2011-02-22, 15:17
Medlem
Veigar eller Twisted Fate? Funderar på nytt köp, har precis 1350:-.
2011-02-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilladde
Antar att du inte är superbra med tanke på att du frågar om så billiga champs så jag säger utan tvekan veigar. Tf är rätt svårspelad imo och även enligt riot medan veigar är en jättelätt combo. Det enda "Svåra" men veigar är att lägga stunnen rätt. Som char är tf imo mycket bättre om du är eller blir duktig med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Med det resonemanget så är ju Amumu också en offtank isåfall? Han har sin ultimate som stunnar men sen? en skillshot som är enkel att ducka undan för?
Förutom då att malphite har mer base dmg, range och as medan amumu har mer base hp och armor(och mana regen).

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Deras Morgana har 1459 wins, oavsett vad någon säger så ger tid erfarenhet ochifärdighet oavsett hur dålig någon är.

jag vägrar att anse att jag "tillhör" samma ELO som mina medspelare och att systemet på något sätt är rättvist och att "jag ska finna mig med att jag inte är bättre än dem som feedar 0/8/1"

Haha skojja inte, lirade en match som jag tror vi vann (5v5) trots att en i laget var grymt dålig, alla i laget retade honom för att han spelade som en jävla femåring. Sen efter matchen så visar det sig att vi alla ligger på 200-400 wins men han feedern ligger på 1400 wins. Inte konstigt att han får lira med folk som spelat en bråkdel av lika många games som honom när han suger så. Han måste ha legat på minst 2000-3000 losses.
2011-02-22, 16:03
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilladde

Twisted Faith är helt klart mycket bättre än Veigar men kräver precis som Mr.Dee skriver mycket mer skill. TF är en av de svåraste champsen att spela på en hög nivå i min mening.
Tycker faktiskt inte så många av "proffsen" är bra med honom heller, den ända jag kan komma på just nu som verkligen är grym med honom är Jiji. Om du tycker TF verkar intressant skulle jag helt klart kolla in några replays på när Jiji spelar honom, ett bra sätt att bli inspirerad \o/

Veigar är en rolig nuker men tyvär långt ifrån en av de bättre på det. Rolig och kan precis som alla champions göra det riktigt bra men inte till samma grad som bättre AP carrys.

Är du sugen på en lätt spelad och rolig AP carry plocka Veigar, annars plocka TF om du vill ha en rolig, bra & svårspelad AP carry.

PS. En fördel med TF är så klart att man kan bygga honom både som AD & AP vilket kanske gör att han känns som mer bang for the buck. Kan dock tillägga att jag finner AP TF sjukt mycket bättre än AD. DS
2011-02-22, 16:37
Medlem
Finns det någon på riktigt hög nivå som spelar Tryndamere? Och, vart hittar man replays?
2011-02-22, 16:42
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Om du tycker TF verkar intressant skulle jag helt klart kolla in några replays på när Jiji spelar honom, ett bra sätt att bli inspirerad \o/

Hade det funnits att hitta efter lite enkelt googlande hade det vart bra, vart vet du att det finns videos där Jiji spelar TF?
2011-02-22, 16:49
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Hade det funnits att hitta efter lite enkelt googlande hade det vart bra, vart vet du att det finns videos där Jiji spelar TF?

Ja det vet jag att det finns men jag har dom inte tillgängliga, sitter på jobbet ATM. Kan länka till dem när jag kommer hem.
Har du kollat Counter logic gamings video arkiv? Kan varit där jag fann dem.
2011-02-22, 16:53
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Finns det någon på riktigt hög nivå som spelar Tryndamere? Och, vart hittar man replays?

Nej inte på riktigt hög nivå, i alla fall inte på Summoners rift. I seem to remember someone running a trynd in one of their TT setups though. If im not terribly misstaken it might have been Dan Dinh and i know they picked him together with Morgana and made sure to pan Poppy.

Im really not sure about this. Iwill have to watch through my videos at home and see if i can find it.
2011-02-22, 16:54
Medlem
Citat:
Nej inte på riktigt hög nivå, i alla fall inte på Summoners rift. I seem to remember someone running a trynd in one of their TT setups though. If im not terribly misstaken it might have been Dan Dinh and i know they picked him together with Morgana and made sure to pan Poppy.

Im really not sure about this. Iwill have to watch through my videos at home and see if i can find it.

hackerv2 brukar spela trynda på Summoners rift, tror han ligger på 2100 eller nått
2011-02-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
hackerv2 brukar spela trynda på Summoners rift, tror han ligger på 2100 eller nått

Intressant, han verkar köra mycket jungle... googlade på hans nick men hittade i princip inget.

Synd att det är så svårt att bli riktigt vass med Trynda på hög-rankat.
2011-02-22, 17:49
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ja det vet jag att det finns men jag har dom inte tillgängliga, sitter på jobbet ATM. Kan länka till dem när jag kommer hem.
Har du kollat Counter logic gamings video arkiv? Kan varit där jag fann dem.

Möjligt att den finns där, men utan en sökfunktion bojkottar jag http://clgaming.net/replays/ :P
Vem designade hemsidan?

Jijis stream ska vara http://www.own3d.tv/live/356

--
Jisses inte konstigt jag inte hittade någonting, killen går ju under namnet Bigfatjiji
TF video http://www.youtube.com/watch?v=sJLFOD_IbcA
Senast redigerad av fizzle 2011-02-22 kl. 17:54.
2011-02-22, 19:22
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Möjligt att den finns där, men utan en sökfunktion bojkottar jag http://clgaming.net/replays/ :P
Vem designade hemsidan?

Jijis stream ska vara http://www.own3d.tv/live/356

--
Jisses inte konstigt jag inte hittade någonting, killen går ju under namnet Bigfatjiji
TF video http://www.youtube.com/watch?v=sJLFOD_IbcA

Jo och en rad olika andra nicks. Men han laddar upp dem under Bigfatjiji iaf om jag inte minns fel.
2011-02-22, 19:22
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Synd att det är så svårt att bli riktigt vass med Trynda på hög-rankat.

Har även mycket att göra med att championen inte har de redskapen han skulle behöva. Ett rent design fel imo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in