2011-02-18, 09:50
Medlem
Har det sagts någon ungefärlig tid den ska komma upp igen?
2011-02-18, 10:17
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotspur
Har det sagts någon ungefärlig tid den ska komma upp igen?

Det har mer eller mindre slutat ge ut estimates i och med att folk whinade som tokar om servrarna inte kom upp i tid. Men det brukar vara uppe runt lunch ungefär
2011-02-18, 12:08
Medlem
Någon som kan ge några tips på en bra team-setup (för normal games då alla inte kan spela ranked än)?

Brukar i nuläget spela:
- Udyr Jungle
- Ezrael Mid
- Nasus / Heimer Solo top
- Jax Bot
- Teemo (AP) Bot

De stora nackdelarna jag ser med laget är givetvis helt värdelös CC, nästan bara Ability Power och ingen riktigt bra tank.

Teemo tycker jag är helt värdelös och tillför inte ett smack, så han ska jag försöka få att inse att Shen/Rammus (han har båda) är ett bättre val vilken dag som helst.

Men resten är jag osäker på.
2011-02-18, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Spelar ingen roll hur du bygger Morde så är det i vilket fall en dålig och tråkig cchampion. En one trick pony.

vill du mötas 1v1? så kan vi se hur bra morde är
2011-02-18, 12:25
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
vill du mötas 1v1? så kan vi se hur bra morde är

Att dömma av dina tidigare kommentarer i denna tråd så har jag absolut ingenting imot att göra det.

First FB/Turret, inga jungle creeps och inte creepa sidelanes?
2011-02-18, 12:28
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Någon som kan ge några tips på en bra team-setup (för normal games då alla inte kan spela ranked än)?

Brukar i nuläget spela:
- Udyr Jungle
- Ezrael Mid
- Jax Bot
- Teemo (AP) Bot

De stora nackdelarna jag ser med laget är givetvis helt värdelös CC, nästan bara Ability Power och ingen riktigt bra tank.

Teemo tycker jag är helt värdelös och tillför inte ett smack, så han ska jag försöka få att inse att Shen/Rammus (han har båda) är ett bättre val vilken dag som helst.

Nästan bara AP? Nasus AS, Ez AD, JAX hybrid. Låter snarare som om ni saknar AP än har för mycket av det. Teemo räknas inte i min mening.

I regel se bara till att ha en AD och en AP solo, 2 bot och en jungle. Det borde kunna bära er till 1600+ rating utan problem även om ni inte är särskillt bra.
2011-02-18, 12:31
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
nasus har typ 0 tankabilities och därför borde han inte gå fulltank.

Nasus ulti är en perfekt tank ability. Skadar 5% HP per sek, hans Q kan du fortfarande stacka upp om du bygger tank. Stå i mitten en hel teamfight med din ulti igång är sjukt mycket dmg

Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Morderkaiser är inte tank ..................................................

Han är bara viable som tank IMO, finns bättre casters om man vill ha det

Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets

Brukar i nuläget spela:
- Udyr Jungle
- Ezrael Mid
- Jax Bot
- Teemo (AP) Bot

När vi kör 5v5 försöker vi alltid ha 1-2 tanks. Tex jungle nunu + en malphite top. En AP carry mid och en AD + En support bot lane. Brukar vara en bra setup.
2011-02-18, 13:05
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Kan ni inte lira en match och lägga upp en replay sen då. First Tower.

Vi lägger väll upp den som ett practice game så finns det plats för 8 personer som kan kolla på live.
Vill någon av dessa frapsa så är det inget problem för mig men jag har inte prestandan för det
2011-02-18, 13:07
Medlem
sladds avatar
Bara för mig som det står busy eller?

EDIT: funkar nu
Senast redigerad av sladd 2011-02-18 kl. 13:10.
2011-02-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
vad fan babblar du om? 2 nukes och ashe är död. Och han är antimage eftersom att hans ulti gör cpskada på mages.

Så du menar att Veigar kan nuka sönder Ashe i början? Det jag försöker banka in i din tröga hjärna är två saker: Veigar har kanske spelets sämsta earlygame, han är fullständigt ofarlig och är hur lätt som helst att zona ut. Det andra är att vara antimage är det många karaktärer som är, i princip alla andra karaktärer som fokuserar på dmg är antimage. Det sista förstod du uppenbarligen inte så jag ska ta det lugnt och metodiskt den här gången. Veigar är antimage för han gör mycket skada på mages, jag säger då att det gör i princip alla karaktärer som fokuserar på dmg, dessa karaktärer har också en tendens att ha någon form av försvar som gör dessa ännu bättre lämpade för att döda mages än Veigar, exempelvis Olaf. Det jag försöker säga är att det inte är viable att ta Veigar för att vara antimage då det finns karaktärer som gör det så mycket bättre, en banshees har man ju avväpnat veigar totalt, det behöver inte vara fallet med andra nukers. Så varför ska man då välja Veigar? Han specialitet görs bättre av andra, han är ingen bra nuker och han har sämst eralygame av alla.

Veigar suger oavsett vad du säger, rent objektivt är det så, försök fatta det.
2011-02-18, 13:29
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Så du menar att Veigar kan nuka sönder Ashe i början? Det jag försöker banka in i din tröga hjärna är två saker: Veigar har kanske spelets sämsta earlygame, han är fullständigt ofarlig och är hur lätt som helst att zona ut. Det andra är att vara antimage är det många karaktärer som är, i princip alla andra karaktärer som fokuserar på dmg är antimage. Det sista förstod du uppenbarligen inte så jag ska ta det lugnt och metodiskt den här gången. Veigar är antimage för han gör mycket skada på mages, jag säger då att det gör i princip alla karaktärer som fokuserar på dmg, dessa karaktärer har också en tendens att ha någon form av försvar som gör dessa ännu bättre lämpade för att döda mages än Veigar, exempelvis Olaf. Det jag försöker säga är att det inte är viable att ta Veigar för att vara antimage då det finns karaktärer som gör det så mycket bättre, en banshees har man ju avväpnat veigar totalt, det behöver inte vara fallet med andra nukers. Så varför ska man då välja Veigar? Han specialitet görs bättre av andra, han är ingen bra nuker och han har sämst eralygame av alla.

Veigar suger oavsett vad du säger, rent objektivt är det så, försök fatta det.

Det har ju visat sig om och om igen att Mr.Dee inte riktigt vet vad han talar om utan att han snarare ser sin egen någon trasiga syn på saker och ting som sanningen.

Du har helt rätt Veigar är en anti mage och en dålig sådan. Först och främst så vet jag inte vad man skulle villja ha en antimage till men om man nu skulle vilja picka en sådan så skulle jag välja Kassadin över Veigar anyday.
2011-02-18, 14:29
Medlem
Sletenkatts avatar
Vilken kul lekstuga det är här då...

Är det bara jag som tycker man får sjukt lite IP efter ett game nu? En snabb win nu ger ju 30 ip mindre än innan :/ Säkert Riot som vill få folk att spendera mer på RP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in