2010-02-28, 19:07
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dea85
Förstår inte varför folk kör dmg över AP på Nidalee

Ett item som rylai's scepter är helt givet på henne imho, procca slow på spellcasts, spjutet tex.

I min mening så funkar bägge bra. Du får för/nackdelar med bägge. AD Nidalee kan vara bra om du hamnar i ett lag med en 2-3 mages.
Dock har jag på slutet kört lite mer med AP då din heal hjälper till en hel del mer!
2010-03-04, 16:22
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Vi har nog lite olika syn på vad epic innebär

Närmaste epic jag har kommit är 30/4/x när vi var 3v5 och jag var Tristana. Vi vann dessutom, men man måste ju ta med i beräkningen att det här var på väldigt låg level och att jag spelat en hel del DotA innan, de i andra laget var troligtvis ganska oerfarna.

Hehe håller lite med dig, att få 25+/0-3/x är inte så ovanligt men en gång fick jag 54/3/x med evelyn och det kallar jag EPIC! Då stod jag för mer än 80% av teamkillsen, och jag var inte bara äcklig som man oftast är med eve och bara killstealar utan jag initierade teamfighter genom att oneshotta de flesta, kunde tom döda 2-3 pers vid tornen utan problem, då evelyns ulti gör att hon får en stor del hp efter en kill. Det gäller bara att man laddar upp sin soulstealer från början så går det som smör!
2010-03-05, 11:58
Medlem
HaShMaNs avatar
Jag och min bror spelar båda league of legends och vi har pratat mycket om konstiga/alternativa builds på champions som med rätt setup kan vara helt stört bra. Tex. är kassadins reccomended attack speed och damage, men jag brukar endast köra AP och det går sjukt bra. Här är några andra exempel som vi pratat om:

- AP Teemo, min bror köpte en malady, attack speed boots och sedan körde på max AP (soulstealer, zhonyas...) detta resulterade med att hans svampar gjorde helt sjukt mycket dmg och samma med hans poison samt blinding dart. Allt som allt var han nöjd med det och fortsatte spela AP teemo.

-AP Sion, har sett en kille som byggde AP med Sion och det var helt jävla sjukt, hans stun gjorde väl över 700 dmg och när hans sköld eploderade gjorde den också helt stört mycket dmg. Hans slut stats låg runt 20/2/x.

-Attack dmg Evelyn, detta är bara något vi pratat om och aldrig testat, men skulle vara sjukt kul att pumpa attack speed och dmg och bara se hur det går xD

-Attack dmg Janna, har sett en spelare som bygde lifesteal, attack speed och dmg build med Janna och måste säga att hon var riktigt bra.

-AP Jax, detta kanske inte är så ovanligt men sett många riktigt grymma spelare som pumpar AP och attack dmg med Jax.

-AP katarina är nog inte heller så ovanligt då hennes kniv och ulti går på AP.

-AP malphite fungerar sjukt bra med, när jag spelar honom brukar jag klämma in en soulstealer i början då hans ulti och sten går på AP.

Ability Power ratios på karaktärerna jag talar om

Teemo-The Swift Scout
Blinding Dart 0.8
Toxic Shot 0.14 (each second, 0.7 over 5 seconds)
Noxious Trap 0.8

Sion-The Undead Champion
Cryptic gaze 1.0
Death's Caress 1.0 (for both damage and shielding)

Jax-The Grandmaster of Arms
Leap Strike 1.0
Counterattack 0.8
Empower 0.35
Relentless Assault 1.0

Katarina-The Sinister Blade
Shunpo 0.75
Death Lotus 0.35 (per dagger, anywhere from 0 to 4.2)

Malphite-Shard of the Monolith
Seismic Shard 0.6
Unstoppable Force 1.0

Ja, så skriv om era alternativa builds! Detta är en länk till alla heroes AP ratios:

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=15812&highlight=ability+power+rat ios
2010-03-05, 12:55
Medlem
Ockstaerrs avatar

Jo det är alltid kul att köra annorlunda builds.
AP teemo var faktiskt riktigt riktigt OP i US betan. Då svamparna kunde käka upp ett helt lag.
Jax bygger dom flesta AP nu sen hans buff. Sjukt rolig!
Körde attackspeed på Annie i en match. Det gick inte så bra kan jag säga
2010-03-05, 14:43
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr

Jo det är alltid kul att köra annorlunda builds.
AP teemo var faktiskt riktigt riktigt OP i US betan. Då svamparna kunde käka upp ett helt lag.
Jax bygger dom flesta AP nu sen hans buff. Sjukt rolig!
Körde attackspeed på Annie i en match. Det gick inte så bra kan jag säga

Ja precis, hans svampar är ju helt störda med mkt ap. Haha attackspeed annie det var ngt nytt xD ungefär som attackspeed evelyn

AP Shaco, Cho Gath och AP Singed är ju inte heller så ovanligt. Har också hört att AP rammus ska vara grym.
Senast redigerad av HaShMaN 2010-03-05 kl. 14:48.
2010-03-05, 16:55
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN
Ja precis, hans svampar är ju helt störda med mkt ap. Haha attackspeed annie det var ngt nytt xD ungefär som attackspeed evelyn

AP Shaco, Cho Gath och AP Singed är ju inte heller så ovanligt. Har också hört att AP rammus ska vara grym.

Hehe det funkade inte så bra kan jag säga !
Har byggt lite olika på Alistar fastande förut för en Tank AD setup. Man river ju ner torn så sinnesjukt snabbt med honom.
2010-03-05, 19:09
Medlem
HaShMaNs avatar
A, men det låter ju inte helt fel! Kan verkligen tänka mig.. men har hört att AP alistar ska vara bra med, för ration är ju inte dålig.

Alistar-The Minotaur
Pulverize 1.0
Headbutt 1.0
Triumphant Roar 0.4
2010-03-08, 10:56
Medlem
HaShMaNs avatar
Har någon annan problem med att starta spelet? Fungerade utmärkt tills det skulle ladda med alla champion bilder då sket det sig och vill inte starta igen.
2010-03-08, 17:11
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN
Har någon annan problem med att starta spelet? Fungerade utmärkt tills det skulle ladda med alla champion bilder då sket det sig och vill inte starta igen.
Igår runt 23 kraschade väl hela skiten, nu funkar det att logga in iaf, får se om jag får samma problem som du.
2010-03-08, 17:17
Medlem
HaShMaNs avatar
Aaa, läste det. Men nu har det iaf löst sig för mig... och äntligen funkar chatten och alls som det ska!
2010-03-15, 11:36
Medlem
Ockstaerrs avatar
Ah, Veigars ulti. Fruktansvärt var den är effektiv. Körde en match tidigare där motståndarens Ashe använde Clarity. Denne låg oftast kvar med 20-30% hälsa och full mana. Var bara att ta sig upp för floden och oneshotta med ultin. Tog 5 deaths innan Ashe lärde sig att hålla sig undan!
2010-03-15, 12:00
Medlem
HaShMaNs avatar
Aa du, effektiv och javligt irriterande. Med pumpad ap tar den helt stort mycket hp och kan utan problem oneshotta heroes som soraka, katarina och typ ashe. Det mest storande ar nar man kor morgana med lite hp och hinner skolda, blir glad men anda tar han sa sjukt mycket att den penetrerar skolden och anda har tillrackligt med dmg att doda en. Den behover verkligen en nerf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in