2011-03-01, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Stonewalls lista är helt ointressant i sammanhanget eftersom den enbart listar hur duktiga/snabba karaktärerna är i jungeln och säger ingenting öht om hur bra karaktärerna är för matchen. Med andra ord skulle spelets sämsta karaktär mycket väl kunna vara #1 på jungellistan.

Fö tycker jag listan är bollocks. Om Amumu: "These junglers are weaker than the other junglers either due to naturally just not being suitable for the jungle or having to alter their optimal builds in order to jungle successfully." Det stämmer helt enkelt rent objektivt inte på Amumu.

Dock så säger han själv om Amumu ang senaste patchen:

Those minor buffs really sent him over the edge. He’s no longer totally mana screwed to the point of being easy to counter jungle and he’s no longer jungling at a dangerous level. Both of these factors make him a naturally stronger invader and ganker. He’s already incredibly fast without any forms of assistance and he’s a very powerful dragon and baron killer. He’s also pretty strong at skirmishes. That being said – I am not too sure how it will pan out when I compare him side by side with other junglers but I do expect him to go up at least in the current bracket I’ve put him in.

Man får ta Stonewalls åsikter med en nypa salt. Dels eftersom han enbart listar efter snabbhet/smidighet i jungeln, men även, och kanske framför allt, med tanke på att han inte är hög ELO. Som han själv säger: "This is NOT a competitive list. I am not in high elo and cannot claim to know which of these will actually work in the highest level of competition."

Listan är bra om man tittar på de kriterier han satt upp. Amumu i sig är inte en bra junglare, och du väljer inte honom för att vara en bra junglare. Du väljer honom för att han är awesome som tank.
2011-03-01, 03:39
Medlem
pjalles avatar
Jävla 4v5 i rankat
2011-03-01, 07:15
Medlem
Jak@ns avatar
Bara jag som nästan kissade på mig när ja kollade på Jarvans champion spotlight? Satan vad rolig han ser ut att vara! Första gången på länge man känner att man verkligen verkligen vill ha den nya champen!

Han ser liiiite op ut dock, tycker jag. Eller kanske inte op, men jävligt maffig.
2011-03-01, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Bara jag som nästan kissade på mig när ja kollade på Jarvans champion spotlight? Satan vad rolig han ser ut att vara! Första gången på länge man känner att man verkligen verkligen vill ha den nya champen!

Han ser liiiite op ut dock, tycker jag. Eller kanske inte op, men jävligt maffig.

Alla (jävligt många iaf) kör ju med flash så ultin blir ju halvt meningslös tyvärr.
Men han ser faktiskt riktigt kul ut, kommer köpa så fort han är ute (imorgon?)
2011-03-01, 09:31
Medlem
Citat:

Nu har jag inte sett spotlighten men var väl samma visa med Renekton. Han såg djävligt OP ut, sen nerfade de honom precis efter släppet. Detta resulterade såklart i att alla spelade honom, och feedade oundvikligen sönder alla matcher.
2011-03-01, 11:04
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:

1) tänk på att det är Phreak som spelar.
2) alla karaktärer är OP med stats 18-2 som han hade i spotlight.
2011-03-01, 11:44
Medlem
LXXVs avatar
är det bara jag eller få ni inte lite lineage2 vibbar från denna nya gubbe? Det känns som att det är många som kommer köpa honom bara för att han ser ut så som han gör, speciellt tror jag att många asiater kommer köpa denna gubbe då lineage var populärast där.
2011-03-01, 12:48
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Nu har jag inte sett spotlighten men var väl samma visa med Renekton. Han såg djävligt OP ut, sen nerfade de honom precis efter släppet. Detta resulterade såklart i att alla spelade honom, och feedade oundvikligen sönder alla matcher.

Det är väll det jag känner med, hoppas dom inte nerfar honom i sista sekund.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
1) tänk på att det är Phreak som spelar.
2) alla karaktärer är OP med stats 18-2 som han hade i spotlight.

Nu tänkte jag inte direkt på den power han har i sina skills när Phreak spelar, utan själva skillsen i sig. Verktygen för ownage verkar lovande, mycket roliga kombinationer att leka med etc.

F.ö roligt att Karma fick en liten buff med denna patch, och konstigt att Maokai inte fick nån buff? Eller? Inte spelat han.
2011-03-01, 15:09
Medlem
Entheogens avatar
jag kan inte logga in på klienten men på hemsidan går det bra. vad kan orsaken vara?
2011-03-01, 15:15
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Listan är bra om man tittar på de kriterier han satt upp. Amumu i sig är inte en bra junglare, och du väljer inte honom för att vara en bra junglare. Du väljer honom för att han är awesome som tank.

2011-03-01, 15:44
Medlem
Citat:
Stonewalls lista är helt ointressant i sammanhanget eftersom den enbart listar hur duktiga/snabba karaktärerna är i jungeln och säger ingenting öht om hur bra karaktärerna är för matchen. Med andra ord skulle spelets sämsta karaktär mycket väl kunna vara #1 på jungellistan.
Det är ungefär det jag sagt. Amumu är inte en grym junglare, men han är en grym tank. Men om man vill spela någon karaktär som dominerar i jungeln är nog inte Amumu det bästa valet. Vill man spela en tank som kan jungla och dominerar i teamfights, då är Amumu ett bra val.

Citat:
Fö tycker jag listan är bollocks. Om Amumu: "These junglers are weaker than the other junglers either due to naturally just not being suitable for the jungle or having to alter their optimal builds in order to jungle successfully." Det stämmer helt enkelt rent objektivt inte på Amumu.
Du citerade inte hela. Fortsättningen är: "At the same time there are others above who are simply miles better and they bring nothing really unique to jungling. They’re usually prone to being dominated by stronger junglers."

Vad tillför Amumu som inte andra gör bättre? Om fienden har Udyr, Shaco eller Nunu, kommer inte de att vara betydligt bättre i jungeln än Amumu? Amumu kan jungla, men han är inte i toppen.

Citat:
Man får ta Stonewalls åsikter med en nypa salt. Dels eftersom han enbart listar efter snabbhet/smidighet i jungeln, men även, och kanske framför allt, med tanke på att han inte är hög ELO. Som han själv säger: "This is NOT a competitive list. I am not in high elo and cannot claim to know which of these will actually work in the highest level of competition."
Han listar efter många kriterier, som förmågan att invadera fiendens junglen, undvika att själv bli invadera, ganka, och så vidare. Däremot utvärderar han inte hur bra de är efter att själva jungling phase är över. Sen är han kanske inte high elo, men han är knappast low elo heller. För några dagar sedan hade han, i normal games, 1003 vinster och 666 förluster. Det är 337 mer vinster än förluster i normal games. Ranked har han inte kört så mycket, dock. I vilket fall skulle jag tro att Stonewall är bättre än de flesta, även fast han kanske inte är elitnivå.
2011-03-01, 16:01
Medlem
Citat:

Jag vet att du är mycket för onliners och liknande, men för att föra en konstruktiv diskussion kan du väl välja att argumentera istället för att använda smileys?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in