2010-03-15, 14:04
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN
Aa du, effektiv och javligt irriterande. Med pumpad ap tar den helt stort mycket hp och kan utan problem oneshotta heroes som soraka, katarina och typ ashe. Det mest storande ar nar man kor morgana med lite hp och hinner skolda, blir glad men anda tar han sa sjukt mycket att den penetrerar skolden och anda har tillrackligt med dmg att doda en. Den behover verkligen en nerf.

Grejen är att man får inte låta Veigar farma AP. Ett annat bra försvar är att bygga lite MR. Dom flesta verkar ha noll koll på vad man bygger.. (Nu säger jag absolut inte att du är sån)
2010-03-16, 13:37
Bannlyst
Skaffade det här spelet igår och lirade min första match, verkar grymt kul att komma in i men min första match var en total fail! En snubbe hade Jax i det andra laget och han tog alla mina teammates i början, dom feedade honom så sjukt mycket att jag själv inte hade en chans emot honom även om han och jag var i samma lvls. Jag själv spelade som Malphite och han var helt okej, tog 2 kills i början av gamet men sedan slutade med 2-8 i stats.(blir jobbigt att ta tillbaks det ) Enda problemet var Jax i det andra laget som var ÖVERALLT. Och så fort man såg han så var man körd typ.

Tyckte det verkar grymt kul och har kört lite Dota innan så kan tänka mig att jag har en liten fördel emot andra nybörjare. Var skönt att det fanns "recommended items" då jag alltid brukar ha lite svårt att välja vad jag ska ta/köra. Men antar att det bara är för att visa lite "guidelines" för vad man ska köra, så måste plugga på lite på items nu, vilket jag gör just nu då servrarna är nere för uppdatering.
Speaking of, någon som vet när servrarna kommer online igen?

Så har jag lite frågor också. Vilken hero är bra att börja lära sig LoL med? Ska börja köra med Ashe tänkte jag, som verkar vara en bra hero med ett spelsätt som jag gillar att köra som i såna här spel. Vilka för items är bra att köra med som Carry?
Runes? Var när och hur får man dom?

Allt jag kan komma att tänka på just nu. Återkommer om det finns något mer jag undrar över, vi ses på PVP.net
2010-03-16, 13:50
Medlem
Farbror Fazers avatar
Alltså detta spelet är så OTROLIGT dåligt. Jag blir arg varenda gång jag spelar det. Det är typ dota fast spelet tuggar din mat och torkar dig i röven åt dig. ALLT som kräver skicklighet har de tagit bort, och helt plötsligt så är det den som har bäst hero som vinner.

Inga denys, gratis recall, spells på ens summoner som man kan ha på vilken hero som helst osv osv. Från och med nu blir det bara HoN så man kan spela på riktigt
2010-03-16, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Från och med nu blir det bara HoN så man kan spela på riktigt

Kollade upp det spelet efter att jag läste det här, hur får man tag på ett konto? verkar intressant att testa.
2010-03-16, 14:51
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore

Så har jag lite frågor också. Vilken hero är bra att börja lära sig LoL med? Ska börja köra med Ashe tänkte jag, som verkar vara en bra hero med ett spelsätt som jag gillar att köra som i såna här spel. Vilka för items är bra att köra med som Carry?

Allt jag kan komma att tänka på just nu. Återkommer om det finns något mer jag undrar över, vi ses på PVP.net

Jag har postat en ganska najs build på ashe som dps tidigare i tråden=) Runor köper du i shoppen. Jag rekommenderar dock att du väntar lite med att köpa några tills du har minst lvl 10. Sen först på lvl 20 kan du köpa de bättre. De är dock ganska dyra så det gäller att ha IP. Du kan ju farma ip till lvl 10 och sen köpa runor och eventuella heroes.

Tänk också på att runorna bygger du ju efter vilken typ av hero du vill spela. Så hitta den typen av hero (dps, spellcaster, tank) osv som du vill köra och bygg runboken efter det!

Lycka till!=)
2010-03-16, 15:34
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Kollade upp det spelet efter att jag läste det här, hur får man tag på ett konto? verkar intressant att testa.

Du kan PMa mig med din email så kan jag ge dig en invite Försöker ge så mycket som möjligt till FB sålänge folk inte tigger. Eftersom du visat mognad genom att fråga vart man fixar betan istället för att lipa efter en invite så ska du givetvis ha en invite av mig
2010-03-16, 16:32
Bannlyst
Citat:
Du kan PMa mig med din email så kan jag ge dig en invite Försöker ge så mycket som möjligt till FB sålänge folk inte tigger. Eftersom du visat mognad genom att fråga vart man fixar betan istället för att lipa efter en invite så ska du givetvis ha en invite av mig

Grymt sjysst, tur att man är mogen ibland då
2010-03-16, 19:42
Medlem
Dea85s avatar
Citat:
Alltså detta spelet är så OTROLIGT dåligt. Jag blir arg varenda gång jag spelar det. Det är typ dota fast spelet tuggar din mat och torkar dig i röven åt dig. ALLT som kräver skicklighet har de tagit bort, och helt plötsligt så är det den som har bäst hero som vinner.

Inga denys, gratis recall, spells på ens summoner som man kan ha på vilken hero som helst osv osv. Från och med nu blir det bara HoN så man kan spela på riktigt

Du har spelat HoN för mycket och LoL för lite. LoL är inte DotA. LoL är inte HoN. LoL är ett eget spel som på flera fundamentala sätt skiljer sig från dina hjärtebarn. Läs här:
http://www.leagueoflegends.com/articles/dota_and_lol
Jag hade också jättesvårt för LoL till en början, ville bara avinstallera hela skiten. Men det är helt naturligt, har man spelat DotA i ca 6 år är det en gigantisk omställning.

Låt mig belysa ett par goda argument till att välja LoL över HoN t.ex.

-Ingen behöver va en bitch. DotA och HoN har så cementerade roller, spelar du CM ska du va en hora som denyar och ger lasthits till carryn, spenderar varenda krona på chick, crow och wards och offrar dig för att servera ett kill till carryn. I LoL finns inte samma uppdelning mellan early- mid och lategame. Casters scale:ar bra tack vare AP och cd reduction och utgör ett reellt hot genom hela gamet. Dessutom får du mindre och mindre guld då dödar en person på dying-spree, samtidigt som du inte förlorar guld då du dör, vilket enbart omöjliggör det för folk att komma tillbaka in i matchen.

- Mer action, mindre farm. Redan på lvl 1 ser man hur folk har små skirmishes i brushen (älskar brushen btw! genialisk idé). På linen slösas ingen tid på att döda sina egna creeps (vilken fruktansvärt befängd handling det är vid närmare eftertanke). Offensivt spel premieras genom harassing, zone control och pushing, något som leder till ökad rörlighet och ganking. De har tweakat inkomsten mellan creepkills kontra hero kills/assists så du belönas ännu mer av att döda champions än creeps.

- Fantastiska champions. Vissa heroes är totalt hjärndöda (läs: master yi), andra är så komplexa att man aldrig kommer kunna bemästra dem totalt, typ nidalee, karthus eller udyr. Det finns en enorm komplexitet när det gäller combos med andra champions, summoner spells, runes och items.
2010-03-16, 19:48
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dea85
Du har spelat HoN för mycket och LoL för lite. LoL är inte DotA. LoL är inte HoN. LoL är ett eget spel som på flera fundamentala sätt skiljer sig från dina hjärtebarn. Läs här:
Jag hade också jättesvårt för LoL till en början, ville bara avinstallera hela skiten. Men det är helt naturligt, har man spelat DotA i ca 6 år är det en gigantisk omställning.

-Ingen behöver va en bitch. DotA och HoN har så cementerade roller, spelar du CM ska du va en hora som denyar och ger lasthits till carryn, spenderar varenda krona på chick, crow och wards och offrar dig för att servera ett kill till carryn. I LoL finns inte samma uppdelning mellan early- mid och lategame. Casters scale:ar bra tack vare AP och cd reduction och utgör ett reellt hot genom hela gamet. Dessutom får du mindre och mindre guld då dödar en person på dying-spree, samtidigt som du inte förlorar guld då du dör, vilket enbart omöjliggör det för folk att komma tillbaka in i matchen.

- Mer action, mindre farm. Redan på lvl 1 ser man hur folk har små skirmishes i brushen (älskar brushen btw! genialisk idé). På linen slösas ingen tid på att döda sina egna creeps (vilken fruktansvärt befängd handling det är vid närmare eftertanke). Offensivt spel premieras genom harassing, zone control och pushing, något som leder till ökad rörlighet och ganking. De har tweakat inkomsten mellan creepkills kontra hero kills/assists så du belönas ännu mer av att döda champions än creeps.

- Fantastiska champions. Vissa heroes är totalt hjärndöda (läs: master yi), andra är så komplexa att man aldrig kommer kunna bemästra dem totalt, typ nidalee, karthus eller udyr. Det finns en enorm komplexitet när det gäller combos med andra champions, summoner spells, runes och items.

I HoN så blir det ju enorm skillnad ifall man som lag är bra om man lirar mot idioter. I lol så kan alla lika gärna picka carrys eller casters, det går i princip lika bra ändå. Det som gör att jag gillar HoN mer är de små grejjerna som gör en bättre. Man blir bättre på att denya som gör en enorm skillnad mot folk som inte denyar alls. En bra support kan vända hela gamet. F.ö så tycker jag att allt som LoL försökt göra eget (skillnader mot dota/HoN), har de gjort värdelöst.

Jag står fast vid att LoL är ett spel som torkar en i röven lite för mycket Men gillar du det så gör du ju det givetvis, alla har olika smak
2010-03-16, 20:14
Medlem
Dea85s avatar
Citat:
I HoN så blir det ju enorm skillnad ifall man som lag är bra om man lirar mot idioter. I lol så kan alla lika gärna picka carrys eller casters, det går i princip lika bra ändå.

Det är ju precis det jag menar, alla cementerade roller som du tar för givet i HoN finns inte i LoL. Tycker det e vidrigt att se hur duktiga spelare som ex. LigtOfHeaven prostituerar sig själv på det sätt han gjorde ett tag då han spelade support(förvisso på ett bra sätt, men jag blev gråtfördig av att se han babysitta med WL o ha negativa stats och vara, just det, en hora). Nu vet DTS bättre och låter han spela Necro och då jävlar blire action. Lite OT där, men hela den rollfördelningen är så fruktansvärt ofräsch och föråldrad. Hallå, detta är 2010, kvinnan är inte fastkedjad vid spisen längre

Citat:
Det som gör att jag gillar HoN mer är de små grejjerna som gör en bättre. Man blir bättre på att denya som gör en enorm skillnad mot folk som inte denyar alls. F.ö så tycker jag att allt som LoL försökt göra eget (skillnader mot dota/HoN), har de gjort värdelöst.

Back in the days, i DotA 5.84 va denying ganska bra. Du kunde totaldenya din motståndare, låta han få 0 experience. Men det va då. Nu för tiden är denying ett sånt enormt meningslöst och överskattat tidsslöseri som saknar motstycke. Är det inte bättre att du fokuserar på viktigare saker som att döda dina motståndare, gå o ganka, pusha eller ta en lasthit på ett creep? Det tycker jag iaf, men IceFrog och S2 tycker att det är bra underhållning när AngeL har 20 denies på 10min. Vilken jävel som helst kan träna upp en bra lasthitförmåga, t.om. Maelk som va sinnesjukt dålig lasthittare när MYM.dota startade.

Citat:
En bra support kan vända hela gamet.

Ja, och du kan vinna på lotto? Alla spelar DotA & HoN på samma sätt, ge carryn lasthitten så bär han dig till seger. Supportens agerande ger en marginell skillnad, det är carrien som har det stora mandatet.

Citat:
Jag står fast vid att LoL är ett spel som torkar en i röven lite för mycket Men gillar du det så gör du ju det givetvis, alla har olika smak

Som sagt, det är en omställning. Ge LoL en ärlig chans, du kommer precis som jag ha svårt att ställa om, men när du väl gjort det, kommer du aldrig vilja gå tillbaka till horhuset och vara wardbitch igen
2010-03-16, 22:25
Medlem
GFLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dea85

Nidalee eller udyr är inte svåra att bemästra, inte orkat testa karthus än, men nidalee och udyr har varit 2 av mina många "mains" udyr gäller bara en bra building till hur du ska spela, det största misstaget folk oftast gör när dom springer runt i skogarna som udyr är att dom stunnar bear form sen switch te phoenix o försöker bara få död på dom. och nidalee är ganska enkel, har bara svårt för o hitta en riktig rolig build som gör henne insane, har hållt på o förbättrat en AP build för henne ett tag som gör hennes pounce/swipe insane bra. men men fortf mkt fel i den.
2010-03-17, 11:46
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Grejen är att man får inte låta Veigar farma AP. Ett annat bra försvar är att bygga lite MR. Dom flesta verkar ha noll koll på vad man bygger.. (Nu säger jag absolut inte att du är sån)

Nej det får man verkligen inte, hans comet spell eller vad den heter tar ju helt stört mycket med. Jo en såndär negathron cloak för 740g kan vara bra att köpa, 48 MR plus att man köper mercury treads dör 28 extra MR. Men bygger man AP build vill man oftast inte köpa sånt sit utan vill bara köra på AP.

Citat:
Skaffade det här spelet igår och lirade min första match, verkar grymt kul att komma in i men min första match var en total fail! En snubbe hade Jax i det andra laget och han tog alla mina teammates i början, dom feedade honom så sjukt mycket att jag själv inte hade en chans emot honom även om han och jag var i samma lvls. Jag själv spelade som Malphite och han var helt okej, tog 2 kills i början av gamet men sedan slutade med 2-8 i stats.(blir jobbigt att ta tillbaks det ) Enda problemet var Jax i det andra laget som var ÖVERALLT. Och så fort man såg han så var man körd typ.

Tyckte det verkar grymt kul och har kört lite Dota innan så kan tänka mig att jag har en liten fördel emot andra nybörjare. Var skönt att det fanns "recommended items" då jag alltid brukar ha lite svårt att välja vad jag ska ta/köra. Men antar att det bara är för att visa lite "guidelines" för vad man ska köra, så måste plugga på lite på items nu, vilket jag gör just nu då servrarna är nere för uppdatering.
Speaking of, någon som vet när servrarna kommer online igen?

Grymt kul är det verkligen, 99% av alla som spelar detta spel första gången har dåliga stats första matcherna, så är det bara. Man måste lära sig alla does och donts liksom. A, hatar sånt, blir man feedad från början har man råd med dyra items och är oftast jävligt OP.

Reccomended är jävligt skönt ja, men inte alltid bäst. Det är bara att du hittar en hero som du tycker är grym och gör om lite i item builden. Tex så är kassadins reccomended atack speed men jag brukar aldrig handla det med honom utan kör bara på AP. Reccomended är oftast en blandning av allt men kör man heroes som typ ashe så brukar det oftast vara bäst att focusera på antagligen Atack speed och life steal eller Dmg och life steal medans recomended är en blandning.

Jag började med Ashe och det var bra. Beroende på vad du tycker är kul att spela men jag skulle säga att Ashe, Malphite, Singed, Master Yi, Poppy, Kassadin, Evelyn eller Amumu är heroes som är sköna att spela och väldigt bra heroes att lära sig, tex. är en tank Singed det brutalaste jag sett påp detta spel och med en bra build (warmogs armor->Philosophers->Boots->Wardens mail/Force of nature/Banshees veil-> Guardian angel...) och summoner spells (ghost, heal/cleanse) kan tanka hela motståndarlaget i flera min utan problem och lätt kan towerdivea på lvl 12 ir ngt sånt. En sån singed är alltid kul att spela och ha på laget. Som carry ska du som regel köra tank build eller liknande, men behöver verkligen inte det. Morgana som är Carry bygger jag gärna AP. Runes bör du inte handla innan du är lvl 20 då du då kan ha Tier 3 runes, men spelar du inte så ofta så kan du handla tier 2 på lvl 10. Det jag lärde mig efter att ha slösat 15k ip är att man helst inte vill blanda runes, utan bestämm dig på en och kör på det. Om du tex ska köra Shaco eller Gangplank kan du komma upp till 45% hörgre crit Dmg som alltid är kul med heroes som de. Ska du köra AP kan du komma upp till 35 extra AP på lvl 1, som gör ganska stor skillnad i början. Ska du köra tank, ta Hp, Mr eller Armor. DU handlar de genom att trycka på store knappen brevid play. Du ska hälst inte heller ta runor som ger dig stats över lvl enligt mig då det suger.
Senast redigerad av HaShMaN 2010-03-17 kl. 12:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in