2011-03-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
1 match kvar i första gruppspelet där ett lag åkte ut. Sen ska det spelas 2 eller 3 mer matcher idag tror jag medans finalen är imorn. Så du borde hinna se lite iaf.

Oj, började den första rundan så tidigt. Vaknade nyss och blev besviken att jag missade den
2011-03-04, 15:26
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
1 match kvar i första gruppspelet där ett lag åkte ut. Sen ska det spelas 2 eller 3 mer matcher idag tror jag medans finalen är imorn. Så du borde hinna se lite iaf.

Verkar som jag missade det, streamen från den där svensken funkar inte och på "huvudstreamen" visas nått ointressant hårdvaru-sälj skit. Bah!

EDIT: Hittade streamen med Phreak nu, men fyfan vilken kvalite -_-
Senast redigerad av Jak@n 2011-03-04 kl. 15:34.
2011-03-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Verkar som jag missade det, streamen från den där svensken funkar inte och på "huvudstreamen" visas nått ointressant hårdvaru-sälj skit. Bah!

De har bara en paus nu skulle komma tillbaka med nästa runda lite senare. De sa ingen specifik tid eller jag uppfattade ingen iaf.

Edit: Igång igen. Testa den svenska http://clgaming.net/live/479 tycker den är helt okej.
Senast redigerad av Kidet 2011-03-04 kl. 15:44.
2011-03-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidet
De har bara en paus nu skulle komma tillbaka med nästa runda lite senare. De sa ingen specifik tid eller jag uppfattade ingen iaf.

Edit: Igång igen.

går ju fan knappt att se någonting
2011-03-04, 15:44
Medlem
Jak@ns avatar
Seriöst? Vad hände med den där fina "hd streamen"? Det är ju värdelöst att dom har 1 stream uppe och den har världens sämsta kvalite. Ingen som lyckats haxxa från nått bättre? Blir ju skittråkigt att kolla på matchen nu.

EDIT: Får "offline for 6 minutes" på den svenska streamen.

EDIT: Argh, nu ser jag "online for 1 minute" på den men den laddas inte upp, allt är svart. -_-
Senast redigerad av Jak@n 2011-03-04 kl. 15:48.
2011-03-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Seriöst? Vad hände med den där fina "hd streamen"? Det är ju värdelöst att dom har 1 stream uppe och den har världens sämsta kvalite. Ingen som lyckats haxxa från nått bättre? Blir ju skittråkigt att kolla på matchen nu.

EDIT: Får "offline for 6 minutes" på den svenska streamen.

http://clgaming.net/live/479 den kollar jag på, inte jätte bra kvalitet dock men funkar väl
2011-03-04, 16:22
Medlem
Satt och spawnade lite på ett förslag för att råda bot på det här med att man förlorar "på grund av ett dåligt lag", varför kan man inte göra så att om man ligger på + i sina stats men förlorar, inte får en loss? De som vinner, får en win, men om man ligger på + i stats så får man ingen loss.

Ser ni några nackdelar i det?
2011-03-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Satt och spawnade lite på ett förslag för att råda bot på det här med att man förlorar "på grund av ett dåligt lag", varför kan man inte göra så att om man ligger på + i sina stats men förlorar, inte får en loss? De som vinner, får en win, men om man ligger på + i stats så får man ingen loss.

ingen hade vågat att gå in i fighterna för att riskera att dö, alla hade försökt att sno kills för att få + stats, hade inte blivit något bra alls
2011-03-04, 16:25
Medlem
Citat:

Först och främst så är det ju ett lagspel. Dessutom, vem i hela fridens namn skulle vilja spela support/tank om det var så?
2011-03-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
ingen hade vågat att gå in i fighterna för att riskera att dö, alla hade försökt att sno kills för att få + stats, hade inte blivit något bra alls

Jag tror visserligen inte att det hade blivit något negativt, feeders och folk som är "dåliga" har ofta en tendens till att inte veta när man ska eller inte ska ge sig in i en fight. Det här systemet hade ju bara gjort att dessa istället för att chansa och (förmodligen) dö onödigt håller sig undan och spelat lite mera defensivt. Har man dåliga stats försöker man hålla sig undan för att dessa inte ska bli värre och det ger ju laget en större chans att vinna i slutändan?

Hotspur: Som tank/support så är det ju ganska mycket ditt fel om det spricker nånstans, en DPS kan ju inte göra lika mycket fel som en tank så om man spelar dåligt så får man en loss för att man förtjänar det. Är det dock tanken som bär hela laget eller en support som bär hela laget ja då förstår jag att det blir knepigt, men hur ofta händer det?
Senast redigerad av Dsndss 2011-03-04 kl. 16:29.
2011-03-04, 16:28
Medlem
Citat:
Jag tror inte iofs inte att det hade blivit något negativt, feeders och folk som är "dåliga" har ofta en tendens till att inte veta när man ska eller inte ska ge sig in i en fight. Det här systemet hade ju bara gjort att dessa istället för att chansa och (förmodligen) dö onödigt håller sig undan och spelat lite mera defensivt.

De lag som vinner då? Bara de som ligger på plus som ska få win? Kan ju vara feeders i det vinnande laget också. Och vad spelar egentligen det för roll om du får en lose? Hur ska assists räknas?
2011-03-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotspur
De lag som vinner då? Bara de som ligger på plus som ska få win? Kan ju vara feeders i det vinnande laget också. Och vad spelar egentligen det för roll om du får en lose?

Alla som vinner ska ju givetvis få en "win" oavsett stats. Vad spelar det för roll om man har en feeder när man vinner? All's Well That Ends Well, right?

Assist och kills hör givetvis ihop som en total poäng, precis som på din profil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in