2011-01-21, 21:07
  #4489
Medlem
Tekoppars avatar
Jag har börjat spelat OPkaiser nu igen efter att ha hittat ett nytt sätt att bygga honom på. Jag kör full AP vilket funkar om man maxar mejais. Utan en maxad mejais tycks det alltid gå åt skogen, men builden brukar oftast funka ganska bra. Köper +20 AP boken och en pot först, för att sedan bygga klart mejais och köpa +1 skor. Uppgraderar sedan till MC eller +3 skorna. Nu köper jag antagligen Deathcap eller Rylais beroende på hur spelet går, märker jag att jag förlorar för mycket HP i fights så blir det Rylai, klarar jag mig med 40-70% hp så blir det deathcap och efter det, det item jag inte köpte.

Efter detta så har jag inte direkt kommit längre och jag har aldrig hunnit med att testa olika items build efter dessa ovanför. Körde ett nyss och påbörjade Lichbane eftersom jag hade runt 628-682 AP och tänkte den skulle sitta fint med en Q och Lichbane med så mycket AP. Tänkte också på att köpa Hourglass istället eftersom det ger armor + 2 sekunders odödlighet vilket skulle sitta fint eftersom man inte sitter på så himla mycket HP. Tänkte på om Will of the Ancients eller Hextech Gunblade skulle funka för att få lite spell vamp (brukar oftast få full sköld utav 1 spell), eller om man skulle ta och slänga in en Void staff för att få lite spell penetration. Jag är rätt så klyven och vet inte direkt vilken väg jag ska gå efter dessa. Helst skulle jag gärna vilja ha Hourglass, Lichbane och sälja skorna och köpte Hextech om det nu skulle gå så långt. Vad har ni för åsikter om AP morde egentligen? Fick 6-3-22 senaste gången.
2011-01-21, 21:19
  #4490
Medlem
Tycker nästan att trynda har blivit mest buffad, iaf i 3v3. Om man inte har massa runor dvs. Nu kan jag iaf göra dmg early och behöver inte suga balle. Det leder till att jag får mer farm och jag har inte fått ett enda dåligt game med trynd efter patchen. 1 sekund mindre på ultin är inte så big deal heller i 3v3.

Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Jag är inte så mycket av en jungler, men känns som att Xin gör mera dmg?
han har iaf schyssta abilities när man tänker på laget. stun, slow och ultin som gör 20% av hp't på alla man träffar. dmg vettefan, beror ju på hur man bygger och går man full dmg så tycker jag att man blir så sjukt squishy, har funkat när jag kört 2 phantomer dock eftersom man är så sjukt snabb och kan kuta iväg när man har lite hp. Dock svårt att bygga eftersom man vill ha speeden fort men man måste ju också ha dmg. Och btw, xin kan också jungla. Har typ kört olaf en gång men är det inte så att han får dmg av hp? alltså kan han göra dmg utan att vara så squishy som xin är.

Tycker att xin är schysst som tank, han har fräna spells, fick mest kills trots att jag gick fulltank med honom t.ex.
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-01-21 kl. 21:22.
2011-01-21, 21:32
  #4491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Tycker nästan att trynda har blivit mest buffad, iaf i 3v3. Om man inte har massa runor dvs. Nu kan jag iaf göra dmg early och behöver inte suga balle. Det leder till att jag får mer farm och jag har inte fått ett enda dåligt game med trynd efter patchen. 1 sekund mindre på ultin är inte så big deal heller i 3v3.


han har iaf schyssta abilities när man tänker på laget. stun, slow och ultin som gör 20% av hp't på alla man träffar. dmg vettefan, beror ju på hur man bygger och går man full dmg så tycker jag att man blir så sjukt squishy, har funkat när jag kört 2 phantomer dock eftersom man är så sjukt snabb och kan kuta iväg när man har lite hp. Dock svårt att bygga eftersom man vill ha speeden fort men man måste ju också ha dmg. Och btw, xin kan också jungla. Har typ kört olaf en gång men är det inte så att han får dmg av hp? alltså kan han göra dmg utan att vara så squishy som xin är.

Tycker att xin är schysst som tank, han har fräna spells, fick mest kills trots att jag gick fulltank med honom t.ex.

Tack, nu blev det ännu svårare att välja... känns surt att man eventuellt kan slänga 3150 IP poäng i sjön.. haha!

Så Xin har dåligt med HP och dör lätt? Låter ju inte som nån dröm-kombo.
2011-01-21, 21:47
  #4492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Tack, nu blev det ännu svårare att välja... känns surt att man eventuellt kan slänga 3150 IP poäng i sjön.. haha!

Så Xin har dåligt med HP och dör lätt? Låter ju inte som nån dröm-kombo.
enligt min erfarenhet så ja går du full ap så blir du targetad och dör. Problemet är ju att man gärna initiatar med E+R combo men kör du full ad får du nog stå och vänta utanför fighten några sekunder innan du gpår in annars dör du innan du ens hunnit sätta dina abilities.


Btw, fan vad lack jag blir på idioter som flamear om hur mycket man suger. Jag fick 2/0/3. Laneade mot tank så kunde inte direkt få så många kills. Ok om jag feedat men jag dog ffs 0 ggr och vi vann stort. Laget fick typ 13 kills totalt så det var inte som att jag inte var med i fights heller.
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-01-21 kl. 21:49.
2011-01-21, 22:35
  #4493
Medlem
Deedles avatar
Dag 1 - http://data.fuskbugg.se/dipdip/_asdd.JPG

Dag 2 - http://data.fuskbugg.se/dipdip/_asddd.JPG



Tror att jag kommer att döda någon snart. Klarar inte av en till förlust då dör någon IRL.
2011-01-21, 22:37
  #4494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Tack, nu blev det ännu svårare att välja... känns surt att man eventuellt kan slänga 3150 IP poäng i sjön.. haha!

Så Xin har dåligt med HP och dör lätt? Låter ju inte som nån dröm-kombo.

Xin dör inte speciellt lätt om man säger så, hans ulti hjälper för att överleva och han kan slå upp dom i luften, bygger man lite hp items samtidigt så dör han verkligen inte lätt tsm med life steal
__________________
Senast redigerad av HeltVild 2011-01-21 kl. 22:40.
2011-01-21, 22:39
  #4495
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Xin dör inte speciellt lätt om man säger så, hans ulti hjälper för att överleva och han kan slå upp dom i luften, byggar man lite hp items samtidigt så dör han verkligen inte lätt tsm med life steal

Exakt, xin är inte alls squishy... Ni är noobs som borde avinstallera spelet... Xin är op, inte riktigt som trynda men ändå op om man kan spela han.
2011-01-21, 22:52
  #4496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Exakt, xin är inte alls squishy... Ni är noobs som borde avinstallera spelet... Xin är op, inte riktigt som trynda men ändå op om man kan spela han.

På vilket sätt är han OP? Han har ju fortfarande alla de klassiska svagheterna en melee har.
2011-01-21, 23:04
  #4497
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
På vilket sätt är han OP? Han har ju fortfarande alla de klassiska svagheterna en melee har.

Räcker han har en med cc med sig så äger han alla. hans sjuka Q skill räcker för att avbryta varenda skill som tar mer än 1sec att lägga.!
2011-01-21, 23:23
  #4498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Så Xin har dåligt med HP och dör lätt? Låter ju inte som nån dröm-kombo.
I en teamfight så hoppar du in med E, kör R, W, Q typ. Går att ändra på ordningen också. R ger ganska mycket Armor och Magic Resistance i några sekunder. När du attackerar får du tillbaka hp också, och har du köpt några defensive items så brukar det hjälpa. Saker som Banshee's Veil, Randuin's Omen och Aegis of the Legion kan vara nice. Jag personligen gillar Wriggle's Lantern och/eller Madred's Bloodrazor, båda hjälper Xin Zhao rätt så bra. Börja med något av dem, sen brukar jag ofta köpa något defensive. Med Xin Zhao vill man bygga hybrid, det brukar fungera riktigt bra. Han är ingen main tank, men han kan lira off-tank.
2011-01-22, 00:45
  #4499
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Exakt, xin är inte alls squishy... Ni är noobs som borde avinstallera spelet... Xin är op, inte riktigt som trynda men ändå op om man kan spela han.

Är Trynd op då? Xin behöver ett bra lag eftersom han inte har någon escape ability vilket gör honom enkel att ganka eller få ner snabbt i en teamfight om han skulle komma ur position. Bara att första Xins early game så är han inte så farlig resten av gamet.
2011-01-22, 00:55
  #4500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Exakt, xin är inte alls squishy... Ni är noobs som borde avinstallera spelet... Xin är op, inte riktigt som trynda men ändå op om man kan spela han.
Xin Zhao OP? Vet inte riktigt hur du definierar "OP". Han fick en nerf i senaste patchen. Hur många gånger har du sett honom efter patchen?

Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Är Trynd op då?
Nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in