Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Hah, hände en rolig sak nyss i ett 5v5 game. Lirade Shaco och skulle jungla, gick självklart på mana buffen direkt på level 1. Sätter ut 3-4 låder då det kommer en motståndare som tyckte att han var smart och skulle döda mig, synd för honom får han aggro på alla 3-4 lådor och dör
FIRST BLOOD TILL MIG "YAY"
Det har hänt mig också en gång, fast det var på den tiden då jag var låg-level och därmed inte junglade, men jag brukade ändå plocka Golem på level 1. Jag fick ingen Golem men jag fick First Blood, så jag var nöjd.
Mötte nyss ett lag med fem tanks, med fem Fortify och fem Revive. Inte så kul. Vi hade inte så bra lag för att kontra dem, heller. Renekton, Blizcrank, Ezreal, Taric och Master Yi mot Malphite, Cho'Gath, Galio, Mordekaiser och Amumu. Sen köpte nästan alla Guardian Angel och Banshee's Veil också.
Så, man vinner en teamfight, försöker cleara up, men så kommer några med fullt hp och attackerar. Var ett väldigt segt game, inte så många kills, men de kunde pusha och det kunde inte vi. Om vi bytte kills så fick de ju ut sina direkt medan vi fick vänta, och fem Fortify gjorde det svårt för oss att pusha. Vad gör man i ett sådant läge?