Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Alltså detta spelet är så OTROLIGT dåligt. Jag blir arg varenda gång jag spelar det. Det är typ dota fast spelet tuggar din mat och torkar dig i röven åt dig. ALLT som kräver skicklighet har de tagit bort, och helt plötsligt så är det den som har bäst hero som vinner.
Inga denys, gratis recall, spells på ens summoner som man kan ha på vilken hero som helst osv osv. Från och med nu blir det bara HoN så man kan spela på riktigt
Du har spelat HoN för mycket och LoL för lite. LoL är inte DotA. LoL är inte HoN. LoL är ett eget spel som på flera fundamentala sätt skiljer sig från dina hjärtebarn. Läs här:
http://www.leagueoflegends.com/articles/dota_and_lol
Jag hade också jättesvårt för LoL till en början, ville bara avinstallera hela skiten. Men det är helt naturligt, har man spelat DotA i ca 6 år är det en gigantisk omställning.
Låt mig belysa ett par goda argument till att välja LoL över HoN t.ex.
-Ingen behöver va en bitch. DotA och HoN har så cementerade roller, spelar du CM
ska du va en hora som denyar och ger lasthits till carryn, spenderar varenda krona på chick, crow och wards och offrar dig för att servera ett kill till carryn. I LoL finns inte samma uppdelning mellan early- mid och lategame. Casters scale:ar bra tack vare AP och cd reduction och utgör ett reellt hot genom hela gamet. Dessutom får du mindre och mindre guld då dödar en person på dying-spree, samtidigt som du inte förlorar guld då du dör, vilket enbart omöjliggör det för folk att komma tillbaka in i matchen.
- Mer action, mindre farm. Redan på lvl 1 ser man hur folk har små skirmishes i brushen (älskar brushen btw! genialisk idé). På linen slösas ingen tid på att döda sina egna creeps (vilken fruktansvärt befängd handling det är vid närmare eftertanke). Offensivt spel premieras genom harassing, zone control och pushing, något som leder till ökad rörlighet och ganking. De har tweakat inkomsten mellan creepkills kontra hero kills/assists så du belönas ännu mer av att döda champions än creeps.
- Fantastiska champions. Vissa heroes är totalt hjärndöda (läs: master yi), andra är så komplexa att man aldrig kommer kunna bemästra dem totalt, typ nidalee, karthus eller udyr. Det finns en enorm komplexitet när det gäller combos med andra champions, summoner spells, runes och items.