2011-03-15, 13:21
  #7009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Va menar du? hålla dem utanför xprange? det är inte att denya. eller menar du att man håller creepsen tillbaka genom att sätta hinder i deras väg? hur många kan göra det igentligen?? anivia är den enda ja kommer på.

Man håller dom ifrån range när creepsen dör vilket gör att man missar last hits och inte får någon exp, så funkar det i LoL, man får ju dom både att missa xp och pengar.
Sen som någon sa så kan man med gangplank döda ett eget creep i varje wave (2 i första)
__________________
Senast redigerad av HeltVild 2011-03-15 kl. 13:39.
2011-03-15, 13:40
  #7010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quilt
Majoriteten av dom måste ju vara förluster isf? Jag hade mindre än 200 matcher när jag dingade 30.
Körde du på US eller EU?

Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Det finns replay funktion, bara att tanka LoLReplay
Hur fungerar det att använda medan man spelar, stör det spelet på något sätt? Blir det mer lagg eller något?

Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Gillar också XP buffen vilket förhoppningsvis gör att folk startar team fights ännu tidigare eftersom man förlorar mindre XP nu. Otroligt bra patch!
Jag skulle tro att anledningen till detta är för att nerfa solo top, mid och junglers och buffa duolanes. Är det bra eller dåligt? Vi får väl se. Själv tycker jag att det blir mer spännande om man har en junglare i laget, det blir mer ganks då.
2011-03-15, 13:52
  #7011
Medlem
Är det ens värt att försöka börja spela ensam? Lirade 2 games, hade 22/4 med Kassadin men en leavade i vårat lag så vi förlora.. -.-
2011-03-15, 13:53
  #7012
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
Är det ens värt att försöka börja spela ensam? Lirade 2 games, hade 22/4 med Kassadin men en leavade i vårat lag så vi förlora.. -.-

Folk leavar hela tiden nuförtiden

Senaste: Oh sorry good luck guys I have to go now

I rankat...


Funderar på att sluta med LoL snart, har fan spenderat 500 spänn på att mata barns intresse för att gå afk
2011-03-15, 13:54
  #7013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Hur fungerar det att använda medan man spelar, stör det spelet på något sätt? Blir det mer lagg eller något?

Jag märker inte av något iallafall.
2011-03-15, 13:57
  #7014
Medlem
pjalles avatar
Sjukt onödig nerf på Gragas Precis som att folk inte spelar han tillräckligt lite redan.
2011-03-15, 14:00
  #7015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Sjukt onödig nerf på Gragas Precis som att folk inte spelar han tillräckligt lite redan.

Sant, ser knappt aldrig några spela gragas, och dom få som spelar honom är gragas fantaster som kommer att spela den vad som än händer. men det är klart, hans harass med tunnan kan vara rätt jobbig.
2011-03-15, 14:03
  #7016
Medlem
Ockstaerrs avatar
För att förtydiga om patchnotsen på dom frågor som dök upp.

Caitlyn får en liten buff i och med att hennes passiva kräver mindre autoattacker för att få extra damage
(detta vid level 7 och 13)

Banshees får en nerf då skölden kommer upp var 45 sek istället för 30 sek som tidigare.
2011-03-15, 14:17
  #7017
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Och hur är det en nerf på Caitlyn?

Jag ber om ursäkt, jag hade för mig att Caitlyn had 6x för att få bonus.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag skulle tro att anledningen till detta är för att nerfa solo top, mid och junglers och buffa duolanes. Är det bra eller dåligt? Vi får väl se. Själv tycker jag att det blir mer spännande om man har en junglare i laget, det blir mer ganks då.

Självklart blir det mer spännande att ha en junglare så man kan börja ganka tidigare. Men det är ju inte direkt en nerf för solo top eftersom du fortfarande kommer få lika mycket XP, samma gäller även för mid och jungle. Är ju bara Duo bot som får en buff och att teamfights även får en buff. Har sett mycket folk som alltid klagat för att man pushat med +3 eller försöker fixa en teamfight för att dem inte får någe XP.
2011-03-15, 14:19
  #7018
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
Är det ens värt att försöka börja spela ensam? Lirade 2 games, hade 22/4 med Kassadin men en leavade i vårat lag så vi förlora.. -.-

Leavers är inget problem. Jag kanske springer på en leaver en gång i veckan eller så och då räknar jag med leavers på något av lagen. Jag vet inte riktigt en leaver var 50:e game kanske?

Det beror säkert på vad du har för rating i ranked eller ELO i normal. Ju högre upp du kommer ju mindre kommer du se dom. DC's, datorknas etc kommer alltid att hända och de händer inte enbart i LoL utan är snarare ett problem i alla spel.
2011-03-15, 14:22
  #7019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Leavers är inget problem. Jag kanske springer på en leaver en gång i veckan eller så och då räknar jag med leavers på något av lagen. Jag vet inte riktigt en leaver var 50:e game kanske?

Det beror säkert på vad du har för rating i ranked eller ELO i normal. Ju högre upp du kommer ju mindre kommer du se dom. DC's, datorknas etc kommer alltid att hända och de händer inte enbart i LoL utan är snarare ett problem i alla spel.

Kan ju lova att det händer väldigt mycket oftare än var 50:e game i low elo, när jag kör normal så brukar jag stöta på en leaver antingen i mitt lag eller deras ungefär var 10:nde game istället
__________________
Senast redigerad av HeltVild 2011-03-15 kl. 14:27.
2011-03-15, 14:30
  #7020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Men det är ju inte direkt en nerf för solo top eftersom du fortfarande kommer få lika mycket XP, samma gäller även för mid och jungle. Är ju bara Duo bot som får en buff och att teamfights även får en buff. Har sett mycket folk som alltid klagat för att man pushat med +3 eller försöker fixa en teamfight för att dem inte får någe XP.
Det blir visst en nerf, en indirekt sådan. Anta att du kör solo top och möter två fiender. Då kommer du inte att ha lika stort försprång i xp som tidigare, vilket gör det svårare. Junglare kommer att få svårare att hålla ikapp med xp jämfört med duo lanes, speciellt långsamma junglare som exempelvis Shen. Fördelen att gå mid eller solo top blir inte lika stor längre.

Är detta bra eller inte? Jag vet inte, men jag kommer inte att jungla lika ofta med Shen i alla fall. Jag offrar en del för att jungla med honom, exempelvis säkerhet (mer riskabelt att jungla än duo lane med Shen), en mastery (Neutral buff duration) och en Summoner spell (Smite istället för Exhaust). Är det värt det? Kanske, kanske inte. I vilket fall har Riot sagt att de vill göra junglers mindre obligatoriska. En nackdel (eller fördel?) med det är att det troligen kommer att göra så att bara de bästa junglers kommer att jungla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in