Jag har börjat spelat OPkaiser nu igen efter att ha hittat ett nytt sätt att bygga honom på. Jag kör full AP vilket funkar om man maxar mejais. Utan en maxad mejais tycks det alltid gå åt skogen, men builden brukar oftast funka ganska bra. Köper +20 AP boken och en pot först, för att sedan bygga klart mejais och köpa +1 skor. Uppgraderar sedan till MC eller +3 skorna. Nu köper jag antagligen Deathcap eller Rylais beroende på hur spelet går, märker jag att jag förlorar för mycket HP i fights så blir det Rylai, klarar jag mig med 40-70% hp så blir det deathcap och efter det, det item jag inte köpte.
Efter detta så har jag inte direkt kommit längre och jag har aldrig hunnit med att testa olika items build efter dessa ovanför. Körde ett nyss och påbörjade Lichbane eftersom jag hade runt 628-682 AP och tänkte den skulle sitta fint med en Q och Lichbane med så mycket AP. Tänkte också på att köpa Hourglass istället eftersom det ger armor + 2 sekunders odödlighet vilket skulle sitta fint eftersom man inte sitter på så himla mycket HP. Tänkte på om Will of the Ancients eller Hextech Gunblade skulle funka för att få lite spell vamp (brukar oftast få full sköld utav 1 spell), eller om man skulle ta och slänga in en Void staff för att få lite spell penetration. Jag är rätt så klyven och vet inte direkt vilken väg jag ska gå efter dessa. Helst skulle jag gärna vilja ha Hourglass, Lichbane och sälja skorna och köpte Hextech om det nu skulle gå så långt. Vad har ni för åsikter om AP morde egentligen? Fick 6-3-22 senaste gången.
Efter detta så har jag inte direkt kommit längre och jag har aldrig hunnit med att testa olika items build efter dessa ovanför. Körde ett nyss och påbörjade Lichbane eftersom jag hade runt 628-682 AP och tänkte den skulle sitta fint med en Q och Lichbane med så mycket AP. Tänkte också på att köpa Hourglass istället eftersom det ger armor + 2 sekunders odödlighet vilket skulle sitta fint eftersom man inte sitter på så himla mycket HP. Tänkte på om Will of the Ancients eller Hextech Gunblade skulle funka för att få lite spell vamp (brukar oftast få full sköld utav 1 spell), eller om man skulle ta och slänga in en Void staff för att få lite spell penetration. Jag är rätt så klyven och vet inte direkt vilken väg jag ska gå efter dessa. Helst skulle jag gärna vilja ha Hourglass, Lichbane och sälja skorna och köpte Hextech om det nu skulle gå så långt. Vad har ni för åsikter om AP morde egentligen? Fick 6-3-22 senaste gången.