2011-02-21, 02:23
  #5809
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfblood
Är matchmakingen broken eller, varför i hela helvete får jag som solo möta premade level 30 lag gång på gång? (De vinner inom 20min om man inte själv tar på sig rollen som tank, eftersom ingen annan gör det) Blir surt när man inte får 30s i sitt egen lag utan istället får nöja sig med 15s eller liknande, blir så jävla less på skiten, ska man behöva lära folk hur de ska lira sina heroes, eller kan det vara så att man faktiskt har en intelligens som räcker för att inte feeda tex shaco med 10 freekills bara för att man skiter i att köpa 1 futtig jävla ward. (Vet att jag inte själv är bäst i världen, men att jämföras med en genomsnitts random skulle vara ett hån)

Nej, det är fan bortom mig.

/end rant

PS, själv level 29.

Du får inte möta en premade om du solo quar. Du har miss uppfattat allt i hop.
2011-02-21, 02:27
  #5810
Medlem
Wolfbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Du får inte möta en premade om du solo quar. Du har miss uppfattat allt i hop.


Även om det inte är premade, så har de +700vinster, kan inte kalla det jämnt på något vis. Aldrig att man själv hamnar i laget som har den överdrivna levelskillnaden som +
2011-02-21, 03:04
  #5811
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Du får inte möta en premade om du solo quar. Du har miss uppfattat allt i hop.

lvl 29 = Normalgames, så det är en risk att man möter premades.
2011-02-21, 04:56
  #5812
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfblood
Är matchmakingen broken eller, varför i hela helvete får jag som solo möta premade level 30 lag gång på gång? (De vinner inom 20min om man inte själv tar på sig rollen som tank, eftersom ingen annan gör det) Blir surt när man inte får 30s i sitt egen lag utan istället får nöja sig med 15s eller liknande, blir så jävla less på skiten, ska man behöva lära folk hur de ska lira sina heroes, eller kan det vara så att man faktiskt har en intelligens som räcker för att inte feeda tex shaco med 10 freekills bara för att man skiter i att köpa 1 futtig jävla ward. (Vet att jag inte själv är bäst i världen, men att jämföras med en genomsnitts random skulle vara ett hån)

Nej, det är fan bortom mig.

/end rant

PS, själv level 29.

Antar att normal är likadan som rankat när det gäller sökandet, vilket gör att folk kanske kör duo que (2st som kör så), vilket gör att det blir 2st som är premade.

Sen att du möter folk på 700 vinster så är matchmaking bara efter leveln av vad jag har förstått. Men tro mig, det kvittar om dem har 700vinster, dem kan vara bedrövliga även då.
2011-02-21, 06:14
  #5813
Medlem
Wolfbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Antar att normal är likadan som rankat när det gäller sökandet, vilket gör att folk kanske kör duo que (2st som kör så), vilket gör att det blir 2st som är premade.

Sen att du möter folk på 700 vinster så är matchmaking bara efter leveln av vad jag har förstått. Men tro mig, det kvittar om dem har 700vinster, dem kan vara bedrövliga även då.

Sant, men jag väljer hellre en level 30 med 700vinster än en lvl 15 med ~70 vinster. Kände att jag behövde ragea av mig lite, 4 stomp matcher på rad är inte vidare kul
2011-02-21, 09:51
  #5814
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Sen att du möter folk på 700 vinster så är matchmaking bara efter leveln av vad jag har förstått.

Det är helt fel. Matchmaking bedömmer dig utefter din elo och parar dig tillsammans och emot folk på din egen nivå.
2011-02-21, 11:27
  #5815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Det är helt fel. Matchmaking bedömmer dig utefter din elo och parar dig tillsammans och emot folk på din egen nivå.

"egen nivå" vad avgör vilken som är min nivå då? att någon har lika många vinster som mig bevisar inte att dom är på samma nivå som mig, folk kan ha extremt många vinster men fortfarande vara sjukt dåliga
2011-02-21, 11:54
  #5816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
"egen nivå" vad avgör vilken som är min nivå då? att någon har lika många vinster som mig bevisar inte att dom är på samma nivå som mig, folk kan ha extremt många vinster men fortfarande vara sjukt dåliga

Här kan du läsa om hur hela systemet fungerar, rätt intressant faktiskt om man kan ta sig tiden...

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=12029

Man kan lite kortfattat säga att när du vinner så vinner du "poäng" och när du förlorar så förlorar du poäng, och vinner du en match som förvånar eller som systemet inte riktigt räknat med så får du mer poäng än för bara en vanlig vinst.

Så det ska bli svårare och svårare att vinna för varje gång man vinner, idealet tror jag är att man ska vinna 50/50 det är ju det datorn går efter.
__________________
Senast redigerad av Dsndss 2011-02-21 kl. 11:58.
2011-02-21, 13:13
  #5817
Medlem
Vågade mig på min första match ranked igår. Antog att folk skulle vara lite bättre, men icke. Chatten var död hela kvällen också, så man kunde inte snacka med folket att välja lite smartare än Ashe, Ezrael, Jax, Tryndamere och Kassadin. Kanske inte kan snacka vett i några som väljer det teamet iofs (Jag hade första val och tog Ashe).
__________________
Senast redigerad av hakkzpets 2011-02-21 kl. 13:20.
2011-02-21, 13:24
  #5818
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Vågade mig på min första match ranked igår. Antog att folk skulle vara lite bättre, men icke. Chatten var död hela kvällen också, så man kunde inte snacka med folket att välja lite smartare än Ashe, Ezrael, Jax, Tryndamere och Kassadin. Kanske inte kan snacka vett i några som väljer det teamet iofs (Jag hade första val och tog Ashe).
var glad att du inte hade en i laget som bannade pantheon och sedan kör med ashe och feedar sönder
2011-02-21, 13:47
  #5819
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
"egen nivå" vad avgör vilken som är min nivå då? att någon har lika många vinster som mig bevisar inte att dom är på samma nivå som mig, folk kan ha extremt många vinster men fortfarande vara sjukt dåliga

Antal vinnster i förhållande till försluster. Det är även av vikt att veta att värdet på din vinnst/förlust beror på den ELO laget du möter besitter.

Hela systemet bygger självklart på att man behöver spela ett X antal matcher innan man finner sin ELO. Har man bara spelat 25 games så kommer inte din ELO vara något att dömma någon efter.
Men säg att någon har 200 matcher eller fler spelade, då är ELO en rättvis bedömmning. Extrema undatagsfall kan mycket väl finnas men dom är få och långt imellan.

90% Av alla som spelar det här spelet tror att dom är bättre än vad dom är. Det visar sig dock hela tiden att ELO faktiskt är ett system som fungerar.
2011-02-21, 15:02
  #5820
Medlem
pindelskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Vågade mig på min första match ranked igår. Antog att folk skulle vara lite bättre, men icke. Chatten var död hela kvällen också, så man kunde inte snacka med folket att välja lite smartare än Ashe, Ezrael, Jax, Tryndamere och Kassadin. Kanske inte kan snacka vett i några som väljer det teamet iofs (Jag hade första val och tog Ashe).

Samma här, nu kanske inte jag är jättebra men vissa killar snackar ingenting utan springer runt solo hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in