Jag och min bror spelar båda league of legends och vi har pratat mycket om konstiga/alternativa builds på champions som med rätt setup kan vara helt stört bra. Tex. är kassadins reccomended attack speed och damage, men jag brukar endast köra AP och det går sjukt bra. Här är några andra exempel som vi pratat om:
- AP Teemo, min bror köpte en malady, attack speed boots och sedan körde på max AP (soulstealer, zhonyas...) detta resulterade med att hans svampar gjorde helt sjukt mycket dmg och samma med hans poison samt blinding dart. Allt som allt var han nöjd med det och fortsatte spela AP teemo.
-AP Sion, har sett en kille som byggde AP med Sion och det var helt jävla sjukt, hans stun gjorde väl över 700 dmg och när hans sköld eploderade gjorde den också helt stört mycket dmg. Hans slut stats låg runt 20/2/x.
-Attack dmg Evelyn, detta är bara något vi pratat om och aldrig testat, men skulle vara sjukt kul att pumpa attack speed och dmg och bara se hur det går xD
-Attack dmg Janna, har sett en spelare som bygde lifesteal, attack speed och dmg build med Janna och måste säga att hon var riktigt bra.
-AP Jax, detta kanske inte är så ovanligt men sett många riktigt grymma spelare som pumpar AP och attack dmg med Jax.
-AP katarina är nog inte heller så ovanligt då hennes kniv och ulti går på AP.
-AP malphite fungerar sjukt bra med, när jag spelar honom brukar jag klämma in en soulstealer i början då hans ulti och sten går på AP.
Ability Power ratios på karaktärerna jag talar om
Teemo-The Swift Scout
Blinding Dart 0.8
Toxic Shot 0.14 (each second, 0.7 over 5 seconds)
Noxious Trap 0.8
Sion-The Undead Champion
Cryptic gaze 1.0
Death's Caress 1.0 (for both damage and shielding)
Jax-The Grandmaster of Arms
Leap Strike 1.0
Counterattack 0.8
Empower 0.35
Relentless Assault 1.0
Katarina-The Sinister Blade
Shunpo 0.75
Death Lotus 0.35 (per dagger, anywhere from 0 to 4.2)
Malphite-Shard of the Monolith
Seismic Shard 0.6
Unstoppable Force 1.0
Ja, så skriv om era alternativa builds! Detta är en länk till alla heroes AP ratios:
http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=15812&highlight=ability+power+rat ios