2011-03-08, 14:40
Medlem
Vilka 2 karaktärer i en lane tycker ni är dem bästa att kombinera? Jag har spelat en hel del jarvan och har märkt att han matchas sjukt bra med xin sao. Oftast får det andra laget towerhugga och går dem ett par centimeter ifrån towerrange är det dubbel knockup och död som gäller.
2011-03-08, 15:31
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Vilka 2 karaktärer i en lane tycker ni är dem bästa att kombinera? Jag har spelat en hel del jarvan och har märkt att han matchas sjukt bra med xin sao. Oftast får det andra laget towerhugga och går dem ett par centimeter ifrån towerrange är det dubbel knockup och död som gäller.

Det finns ingen "bästa" kombination, dock finns det självklart bättre och sämmre.

Janna & Ashe är en combo man ofta ser(eller vilken ranged carry som hellst).
Taric & Sion är också en vanligt förekommande kombination.
Egentligen en bra support tillsammans med vad som hellst. Janna, taric och Zilean framför allt.
2011-03-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Jag tycker Moakai var rätt ball det normal gamet jag körde idag.
Det verkar som att han blir buffad i nästa patch. Tydligen håller Riot med mig om att han är lite svag.
2011-03-08, 16:25
Medlem
Har jungeln/Udyr blivit buffad/nerfad? Tycker det verkar gå åt lite för mycket HP under blue gollem.
2011-03-08, 16:30
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Sluta spela LoL.
nja jag valde att sluta spela Pantheon, kunde aldrig spela seriöst med den gubben... Taric och de andra karaktärerna jag kör mycket med är gubbar man inte har råd att fjanta runt med. Får man en dålig start så kommer man inte kunna hjälpa laget på ett funktionellt sätt. Utan man blir bara den som feedar då healen fortfarande är efter då man har valt att själva fokusera på defensive items...

askaninja detta var bara med pantheon, med de andra gubbarna kör jag seriöst med och hjälper till mitt lag så att de får sina kills
2011-03-08, 17:28
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
nja jag valde att sluta spela Pantheon, kunde aldrig spela seriöst med den gubben... Taric och de andra karaktärerna jag kör mycket med är gubbar man inte har råd att fjanta runt med. Får man en dålig start så kommer man inte kunna hjälpa laget på ett funktionellt sätt. Utan man blir bara den som feedar då healen fortfarande är efter då man har valt att själva fokusera på defensive items...
Tvärt om. En champion som taric behöver ingeting för att vara användbar. Det är därför som man i många hightier games ser Taric roama och vara 5 levelar lägra än alla andra, precis som alistar. Detta för att han inte behöver någonting för att vara effektiv, detta till skillnad från en carry som Panth som inte har råd med sne steg.

Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
askaninja detta var bara med pantheon, med de andra gubbarna kör jag seriöst med och hjälper till mitt lag så att de får sina kills
Spelar ingen direkt roll. Sånna som dig borde bannas omgående så att de som faktiskt spelar spelet som det bör spelas slipper hana med folk som dig.
2011-03-08, 17:33
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Har jungeln/Udyr blivit buffad/nerfad? Tycker det verkar gå åt lite för mycket HP under blue gollem.

Nja det vete faan. De har buffat vissa jungle creeps något men inte mer än så.
Jag har på senare tid börjat spela en hel del tigerstance Udyr och det funkar fantastiskt. Spelar för tillfället med Attackspeed marks, dodge seals, magicresist/level glyphs och Runespeed Quints. Med denna setup har jag aldrig problem, det borde vara ännu enklare earlygame om du körde armor seals och HP quints om du känner dig osäker.
2011-03-08, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Tvärt om. En champion som taric behöver ingeting för att vara användbar. Det är därför som man i många hightier games ser Taric roama och vara 5 levelar lägra än alla andra, precis som alistar. Detta för att han inte behöver någonting för att vara effektiv, detta till skillnad från en carry som Panth som inte har råd med sne steg.

Spelar ingen direkt roll. Sånna som dig borde bannas omgående så att de som faktiskt spelar spelet som det bör spelas slipper hana med folk som dig.

Hej du

Försök svara på exakt vad folk frågar om och dra inte paralleler mellan spelare som livestreamar/spelar för pengar. Det hjälper inte alls faktiskt.
2011-03-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Jag har på senare tid börjat spela en hel del tigerstance Udyr och det funkar fantastiskt.
Jag har faktiskt inte provat annat än i Custom, men Stonewall säger att Phoenix är bättre early. Man kan ju köra 1-2 levlar i Phoenix och sen Tiger om man vill, kanske. Kör inte jättemycket Udyr för tillfället, har blivit ganska mycket Shen på sistone faktiskt. Shen känns ju lite väl stark kanske, hans ulti då gör honom till en av de bästa i spelet, enligt mig. Samtidigt är han en av de få tanks som faktiskt tankar bra, så det vore nog dumt att nerfa honom. Alltför få spelare spelar "riktiga" tanks i nuläget ändå så.
2011-03-08, 17:58
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Hej du

Försök svara på exakt vad folk frågar om och dra inte paralleler mellan spelare som livestreamar/spelar för pengar. Det hjälper inte alls faktiskt.

Här kommer du igen, med ännu en kommentar som är så ogenomtänkt att man mår illa.
Jag vet inte om du är efterbliven på riktigt(?) men personen som jag citerade ställde inte någon fråga alls. Att svara på en fråga som ingen har ställt är mer eller mindre omöjligt att ge ett korrekt svar till.

Och varför skulle man inte dra paralleller till personer som vet hur man spelar en champion på ett bra vis? Det är ett av de absolut bästa sätten att lära sig snabbt.
Kan så klart förstå att du inte kan greppa detta då du och jag spelar helt olika spel, hur ett game på 500 rating ser ut har jag ingen aning om och bryr mig inte särskillt mycket heller.
2011-03-08, 18:03
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag har faktiskt inte provat annat än i Custom, men Stonewall säger att Phoenix är bättre early. Man kan ju köra 1-2 levlar i Phoenix och sen Tiger om man vill, kanske. Kör inte jättemycket Udyr för tillfället, har blivit ganska mycket Shen på sistone faktiskt. Shen känns ju lite väl stark kanske, hans ulti då gör honom till en av de bästa i spelet, enligt mig. Samtidigt är han en av de få tanks som faktiskt tankar bra, så det vore nog dumt att nerfa honom. Alltför få spelare spelar "riktiga" tanks i nuläget ändå så.

Jag gillar personligen inte att levla lite av alla skills, antingen maxar man Phenix eller så maxar man tiger imo. Den stora skillnaden mellan phenix och tiger i min mening är vilka items man bygger.
Kör man Phoenix så bygger man tank HoG, Banshee, sunfire, randuin, etc. Medans man med tiger oftast bygger mardreds/lantern.

Och yeah, Shen är en riktigt nice pick!
2011-03-08, 18:26
Medlem
Xin Zhao finns att välja på när man väljer champions??:O
nån som vet vad det beror på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här