2010-08-21, 11:51
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
En nerf hade ju varit en sak, det där är åtta nerfs. Sen kör jag inte ranked, så jag bryr mig inte om det.

Jag tror de nerfar honom rejält nu bara för att folk ska sluta banna honom, för att sedan buffa honom lite i taget så han blir balanserad. Samma med Heimer.
Dessutom skulle jag tro att balanseringen utgår från ranked då det är det mest tävlingsinriktade spelsättet just nu i LoL.
2010-08-21, 13:32
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jaså? Varför skulle folk fokusera på Garen när han inte gör damage och inte har någon riktig cc, annat än en silence? Det bästa är kanske en hybrid mellan DPS och tank. Som pure tank fungerar han inte så jättebra på grund av att fienden inte har så mycket anledning att fokusera på honom.

För om du vet hur du spelar Garen så har dem inget val. Om du väljer att silenca och snurra på deras bästa dpsers så måste ju minst 1 försöka få iväg en eller hur? Fast man lirar tank gör man ändå dmg med garen och med tanke på att man blir nästan odödlig under 2 sec (75% mindre dmg) så kan han göra sitt jobb bra. Sen är det otroligt lätt att få 2-3 kills under lane phase med Garen absolut om man har en annan dmg dealer eller stunner med sig. Judgment gör ungefär 8-900 dmg i lvl 9, vilken carry kan ta det utan att vara tvungen att focusera en?
2010-08-21, 19:22
Medlem
Någon som vet varför dem har blod typ när du lasthittar och slår på saker i US versionen och inte EU versionen, tycker jag är rätt konstigt, men finns väl en logisk förklaring till allt
2010-08-21, 19:31
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjeyyy
Någon som vet varför dem har blod typ när du lasthittar och slår på saker i US versionen och inte EU versionen, tycker jag är rätt konstigt, men finns väl en logisk förklaring till allt

Kort förklaring: Tyskland.
2010-08-21, 22:33
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Kort förklaring: Tyskland.
Utveckling: Nazism.
2010-08-22, 02:17
Medlem
en sak som verkligen börjar irritera mig jävligt mycket är att när man kör solo queue så möter man en jävla massa arranged, även om det bara är 2/5 i ett 5v5 så är det 90% chans att det laget vinner pga att de kan sätta upp ganks osv lättare.

Varför kan inte solo vara solo och arranged vara arranged...
2010-08-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmpff
en sak som verkligen börjar irritera mig jävligt mycket är att när man kör solo queue så möter man en jävla massa arranged, även om det bara är 2/5 i ett 5v5 så är det 90% chans att det laget vinner pga att de kan sätta upp ganks osv lättare.

Varför kan inte solo vara solo och arranged vara arranged...

Håller med. Arranged borde möta arranged , solospelare möta andra solospelare. Det måste väl ändå vara så när man spelar ranked ?
2010-08-22, 11:06
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wang
Håller med. Arranged borde möta arranged , solospelare möta andra solospelare. Det måste väl ändå vara så när man spelar ranked ?
Nja, tycker du det är värt upp till 5 minuters längre queue-time för det?

På tal om att det är så när du spelar rankat så nej, det är det inte. I och med att du kan solo-queuea 2 personer (rankad 5v5) så möter du ju oftast små grupper utav pre-arranged. Dock tror jag inte att du får möta 5 pers som queueat tillsammans när du går in i en solo-queue (1 eller 2 personer).
2010-08-22, 12:12
Medlem
KythErs avatar
Tycker inte ni att Mordekaiser är op? Jag ser honom inte så mycket men när jag väl gör det så förstör han allt och alla, odödlig är han också.
2010-08-22, 14:41
Medlem
Jak@ns avatar
Är det nån som behöver en fet jävla nerf så är det Vladimir, eller närmaste bestämt hans Q. Den är ju så sjukt OP när han väl kommit upp några levels att det inte ens är roligt. Blir han fed är det GG med. Nu snackar jag också PUG games så ni som sitter på höga hästar och lever i en premade-elobubbla där man kontrar allt med allt och inget är OP behöver inte bemöda sig med teoretiskt briljans. Dock närmare bestämt rangen på hans Q som är OP.

Tror verkligen han kommer växa fram som nästa pugstomper när heimer och shaco fått sin nerf och alla början inse vad vlad kan orsaka för hemskheter.
2010-08-22, 15:44
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Är det nån som behöver en fet jävla nerf så är det Vladimir, eller närmaste bestämt hans Q. Den är ju så sjukt OP när han väl kommit upp några levels att det inte ens är roligt. Blir han fed är det GG med. Nu snackar jag också PUG games så ni som sitter på höga hästar och lever i en premade-elobubbla där man kontrar allt med allt och inget är OP behöver inte bemöda sig med teoretiskt briljans. Dock närmare bestämt rangen på hans Q som är OP.

Tror verkligen han kommer växa fram som nästa pugstomper när heimer och shaco fått sin nerf och alla början inse vad vlad kan orsaka för hemskheter.

Håller med till 100%. Den enda champion som jag känner att jag har stora problem med just nu!
2010-08-22, 16:16
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Håller med till 100%. Den enda champion som jag känner att jag har stora problem med just nu!
Jag tycker det har blivit bättre med Vladimir, dessutom kommer han få en range nerf på q'en nästa patch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in