2011-02-18, 19:37
Medlem
Randomones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptoniten
Tycker ni jag ska skaffa LoL eller HoN vilket är roligast?
LoL

Någon mer än jag som får problem? http://i.imgur.com/Jhv5B.png kommer upp såhär, har startat om LoL många gånger och även datorn men det fungerar ej
2011-02-18, 20:04
Medlem
General.Maximus.s avatar
Köpte nyss en Garen, stod mellan han och Xin Zhao och eftersom jag hade glömt att jag ville han Xin också så föll valet på Garen.

Tyvärr har jag ingen som helst aning om hur man spelar denna kille. Har kollat på några builds men dom diffar ganska mycket så det verkar inte ge något tecken på om han är tank eller vad det nu kan vara.

Har en förkärlek för hög skada men med Courage kanske man kan bygga nåt med en sjuhelvetes def?

Denna var den bäst rankade builden på mobafire: Garen build där han har väldigt mycket skada men rätt lite liv och, enligt mig, kass def. Skulle det funka att byta ut Sword of the Occult mot Thornmail eller nån annan bra def(eller hp)gear och fortfarande ha en bra Garen?
2011-02-18, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Randomone
LoL

Någon mer än jag som får problem? http://i.imgur.com/Jhv5B.png kommer upp såhär, har startat om LoL många gånger och även datorn men det fungerar ej

Gå in i league of legends mappen, hitta RADE typ - in på solutions sen hittar du en map som heter 0.00.16 eller liknande - ändra namnet på den

tror det ska gälla även den patchern
2011-02-18, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Köpte nyss en Garen, stod mellan han och Xin Zhao och eftersom jag hade glömt att jag ville han Xin också så föll valet på Garen.

Tyvärr har jag ingen som helst aning om hur man spelar denna kille. Har kollat på några builds men dom diffar ganska mycket så det verkar inte ge något tecken på om han är tank eller vad det nu kan vara.

Har en förkärlek för hög skada men med Courage kanske man kan bygga nåt med en sjuhelvetes def?

Denna var den bäst rankade builden på mobafire: Garen build där han har väldigt mycket skada men rätt lite liv och, enligt mig, kass def. Skulle det funka att byta ut Sword of the Occult mot Thornmail eller nån annan bra def(eller hp)gear och fortfarande ha en bra Garen?

Jag säger bara Warmogs för garen ^^

Brukar köra 2x Warmogs - Sunfire cape för armor och lite aoe skada när man står i flera sekundrar levande i teambattles
2011-02-18, 20:14
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Jag säger bara Warmogs för garen ^^

Brukar köra 2x Warmogs - Sunfire cape för armor och lite aoe skada när man står i flera sekundrar levande i teambattles

Okej kan testa det. Är aoe Area of Effect? Hur som helst vet jag inte vad det betyder^^
2011-02-18, 20:16
Medlem
Randomones avatar
Citat:
Gå in i league of legends mappen, hitta RADE typ - in på solutions sen hittar du en map som heter 0.00.16 eller liknande - ändra namnet på den

tror det ska gälla även den patchern
vad ska jag ändra namnet till?
edit: hittar inte ens mappen RADE... :/
Senast redigerad av Randomone 2011-02-18 kl. 20:19.
2011-02-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Den där guiden är nästan ett år gammal. När det gäller Garen brukade jag köra dubbla Sunfire, en Force of Nature och en Randuin's Omen. Detta var innan den enorma nerfen. Har knappt kört honom sen dess. Antar att det vore rätt effektivt att först köpa lite tank och sen lite damage.
2011-02-18, 20:33
Medlem
LXXVs avatar
alltså har ni någonsin varit med om att spela ranked game och det är din tur att banna. Du trycker på anivia och vad händer, jo den säger att det inte är din tur , trycker på mundo samma sak. Sedan när bannlistan är färdig kan jag inte välja hjälte fast det är min tur. Alltså när ska de fixa problemen?
2011-02-18, 20:35
Medlem
LXXVs avatar
och eftersom man que dodgade så fick man en leave och en förlust på ranked game
2011-02-18, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Randomone
vad ska jag ändra namnet till?
edit: hittar inte ens mappen RADE... :/

RADS , sorry

C:\Riot Games\League of Legends\RADS\solutions\lol_game_client_sln\release s

Sen mappen som heter 0.0.0.16 byt namn på den till 0.0.0.17 =)
2011-02-18, 20:59
Medlem
Randomones avatar
Citat:
RADS , sorry

C:\Riot Games\League of Legends\RADS\solutions\lol_game_client_sln\release s

Sen mappen som heter 0.0.0.16 byt namn på den till 0.0.0.17 =)
hittar ingen sådan
2011-02-18, 21:15
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Så du menar att Veigar kan nuka sönder Ashe i början? Det jag försöker banka in i din tröga hjärna är två saker: Veigar har kanske spelets sämsta earlygame, han är fullständigt ofarlig och är hur lätt som helst att zona ut. Det andra är att vara antimage är det många karaktärer som är, i princip alla andra karaktärer som fokuserar på dmg är antimage. Det sista förstod du uppenbarligen inte så jag ska ta det lugnt och metodiskt den här gången. Veigar är antimage för han gör mycket skada på mages, jag säger då att det gör i princip alla karaktärer som fokuserar på dmg, dessa karaktärer har också en tendens att ha någon form av försvar som gör dessa ännu bättre lämpade för att döda mages än Veigar, exempelvis Olaf. Det jag försöker säga är att det inte är viable att ta Veigar för att vara antimage då det finns karaktärer som gör det så mycket bättre, en banshees har man ju avväpnat veigar totalt, det behöver inte vara fallet med andra nukers. Så varför ska man då välja Veigar? Han specialitet görs bättre av andra, han är ingen bra nuker och han har sämst eralygame av alla.

Veigar suger oavsett vad du säger, rent objektivt är det så, försök fatta det.

Åh vilka löjliga ord du slänger dig med, det är inte viable.

Veigar äger Ashe och alla andra vid lvl 6, det är bara att vara defensiv och få sista träffen med balefull.

Det spelar ingen roll om Ashe dominerar mid innan lvl 6 för någon rejäl skada får tornet ändå aldrig.

Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in