2011-02-23, 21:26
  #5965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Jaså, har du gjort ett US account då? Funkar perfa för mig och det är aldrig lagg eller kö tid på US servern.

Ja, gjorde det förut.. antar att jag får installera US skiten bara då.
2011-02-23, 21:39
  #5966
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Normal är ändå nere. Fick köra en Custom. Lite surt, fick bara 60 IP från IP Boost. Skulle man inte alltid få 143 eller 145 för IP Boost?


är du galen?
2011-02-23, 21:42
  #5967
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Åhfan, då vet man att man inte ska logga ut. Har varit inloggad utan att spela på en timme ungefär.
Ja, det är ju nackdelen med ett kösystem som det här. Folk väljer helt enkelt att inte logga ut vilket bidrar till stockning.

Nåväl, får väl hoppa föreläsningarna och plugga på kvällen framöver.. :]
2011-02-23, 21:44
  #5968
Medlem
Deedles avatar
Hah körde just rated mot troligtvis de idiotiskaste snubbarna jag mött ^^

Till att börja med så var alla förutom en AP, så jag matade in en massa magic resist då jag lirade tank, låg på 4k hp emot slutet och hade jävla massa magic resist, ÄNDÅ envisades dom med att köra mig 1st prio i gangfights vilket slutade med att hela deras lag dog och jag dog. ^^
2011-02-23, 22:29
  #5969
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Ja, det är ju nackdelen med ett kösystem som det här. Folk väljer helt enkelt att inte logga ut vilket bidrar till stockning.

Nåväl, får väl hoppa föreläsningarna och plugga på kvällen framöver.. :]

Är ju ganska lätt att förebygga med att ta in ett AFK system som auto kickar folk som är AFK var 15 minut eller något.

Prövade nyss Xin efter att jag kollat på Guardsman Bob igår och körde samma still som han det funkade helt perfekt. Körde 9-21 och Ignite/Ghost, köpte Lantern, Ghostblade, Merc treads, Randiun och last whisper. Höll på att bygga Black Cleaver men hann bara till BF sword sen gav dem upp. 16-7-10 slutade det med. Troligtvis dog jag väldigt många gånger när man försökte starta fighterna genom att hoppa in emot 4 stycken själv, vilket slutade med att jag antigen tog ner 1-2 och sedan dog eller så dog jag direkt helt enkelt.

Men sjukt kul stil han är, är det något som är värt att ta efter om man skulle pröva och köra samma stil i ranked?
2011-02-23, 22:30
  #5970
Medlem
flaxbergs avatar
Haha, var det någon annan som spelade i ESL cuppen ikväll?
Fick precis stryk mot Team Dignitas precis, var jävligt kul att möta så pass bra spelare dock.
2011-02-23, 23:17
  #5971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Är ju ganska lätt att förebygga med att ta in ett AFK system som auto kickar folk som är AFK var 15 minut eller något.

Prövade nyss Xin efter att jag kollat på Guardsman Bob igår och körde samma still som han det funkade helt perfekt. Körde 9-21 och Ignite/Ghost, köpte Lantern, Ghostblade, Merc treads, Randiun och last whisper. Höll på att bygga Black Cleaver men hann bara till BF sword sen gav dem upp. 16-7-10 slutade det med. Troligtvis dog jag väldigt många gånger när man försökte starta fighterna genom att hoppa in emot 4 stycken själv, vilket slutade med att jag antigen tog ner 1-2 och sedan dog eller så dog jag direkt helt enkelt.

Men sjukt kul stil han är, är det något som är värt att ta efter om man skulle pröva och köra samma stil i ranked?

Bob spelar ju med väldigt bra spelare också, vilket får det hela att se mycket enklare ut än vad det är.

Kör själv med Xin motsvarande hans build, tycker det fungerar men det är absolut inget speciellt Kasst end-game dock.
2011-02-23, 23:45
  #5972
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Bob spelar ju med väldigt bra spelare också, vilket får det hela att se mycket enklare ut än vad det är.

Kör själv med Xin motsvarande hans build, tycker det fungerar men det är absolut inget speciellt Kasst end-game dock.

Visst är det så, han har det ju lite lättare med kompetent folk. Är också därför jag vill börja spela ranked, är trött på folk som auto attackar och pushar sönder medans man står i brush och väntar på att få ganka. Men builden är ju däremot fortfarande rolig och det är ju bara att sälja lantern om det går emot lategame.

Varför är aldrig Twitch gratis? Har länge velat spelat honom men han har aldrig varit gratis så länge jag spelat. Tycker vissa champions återkommer hela tiden medans andra aldrig tycks vara med på deras rotation.
2011-02-24, 00:14
  #5973
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Varför är aldrig Twitch gratis? Har länge velat spelat honom men han har aldrig varit gratis så länge jag spelat. Tycker vissa champions återkommer hela tiden medans andra aldrig tycks vara med på deras rotation.

Hade Twitch och Karthus varit gratis ofta hade låg-levlade spelare blivit bortskrämda från spelet, säger Riot Games.
2011-02-24, 00:17
  #5974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
är du galen?
Har för mig att jag läste det på deras forum någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Prövade nyss Xin efter att jag kollat på Guardsman Bob igår och körde samma still som han det funkade helt perfekt. Körde 9-21 och Ignite/Ghost, köpte Lantern, Ghostblade, Merc treads, Randiun och last whisper. Höll på att bygga Black Cleaver men hann bara till BF sword sen gav dem upp. 16-7-10 slutade det med.
Kör du solo top skulle jag tro att 0/21/9 är bättre, eller 1/21/8. Jag brukar köra Exhaust/Flash, men det händer att jag byter ut Exhaust mot Ignite eller Teleport, beroende på vad laget behöver. Brukar köra solo top eller duo bot. Av någon anledning har Elementz placerat honom i Tier 4 nu, någon som kan förklara varför? Jag spelar förvisso inte Ranked, men jag förstår inte riktigt varför han skulle vara ett så dåligt val där? Någon som har en förklaring?

Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Visst är det så, han har det ju lite lättare med kompetent folk. Är också därför jag vill börja spela ranked, är trött på folk som auto attackar och pushar sönder medans man står i brush och väntar på att få ganka.
Kör jag solo lane vill jag nog helst plocka mid eller solo top. Att jungla solo queue är riskabelt, man riskerar att teammatsen pushar lanes. Av vad jag har hört så kommer början av Ranked troligen vara värre än Normal, förutsätt att din Normal elo är hygglig. Du hamnar ju trots allt med samma personer som har 200 wins/250 losses i Normal, ni båda börjar med 1200 elo i Ranked. Solo queue ranked verkar läskigt. För min del kör jag sällan om vi inte är minst tre som kör prearranged. Och då Normal.

För övrigt, randoms. Spelade två games i rad där jag körde solo top. Båda på bot var randoms. De wardade inte dragon, fienden fick en gratis dragon två games i rad. Seriöst alltså, är det så svårt att köpa en ward som kostar 75 gold och kan hindra fienden att få dragon?

Citat:
Varför är aldrig Twitch gratis? Har länge velat spelat honom men han har aldrig varit gratis så länge jag spelat. Tycker vissa champions återkommer hela tiden medans andra aldrig tycks vara med på deras rotation.
Eftersom Riot inte gillar hur long duration stealth fungerar, alltså Twitch och Evelynn. Därför är Twitch och Evelynn sällan gratis. Efter att reworken har kommit kommer de att bli gratis oftare, skulle jag tro.
__________________
Senast redigerad av Sylian 2011-02-24 kl. 00:57. Anledning: Ändrade "solo lane" till "solo queue"
2011-02-24, 00:26
  #5975
Medlem
Mc_gyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Är ju ganska lätt att förebygga med att ta in ett AFK system som auto kickar folk som är AFK var 15 minut eller något.
Har dom inte det redan? Jag får då ett error meddelande var 20e minut att auto loggout inte fungerar
2011-02-24, 00:36
  #5976
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Kör du solo top skulle jag tro att 0/21/9 är bättre, eller 1/21/8. Jag brukar köra Exhaust/Flash, men det händer att jag byter ut Exhaust mot Ignite eller Teleport, beroende på vad laget behöver. Brukar köra solo top eller duo bot. Av någon anledning har Elementz placerat honom i Tier 4 nu, någon som kan förklara varför? Jag spelar förvisso inte Ranked, men jag förstår inte riktigt varför han skulle vara ett så dåligt val där? Någon som har en förklaring?

0/21/9; reduce death samt xp och buffen antar jag? Jag försöker vänja bort Flash eftersom alla säger att Riot ska ta bort den. Så är väl lika bra att vänja sig. Sen gillar jag Ghost eftersom det blir lättare att chasa med Xin, mer slag; mindre CD.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Kör jag solo lane vill jag nog helst plocka mid eller solo top. Att jungla solo lane är riskabelt, man riskerar att teammatsen pushar lanes. Av vad jag har hört så kommer början av Ranked troligen vara värre än Normal, förutsätt att din Normal elo är hygglig. Du hamnar ju trots allt med samma personer som har 200 wins/250 losses i Normal, ni båda börjar med 1200 elo i Ranked. Solo queue ranked verkar läskigt. För min del kör jag sällan om vi inte är minst tre som kör prearranged. Och då Normal.

Mid som Xin? Jag springer inte och junglar som solo top, utan om top är död/saknad och pushen har blivit mot min nackdel så brukar jag försöka ganka mid eller checka efter deras buffs/junglare.

Kan det verkligen bli värre än normal? Vet inte vad jag har för Elo men har 248/249 win/loss, så det är väl vanligt antar jag. Kul att höra när inga polare lirar LoL längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Eftersom Riot inte gillar hur long duration stealth fungerar, alltså Twitch och Evelynn. Därför är Twitch och Evelynn sällan gratis. Efter att reworken har kommit kommer de att bli gratis oftare, skulle jag tro.

Kan jag förstå, vet hur mycket han förstör när någon väljer honom eller Eve, men skulle vara roligt och få pröva på honom en gång. Har liksom velat pröva honom sen jag började spela LoL. Tänker absolut inte köpa någon skit champion för 6,3k/975.

Citat:
Ursprungligen postat av Mc_gyver
Har dom inte det redan? Jag får då ett error meddelande var 20e minut att auto loggout inte fungerar

Jag satt ju AFK 1 timme och runt 30 minuter, fast jag gjorde ju annat på datorn i så fall. Fast lite dumt att man kan ta bort auto kick med att göra annat i så fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in