Har precis börjat lira LoL med polarna, är väl inte direkt ny på DotA fronten utan ha spelat lite HoN off and on men har nu gått in för LoL.
Har spelet några games nu och har fastnat för Morgana, brukar köra mid och vara ganska så aggressiv från start. Händer ofta att jag dödat den andre innan man nått lvl6 ^^
Kör mycket efter:
http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/morgana-dominating-everywhere-38017
främst dock items då jag inte kan bry mig mindre om det, fullständigt hatar att kolla igenom alla items men det kanske kommer efter ett tag..
Spells tar jag mest efter eget tycke efter hur matchen ser ut.
Någon som är "erfaren" av Morgana och kan säga att items som sägs i denna guide är värdelösa/ finns bättre.
På dom senaste matcherna nu har jag dock märkt att jag inte gör alls lika mycket skada och att man knappt klarar av att dra ulti i teamfights utan att dö för att man måste vara så pass nära.
Har en storebror som spelade då och då, han kör mycket med Lux.
Brukade små titta när han körde för skratt då folk totalt rage:ade för han totalt ägde sönder hela laget.
Tro det var någon snare hon hade och sen laaaazoooor för att ta ner resten av HP på dom.
Så vad tycker ni?
Spela som fan med Morgana nu när hon är F2P och köra på Lux när jag får points eller gå på Morgana som jag redan nu kan spela och lär mig mer och mer. Kommer troligen inte få chansen att testa Lux innan jag köper henne då ingen av kompisarna har henne och brorsan är gone.
Har dock kollat in några klipp med folk som spelar henne och det ser som sagt inte så annorlunda från Morgana. (eller vilken annan caster)
Skulle sitta fint med hjälp