2010-08-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Som någon sade innan. Kör igenom dom som är gratis i början. Stor variation + att du hittar din favorit(er).

Tycker tyvärr ingen är så speciell kul, utom Akali och Nunu kanske.
Därför skulle det vara kul att ha nån hero / champion att sträva efter
2010-08-23, 12:50
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic.Rattlehead
Har precis börjat spela LoL. Skulle inte kalla mig själv nybörjare då jag spelat rätt mycket dota.
Men jag har ingen aning om vilka heroes som är värda att låsa upp!

Någon spellcasters som är galen i end-game kanske?
Eller någon bra support / tank som kan hjälpa teammates när det blir nåt kul 5v5 slag i mid?

Jag kör endast casters och har över 460 vunna games i LOL. Mina favoriter är helt klart Morgana och Kassadin, som båda kostar 3150 ip. Morgana är galet bra early game och kan byggas som support/tank och damage dealer. Helt klart är det bäst att köpa endast AP i början för att edan kombinera med ett item som tex. guardians angel. På just morgana är guardian grymt bra lategame då man kan flasha in i motståndarlaget, ulta, bli dödad för att sedan stunna alla med ultin och revivea. Så hon är bra lategame med men då mest som support.

Kassadin är lite samma sak, grym i början och medelmåtta i slutet.

Vill du ha en bra endgame ska du köra gangplank.
2010-08-23, 12:51
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic.Rattlehead
Tycker tyvärr ingen är så speciell kul, utom Akali och Nunu kanske.
Därför skulle det vara kul att ha nån hero / champion att sträva efter

De hjältar som är gratis ändras varje vecka.
2010-08-23, 12:53
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN

Nja, så bra är han väl inte lategame? Vilka hjältar som är bäst i de olika perioderna av spelet är lite mer flytande än i HoN och DotA p.g.a. kanske främst AP-funktionen. Det beror mer på hur man bygger dem.
2010-08-23, 14:18
Medlem
Citat:
Jag kör endast casters och har över 460 vunna games i LOL. Mina favoriter är helt klart Morgana och Kassadin, som båda kostar 3150 ip. Morgana är galet bra early game och kan byggas som support/tank och damage dealer. Helt klart är det bäst att köpa endast AP i början för att edan kombinera med ett item som tex. guardians angel. På just morgana är guardian grymt bra lategame då man kan flasha in i motståndarlaget, ulta, bli dödad för att sedan stunna alla med ultin och revivea. Så hon är bra lategame med men då mest som support.

Kassadin är lite samma sak, grym i början och medelmåtta i slutet.

Ty, dude
2010-08-23, 15:32
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Nja, så bra är han väl inte lategame? Vilka hjältar som är bäst i de olika perioderna av spelet är lite mer flytande än i HoN och DotA p.g.a. kanske främst AP-funktionen. Det beror mer på hur man bygger dem.

GP är helt klart en av de bästa lategame gubbarna, när han ligger på ca:80%+ crit chance, 230+ dmg, 100% högre crit dmg (med crit dmg runes och infinitys edge) och runt 80% attack speed gör han helt störd dmg med både sitt 2 sec cd skott och med vanliga melee slag. Har själv plockat ner en tank med en massa armor och hp på 2-3 mycket snabba slag och ett skott. Brukar väl critta runt 800 med slagen och över 1200 med skottet. Man kan variera lite på builden och skaffa sig itemet med 40% attack speed och 40% armor penetration för mer dmg mot tanks. Men i min mening behövs det inte, alla springer iväg i lategame ändå

Annars så är självklart Amumu, Ashe, Tristana, Ryze och Twitch bra lategame gubbar.
2010-08-23, 15:38
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
GP är helt klart en av de bästa lategame gubbarna, när han ligger på ca:80%+ crit chance, 230+ dmg, 100% högre crit dmg (med crit dmg runes och infinitys edge) och runt 80% attack speed gör han helt störd dmg med både sitt 2 sec cd skott och med vanliga melee slag. Har själv plockat ner en tank med en massa armor och hp på 2-3 mycket snabba slag och ett skott. Brukar väl critta runt 800 med slagen och över 1200 med skottet. Man kan variera lite på builden och skaffa sig itemet med 40% attack speed och 40% armor penetration för mer dmg mot tanks. Men i min mening behövs det inte, alla springer iväg i lategame ändå

Annars så är självklart Amumu, Ashe, Tristana, Ryze och Twitch bra lategame gubbar.

Möter du bra motstånd så kommer du aldrig bli så feedad. Dessutom är han rätt squishy och har ingen riktig escape. Lite focus på honom och han är värdelös.
Ashe, Twitch och Tristana är inte speciellt bra (lategame och övrigt spel) om man inte spelar mot noobs som inte vet hur man ska kontra. Ryze är väl ok men då är Annie ett bättre val av en snarlik hjälte.
2010-08-23, 16:10
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Möter du bra motstånd så kommer du aldrig bli så feedad. Dessutom är han rätt squishy och har ingen riktig escape. Lite focus på honom och han är värdelös.
Ashe, Twitch och Tristana är inte speciellt bra (lategame och övrigt spel) om man inte spelar mot noobs som inte vet hur man ska kontra. Ryze är väl ok men då är Annie ett bättre val av en snarlik hjälte.

Det behöver man inte bli, GP är som gjord för att farma, om han lasthittar med sitt full speccade skott får han +17g för varje lasthit. Teleport är väldigt bra att ha med honom om man vill ligga på 150+ lasthits på bara en dryg halvtimme. Det krävs inte heller så mycket kills föratt bli så stark, med stats på 5/0-3/5 kommer du långt på med alla dina lasthits. Dessutom är hans ulti hur grym som helst för assists och ev. kills.

En bra escape har han ju definitivt med sin 15+ sec cleanse och heal, dessutom håller han alla borta med sitt skott då det ofta tar halva hp på en caster. Med en frozen mallet har han 700+ hp och slowar folk med skottet med som är en mycket bra escape. Han är ju definitivt ingen tank och ska hålla sig undan tills rätt tillfälle.

De är enligt mig mycket bra endgame gubbar om man bygger de rätt och det går relativt bra i gamet. Alla de är ranged och kan hålla folk borta, twitch är ju helt klart bra med sin ulti i lategame, har kört flera ranked games där han avgör spelet.

Ryze är grym lategame då han utan problem kan få ner allas hp med minst 50% om han överraskar. Annie är völ ok lategame, men hon är mer av en early game gubbe enligt mig.
2010-08-23, 16:30
Medlem
companion cubes avatar
uppdaterar dom till den nya patchen nu eller ? jag kommer inte in
2010-08-23, 16:35
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av companion cube

Inte jag heller
2010-08-23, 16:39
Medlem
Mc_gyvers avatar
Citat:
kommer inte heller in så förhoppningsvis.
2010-08-23, 16:49
Medlem
Citat:

Det är bara servern som kraschat, och från vad jag hört så är ingen på jobbet efter gamescon... får se vad som händer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in