Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Men det är ju inte direkt en nerf för solo top eftersom du fortfarande kommer få lika mycket XP, samma gäller även för mid och jungle. Är ju bara Duo bot som får en buff och att teamfights även får en buff. Har sett mycket folk som alltid klagat för att man pushat med +3 eller försöker fixa en teamfight för att dem inte får någe XP.
Det blir visst en nerf, en indirekt sådan. Anta att du kör solo top och möter två fiender. Då kommer du inte att ha lika stort försprång i xp som tidigare, vilket gör det svårare. Junglare kommer att få svårare att hålla ikapp med xp jämfört med duo lanes, speciellt långsamma junglare som exempelvis Shen. Fördelen att gå mid eller solo top blir inte lika stor längre.
Är detta bra eller inte? Jag vet inte, men jag kommer inte att jungla lika ofta med Shen i alla fall. Jag offrar en del för att jungla med honom, exempelvis säkerhet (mer riskabelt att jungla än duo lane med Shen), en mastery (Neutral buff duration) och en Summoner spell (Smite istället för Exhaust). Är det värt det? Kanske, kanske inte. I vilket fall har Riot sagt att de vill göra junglers mindre obligatoriska. En nackdel (eller fördel?) med det är att det troligen kommer att göra så att bara de bästa junglers kommer att jungla.