2011-02-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pindelskin
Samma här, nu kanske inte jag är jättebra men vissa killar snackar ingenting utan springer runt solo hela tiden.

Det beror på att man inte behöver kunna 1 ord engelska för att ens installera spelet, hur många ryssar tror du det är som kan engelska? Och om de är tolv år kan de ännu mindre.

Faktiskt något jag också finner uselt med spelet, visst att alla kanske inte har en 100%ig engelska ens här i Sverige men tycker man ska kunna vissa ord om än felstavade.
2011-02-21, 15:27
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Det beror på att man inte behöver kunna 1 ord engelska för att ens installera spelet, hur många ryssar tror du det är som kan engelska? Och om de är tolv år kan de ännu mindre.

Faktiskt något jag också finner uselt med spelet, visst att alla kanske inte har en 100%ig engelska ens här i Sverige men tycker man ska kunna vissa ord om än felstavade.

Jag har inte haft problem med folk som inte kan/vill prata engelska sedan openbeta. Det skulle vara i normalgames kanske men då trollar ju folk generellt och det är inte mycket att bry sig om.
Vilken tid på dynget lirar ni? Talar vi ranked eller normal?
Senast redigerad av askaninja 2011-02-21 kl. 15:38.
2011-02-21, 16:03
Medlem
pindelskins avatar
Kör lite blandat ranked/normal, blev lvl 30 nyligen.
2011-02-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Antal vinnster i förhållande till försluster. Det är även av vikt att veta att värdet på din vinnst/förlust beror på den ELO laget du möter besitter.

Hela systemet bygger självklart på att man behöver spela ett X antal matcher innan man finner sin ELO. Har man bara spelat 25 games så kommer inte din ELO vara något att dömma någon efter.
Men säg att någon har 200 matcher eller fler spelade, då är ELO en rättvis bedömmning. Extrema undatagsfall kan mycket väl finnas men dom är få och långt imellan.

90% Av alla som spelar det här spelet tror att dom är bättre än vad dom är. Det visar sig dock hela tiden att ELO faktiskt är ett system som fungerar.

Jaså det säger du? hur kommer det då sig att jag nästan alltid får något i mitt lag, eller i andra laget rätt ofta också, med tex 600-700 vinster i normal som är totalt värdelösa. Det är klart att man lär sig mer om man har många vinster och många spelade matcher, men väldigt många är fortfarande totalt värdelösa.
Tycker verkligen inte att ELO fungerar på ett teamplay spel eftersom att man ofta förlorar för att man kommer i fel lag, även många dåliga som vinner för att dom hamnat i rätt lag
2011-02-21, 16:32
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Jaså det säger du? hur kommer det då sig att jag nästan alltid får något i mitt lag, eller i andra laget rätt ofta också, med tex 600-700 vinster i normal som är totalt värdelösa. Det är klart att man lär sig mer om man har många vinster och många spelade matcher, men väldigt många är fortfarande totalt värdelösa.
Tycker verkligen inte att ELO fungerar på ett teamplay spel eftersom att man ofta förlorar för att man kommer i fel lag, även många dåliga som vinner för att dom hamnat i rätt lag

Ja det säger jag. ELO är ett system som används i väldigt många olika typer av stegar, allt ifrån shack till olika typer av data spel.
Sen att du ser att någon har 600 vinster indikerar inte på någotvis om hur många vinster hanhar i förhållande till förluster och leaves. Sen så kan man ju undra vad det är som får dig att tro att du är bättre än den nivån du är placerad i. Har du spelat runt 500 games så vågra jag helt ärligt säga att du är där du hör hemma. Även viktigt att veta att normal och ranked ELO:n är helt olika rankings.
** Kanske inte efter senaste patchen då det är mycket skriverier om att matchmaking verkar strula i normals **
2011-02-21, 16:33
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pindelskin
Kör lite blandat ranked/normal, blev lvl 30 nyligen.

Då har det nog med att göra att du befinner dig relativt lågt på ELO stegen och därmed får sämmre med och mot spelare. Ju mer och bättre du spelar desto snabbare kommer du ifrån de personer som du talar om.
2011-02-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ja det säger jag. ELO är ett system som används i väldigt många olika typer av stegar, allt ifrån shack till olika typer av data spel.
Sen att du ser att någon har 600 vinster indikerar inte på någotvis om hur många vinster hanhar i förhållande till förluster och leaves. Sen så kan man ju undra vad det är som får dig att tro att du är bättre än den nivån du är placerad i. Har du spelat runt 500 games så vågra jag helt ärligt säga att du är där du hör hemma. Även viktigt att veta att normal och ranked ELO:n är helt olika rankings.
** Kanske inte efter senaste patchen då det är mycket skriverier om att matchmaking verkar strula i normals **

menade inte att jag är bättre än andra på min ELO, menade bara att det ofta kan vara så att folk är mycket sämre/bättre än den ELO dom har, spelade ett game nyss bara för att testa, kassadin i deras lag slutade på 0/8/0 och sen leavade.

Rankade har jag gett upp att spela eftersom att man alltid hamnade med folk som inte kunde prata engelska, folk som bara gick ut och dog hela tiden och inte ens försökte göra någonting alls för att vinna.
Senast redigerad av HeltVild 2011-02-21 kl. 16:50.
2011-02-21, 16:49
Medlem
lag, dubbel -.-
2011-02-21, 17:39
Medlem
1993s avatar
Någon tank som är speciellt bra just nu? Är sugen på att köpa någon för att börja tanka då ingen annan kör tank.
2011-02-21, 17:43
Medlem
pindelskins avatar
Citat:
Då har det nog med att göra att du befinner dig relativt lågt på ELO stegen och därmed får sämmre med och mot spelare. Ju mer och bättre du spelar desto snabbare kommer du ifrån de personer som du talar om.

Jo, har lite svårt att komma någonstans bara. Har bara spelat 29 matcher med 13-16 i stats. Tycker till och med att jag spelar någorlunda bra med jungle amumu men det funkar helt enkelt inte, även om jag gankar osv.

Edit:
Kanske blir bättre efter jag spelat 100 matcher.
Senast redigerad av pindelskin 2011-02-21 kl. 17:47.
2011-02-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1993
Någon tank som är speciellt bra just nu? Är sugen på att köpa någon för att börja tanka då ingen annan kör tank.

Amumu är väldigt stark. Även shen och rammus är riktigt bra. Alla tre går även väldigt bra att jungla med.
2011-02-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1993
Shen är väldigt bra.

Twisted Treeline, 3v3 banan alltså... Kan inte spela den, har typ förlorat 5/7 gånger jag spelat den. Har inte spelat den mycket alls dock, kanske 7 gånger. Visst har det väl knappast alltid varit mitt fel att vi förlorat, men oftast har jag inte kört särskilt imponerande heller. Kan inte riktigt hantera den banan. Beror troligen på bristande erfarenhet, men då fortsätter jag nog hellre att köra Summoner's Rift, en bana som jag faktiskt kan hantera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in