2011-04-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Tänkte köpa en ny champ nu. Står mellan Ryze, LeBlanc, Poppy & Kennen.

Några tips och tankar ang. dessa?
Poppy är galet rolig och dessutom billig. leblanc är en stark mage, ryze är helt ok och rätt rolig att lira.
2011-04-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
En tanke är att Ryze, LeBlanc och Poppy tillsammans kostar 5850. Kennen kostar 6300. Så jag skulle nog skippa Kennen i och med att han kostar så mycket mer och är inte, enligt mig, roligare än de andra du nämnde. Annars några saker att tänka på: LeBlanc är väldigt stark early game men tenderar att tappa mot slutet om hon inte dominerar. Poppy har generellt en svag laning phase och farmar dåligt. Hon är väldigt bra anti-carry dock. Poppy passar inte riktigt in carry+support bot-metan då Poppy nästan alltid går bot och varken är carry eller support, men det är inte alla som kör carry+support bot, inte i min elo range iaf.
Sålänge man kör normal games solo queue med typ 50/50 wins så spelar det ingen roll vilken champion man kör knappt, inte direkt så att folk kör carry+support bot då så.
Citat:
Tänkte köpa en ny champ nu. Står mellan Ryze, LeBlanc, Poppy & Kennen.
Några tips och tankar ang. dessa?
Tycker att du som Sylian sa ska köpa Ryze, LeBlanc och Poppy då får du 3 champions till ett rätt billigt pris, Kennen kan vara riktigt bra också så det är ett svårt val, men vänta tills efter patchen om du ska köpa Ryze för han blir sänkt i pris då tror ja.
2011-04-13, 19:23
Medlem
HeadlessChilds avatar
Bara jag som är galet kär i Olaf?
Perfekta Hack N' Slash typen enligt mig.
Hittat en bra build som jag i stora drag går utöver.
Olaf The Almighty
2011-04-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Sålänge man kör normal games solo queue med typ 50/50 wins så spelar det ingen roll vilken champion man kör knappt, inte direkt så att folk kör carry+support bot då så.
Low-elo (Räknas 1200 som low elo, eller mid elo? Osäker på hur man definierar. Low-mid elo?) solo queue följer kanske inte metan så väl, nej. Solo queue i överlag kan ha konstiga kombinationer, säkerligen även för 1800-elo-typer. Carry+support är nog vanligast bland tryhards, troligen vanligare i ranked än i normal också. Men Poppy passar inte riktigt in där. Men kör man solo queue och inte superseriöst så lär Poppy fungera rätt bra, skulle jag tro.

Citat:
[...]men vänta tills efter patchen om du ska köpa Ryze för han blir sänkt i pris då tror ja.
Källa?
2011-04-13, 19:25
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Low-elo (Räknas 1200 som low elo, eller mid elo? Osäker på hur man definierar. Low-mid elo?) solo queue följer kanske inte metan så väl, nej. Solo queue i överlag kan ha konstiga kombinationer, säkerligen även för 1800-elo-typer. Carry+support är nog vanligast bland tryhards, troligen vanligare i ranked än i normal också. Men Poppy passar inte riktigt in där. Men kör man solo queue och inte superseriöst så lär Poppy fungera rätt bra, skulle jag tro.

Källa?
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=165264

Citat:
To add to the festivities, some oldies but goodies will also be benefiting from an IP cost reduction. Malphite and Morgana will be reduced from 3150IP to 1350IP, and Ryze will be reduced from 1350Ip to 450IP.
2011-04-13, 19:46
Medlem
Fridaynights avatar
Tack till alla som svarade!

Särskilt för tipset med Ryze, lär köpa honom efter patch för att testa då

Men fick en lite knepig bild av Poppy nu, är hon inte bra öht? Dvs. ingen som kör henne i ranked osv. iom att hon verkar vara kass att farma med samt inte ha ngn direkt "lane-tillhörighet"?
(Jag kör inte ranked nu, är väl ganska färsk på spelet i sig, men någon gång framöver så )

Och LeBlanc är stark early game men inte mot end game (förutsatt att man inte farmat upp ordentligt)?

Fick inget tydligt svar ang. Kennen (förutom priset.. vilket var jävligt högt ^^), är han/hon ngt att ha?

Och är Ryze bra/rolig att spela?

Tack för att ni hjälper en noob
2011-04-13, 20:13
Medlem
Citat:
Men fick en lite knepig bild av Poppy nu, är hon inte bra öht? Dvs. ingen som kör henne i ranked osv. iom att hon verkar vara kass att farma med samt inte ha ngn direkt "lane-tillhörighet"? (Jag kör inte ranked nu, är väl ganska färsk på spelet i sig, men någon gång framöver så )
Poppy är bra. Problemet är att i nuvarande metagame så är det vanligt att man lägger carry + support bot. Det blir tungt för Poppy. Om Poppy går fram för att last hitta kommer hon bli harassad. Om Poppy försöker harassa tillbaka kommer supporten att shielda eller heala carryn eller sig själv. Poppy tvingas alltså troligen att köra passivt och inte få så mycket farm, vilket inte är så bra. Men kör Poppy med någon som kan farma säkert från distans så kan det fungera ändå. Sen när jungle gank kommer kan hon hjälpa till. Man kan också roama med Poppy, antar jag. Hon skiner mer när teamfights kommer, då kan hon hoppa in, försöka döda någon och hoppa ut sen.

Citat:
Och LeBlanc är stark early game men inte mot end game (förutsatt att man inte farmat upp ordentligt)?
Ja. Detta är vanligt bland många AP mages men särskilt LeBlanc. Hon är en stark karaktär, kanske inte toppen bara. Väldigt dryg att möta i lane i och med hennes harass.

Citat:
Fick inget tydligt svar ang. Kennen (förutom priset.. vilket var jävligt högt ^^), är han/hon ngt att ha?
Kennen är inte jättebra i nuläget, han kräver väldigt mycket gold för att överleva och göra skada, i och med att han måste gå in. Men han är inte dålig heller. Kan stunna, göra hyfsad damage och vara hyfsat tålig. Men inte jättebra.

Citat:
Ryze är en av de bättre magikerna. För 450 IP så är han värd att ha. Köp items som ger mana. Många av dem ger också tålighet, vilket gör att han får rätt bra med hp och armor och mr, vilket gör honom mindre squishy än andra magiker. En stark karaktär, helt klart.
2011-04-13, 20:14
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Tack till alla som svarade!

Särskilt för tipset med Ryze, lär köpa honom efter patch för att testa då

Men fick en lite knepig bild av Poppy nu, är hon inte bra öht? Dvs. ingen som kör henne i ranked osv. iom att hon verkar vara kass att farma med samt inte ha ngn direkt "lane-tillhörighet"?
(Jag kör inte ranked nu, är väl ganska färsk på spelet i sig, men någon gång framöver så )

Tack för att ni hjälper en noob
Jag kör Poppy rankat till och från. Utgången beror helt på vilket lag du får med dig. Fastnar du med en urkass partner att lane:a med kan motståndarna ganska simpelt zona bort dig från creep kills, fast pengarna brukar komma tillslut då Poppy tar extremt mycket skada med Q som bidrar till många kills.

Får du bra start första 15 min kan du ofta lyfta laget till vinst, annars blir det knepigare. Hon är skoj, fast inge jag spelar fem matcher i rad med.
2011-04-13, 20:17
Medlem
Fick nyss 3150 och tittar på en ad champion då jag bara har ad rune page atm.
Funtar på Olaf eller Shaco då jag behöver en jungler men tar gärna andra förslag.
2011-04-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthews
Funtar på Olaf eller Shaco då jag behöver en jungler men tar gärna andra förslag.

Köp warwick isåfall, han e ass lätt att jungla med och skadar väldigt bra.
2011-04-13, 20:23
Medlem
HeadlessChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthews

Jungla med Olaf är inte vad jag rekommenderar.
Warwick är ett säkert val att jungla med så jag rekommenderar han, men även Shaco är ett bra alternativ.
2011-04-13, 20:29
Medlem
pjalles avatar
Det enda Shaco duger till är early game ganks och lategame backdoor. Men Yi är bättre på båda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in