranked
Kör du på 500 elo eller? Delen här under är f.ö. inte riktat mot dig.

btw alla ni som ligger på typ under 1100 rating trots att ni wardar, pickar bra chars osv. har ni tänkt på att ni helt enkelt kan vara dåliga på spelet? Vill man åka upp i rating så räcker inte mediokra insatser.
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-03-28 kl. 12:14.
2011-03-28, 12:11
Medlem
Snes avatar
Tjena är det någon som vill ta sig ur elo helvetet med mig? ligger under 1000 nu pga jobbiga teams. någon som vill lira?
2011-03-28, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sne
Tjena är det någon som vill ta sig ur elo helvetet med mig? ligger under 1000 nu pga jobbiga teams. någon som vill lira?

Det finns inget "ElO Hell" problemet är inte dina teams utan att du är så dålig så att du inte kan äga dom i andra laget, dom är lika dåliga som dom du har i ditt lag och om du ligger under 1000 så är det bara ditt fel, du är där du hör hemma, skämmigt att folk som dig ens försöker att spela
2011-03-28, 12:22
Medlem
Snes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azker
Det finns inget "ElO Hell" problemet är inte dina teams utan att du är så dålig så att du inte kan äga dom i andra laget, dom är lika dåliga som dom du har i ditt lag och om du ligger under 1000 så är det bara ditt fel, du är där du hör hemma, skämmigt att folk som dig ens försöker att spela

du är skämmig.. det finns elo hells, försök jungla när dina teammates ger bort turret efter turret, vet inte vad en ward är kan inget om positioning eller targeting...
2011-03-28, 12:24
Bannlyst
Citat:
Rapporterar dig till mod direkt.
Hoppas du får en temporär avstängning.
Tänker inte diskutera med dig. Din generalisering är patetisk.

F.ö så är Morderkaiser faktiskt extremt kraftig med rätt runor i kombination med trädet.

Vad har jag nu gjort för fel? Jag säger exakt samma sak som alla high-elo players, elo hell existerar inte. Om man är tillräckligt duktig så kan man bära sitt lag och vinna varenda game och komma ur elo hell på ingen tid alls. Men är man dålig så går det inte. Du kan helt enkelt ingeting om lol och lever i den egen värld.

Mordekaiser är extremt dålig av flera andledningar, han tankar inte speciellt bra, han gör inte speciellt mycket skada, han har ingen slow/silence/stun alltså ingen CC alls. Han kan inte farma effektivt på en solo lane utan att pusha lanen och blir då gankad. Han kan knappt jungla. Du är kass!
Senast redigerad av Azker 2011-03-28 kl. 12:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in