Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
vad fan babblar du om? 2 nukes och ashe är död. Och han är antimage eftersom att hans ulti gör cpskada på mages.
Så du menar att Veigar kan nuka sönder Ashe i början? Det jag försöker banka in i din tröga hjärna är två saker: Veigar har kanske spelets sämsta earlygame, han är fullständigt ofarlig och är hur lätt som helst att zona ut. Det andra är att vara antimage är det många karaktärer som är, i princip alla andra karaktärer som fokuserar på dmg är antimage. Det sista förstod du uppenbarligen inte så jag ska ta det lugnt och metodiskt den här gången. Veigar är antimage för han gör mycket skada på mages, jag säger då att det gör i princip alla karaktärer som fokuserar på dmg, dessa karaktärer har också en tendens att ha någon form av försvar som gör dessa ännu bättre lämpade för att döda mages än Veigar, exempelvis Olaf. Det jag försöker säga är att det inte är viable att ta Veigar för att vara antimage då det finns karaktärer som gör det så mycket bättre, en banshees har man ju avväpnat veigar totalt, det behöver inte vara fallet med andra nukers. Så varför ska man då välja Veigar? Han specialitet görs bättre av andra, han är ingen bra nuker och han har sämst eralygame av alla.
Veigar suger oavsett vad du säger, rent objektivt är det så, försök fatta det.