2011-01-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Skitsamma i runorna nu, det kommer ändå bara bli så att man försvarar det man själv tycker är bäst.

Det jag syftar med trynda om att han är op är att han kan plocka alldeles för mycket skada genom hela gamet om han inte få en exhaust eller liknande på sig. Trynda går såklart att göra något åt men i en teamfight så kan det vara rätt kämpigt med någon som enkelt crittar 200+/450+/700+ (early/mid/late) och det på nästan varje slag, samtidigt som han sänker varenda spelares dmg med sin mockinshout.

Det jag menar med är att skulle det på något vänster hända man möter han solo och man vet man inte kan plocka han så kommer man aldrig undan. Han spinnar och slowar bara sen är det kört.

Det är ju klart att man kan kontra han, men det går med alla champions, men då gäller det att man får rätt champions emot honom.

Hans survivability är det som gör det så otroligt jobbigt med. Räcker han har cleanse så är det väldigt stor chans att han kommer undan just för att han kan spinna genom väggar och liknande.
fast sen fpr man ju tänka på att han saknar disable, han saknar aoe dmg, han kan endast slowa när han jagar. bara att dra en nuke på trynd med en stun eller exhaust så är han värdelös eftersom han måste poppa ulti för att överleva och kan inte göra dmg med ultin eftersom att han är stunnad eller exhaustad. Sedan får han kubba för livet eller dö.
2011-01-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Jag undrar om någon kanske skulle kunna ge mig en lista (mycket begärt) på champions jag skulle kunna vara med Armor Penetration marks, mana reg/level seals och magic resist glyphs (builden fick jag utav Sylian när jag sa att jag spelade som Teemo, Caitlyn, Ashe och Sivir). Jag anser mig själv som jättenoob på LoL, ändå fast jag är lvl 20.
Armor Penetration Marks är bra för de som gör mer physical damage än magic, för de som gör mer magic damage är Magic Penetration Marks ofta bäst. Men det är nog inte hela världen om en Annie har lite Armor Penetration Marks istället för Magic Penetration. Hennes autoattacks blir starkare, men magierna blir inte lika starka som de annars skulle ha varit. Mana Regen per Level Seals är bra för alla som har mana, mer eller mindre. Har man inte mana är de dåliga. Så för ninjorna, de som använder hp för att kasta, Garen, Katarina och Renekton är Mana Regen per Level värdelösa. Magic Resistance Glyphs är bra med alla. Flat HP Quints är bra med alla. Mitt förslag är att du skaffar Magic Penetration Marks och Dodge Seals, då har du verkligen versatila runor. Du har ju minst tre Rune Pages, så två kan vara för karaktärer med mana, där Armor Pen och Magic Pen byts ut, och den tredje är för karaktärer utan mana.

Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Det jag menar med är att skulle det på något vänster hända man möter han solo och man vet man inte kan plocka han så kommer man aldrig undan. Han spinnar och slowar bara sen är det kört.
Så kan det vara med ganska många, som Warwick, Poppy och Master Yi. Tricket är att man inte möter dem solo. Blir man gankad så blir man gankad, i många lägen är det en risk man tog för att man var i dålig position. Försöker man sno fiendens golem/lizard och man inte vet var de är så riskerar man att bli gankad.
2011-01-24, 06:27
Medlem
Hörde att Soraka var ny AD-carry så jag var tvungen att testa.
Alla i spelet var level 30 och hade i runda slängar lika många wins som jag.
Var premade med Trynd och Vlad.

http://img208.imageshack.us/i/loladcarrys.jpg/

För de som kanske vill testa:
Normal Game
Körde 21/0/9 masteries
Runor 97hp 15% crit
Rushade PD - boots - IE - BT - PD (hade planer på en BT till)
Skillorder: E-W-E-Q-E-R-E-Q-E-Q-W-Q-W-Q-W-R-W-W.

Edit: Lägg till mig om ni vill, dock på egen risk då jag brukar spela AP-Rammus, AP-Trynd, AD-Veigar, Tank-Morgana och Tank-Annie.
2011-01-24, 09:32
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacLulz
Hörde att Soraka var ny AD-carry så jag var tvungen att testa.
Alla i spelet var level 30 och hade i runda slängar lika många wins som jag.
Var premade med Trynd och Vlad.

http://img208.imageshack.us/i/loladcarrys.jpg/

För de som kanske vill testa:
Normal Game
Körde 21/0/9 masteries
Runor 97hp 15% crit
Rushade PD - boots - IE - BT - PD (hade planer på en BT till)
Skillorder: E-W-E-Q-E-R-E-Q-E-Q-W-Q-W-Q-W-R-W-W.

Edit: Lägg till mig om ni vill, dock på egen risk då jag brukar spela AP-Rammus, AP-Trynd, AD-Veigar, Tank-Morgana och Tank-Annie.

Just tank morgana är rätt vanligt skulle jag tro. Kör också så med henne
2011-01-24, 11:12
Medlem
AP Trynd? Vad är poängen med det? Saknar man inte critchance för att det ens ska vara värt att buffa sin heal isf?

Edit: Testar en och ser hur det går.
Senast redigerad av hakkzpets 2011-01-24 kl. 11:21.
2011-01-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
AP Trynd? Vad är poängen med det? Saknar man inte critchance för att det ens ska vara värt att buffa sin heal isf?

Edit: Testar en och ser hur det går.
blev också skitsugen på att testa, btw man kan få upp stacks genom att spinna på creeps.
2011-01-24, 12:11
Medlem
Vill tacka Sylian för hjälpen av Runes ännu en gång!

Jag har ännu en noob fråga. Ni snackar om att köra "AP Trynd" dvs Tryndamere med Ability Power, varför bör man inte spela AP med alla karaktärer med tanke på att AP höjer effektiviteten utav abilities.
T.ex om du nöter AP på Master Yi skadar väl hans Alpha Strike mycket mer? Hur funkar det?
2011-01-24, 12:21
Medlem
Citat:
Inga problem.

Citat:
Jag har ännu en noob fråga. Ni snackar om att köra "AP Trynd" dvs Tryndamere med Ability Power, varför bör man inte spela AP med alla karaktärer med tanke på att AP höjer effektiviteten utav abilities.
Eftersom man gör mer skada genom att köpa AD. Vissa karaktärer, som exempelvis Pantheon, scalar sina abilities med AD också. För Tryndamere känns AP rätt värdelöst. Han healar mer, och hans E gör mer skada. E scalar med AD också, dock. Men för att hans Q ska fungera behöver han crit chance.

Citat:
T.ex om du nöter AP på Master Yi skadar väl hans Alpha Strike mycket mer? Hur funkar det?
AP Yi är faktiskt en fungerande build. Hans Alpha Strike gör mycket skada, och han kan hela sig själv rätt bra. Men det är ungefär det han kan göra, då. AD Yi kan slå och slå och slå. AP Yi tenderar att vara bättre early game, AD Yi late game. Hans Q har ganska lång cooldown, dessutom. Så ofta blir det mest en Q, sen inte så mycket mer.

För vissa karaktärer, som exempelvis Shen, är överlevnad viktigare än att skada, därför är tank-items viktigare. Överlever man längre kan man dessutom göra mer skada, i vissa fall.
2011-01-24, 12:32
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:

Auto-attack skada, Yi exempelvis använder 'Alpha Strike' endast för att ta sig fram.. "targeta" motståndaren.

Tänk bara efter liksom, 500+ skada sen står du där utan attacker och väntar på cooldowns. AS/AD.. sen köttar du med auto-attack, typ.

Hoppas du förstår.
2011-01-24, 12:51
Medlem
finns det någon som lyckats få ihop en bra build med tank vladimir. Testat ett par gånger med tradionella tankitemms och misslyckats som fan.
2011-01-24, 12:54
Medlem
AP Trynda funkade hyfsat, men tror mest det beror på att jag har en runesida maxade med critchance. Spelar dock enbart Trynda i 3vs3 och där ser jag ingen anledning att gå någon medelväg mellan AP och AD bara för att heala sig själv mycket mer. AD vinner man med alla gånger.

Ska dock testa den lite i 5vs5 (tycker inte Trynda passar där iofs). Känns som att lite mer överlevnadsstyrka kan glänsa mer där, även om det fortfarande känns som en väldigt early game grej. I end game med en/två bloodthirster klarar man sig utan healen och den skulle enbart vara nödvändig när man flyr fältet med 1% hp. Då sitter man där med en heal på 2000hp och en spinn som gör runt 600-700 dmg var fjärde sekund typ kontra andra lagets Trynda som helar sig för 1000 HP i sekunden samtidigt som han dealar skada för detsamma.
2011-01-24, 12:58
Medlem
kallestolpillers avatar
Personligen tycker jag Vladimir är ganska underwhelming som tank, tycker han är bättre som en tanky-mage-sak.

Testa att stacka upp t.ex. en Force of nature+Warmog (om du möter ett kaster-tungt lag dvs..) tillsammans med Rylai's får du en schysst mängd HP och en HP-reg som inte är av denna värld.

Dock tycker jag fortfarande han är mycket bättre som AP-fokuserande tanky-mage.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in