2011-02-05, 20:31
  #5113
Medlem
Jak@ns avatar
Kul, kör en ranked premade 3v3 och ena snubben crashar direkt och kan inte reconnecta. Loss. Surrender. Vad kan man göra? Äckliga jävla riot och deras pissiga talibanservers.
2011-02-05, 21:27
  #5114
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Har nu skrapat ihop 3150 IP och står i valet ock kvalet mellan Karma och LeBlanc. Vilken bör jag ta? Spelar just nu mest Ashe och Janna, tycker att dessa är de roligaste att spela av de jag prövat hittills i alla fall. Motivera gärna varför jag bör välja Karma/LeBlanc.
Leblanc utan tvekan, snaren och lasern är bland de roligaste skillsen i spelet.. sen behöver du aldrig komma "up and close" på nån så du dör nästan aldrig.
2011-02-05, 21:33
  #5115
Medlem
Tekoppars avatar
Ännu en gång har man blivit bevisad att både Rammus och Trynd är helt ostoppbara i normal. Seriöst jag vill ha en icke blindpick på normal så jag slipper skit som detta. Jävla idiot Riot som inte ens kan tänka, och nej jag tänker inte spela ranked förens jag har en full rune page.
2011-02-05, 21:57
  #5116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Leblanc utan tvekan, snaren och lasern är bland de roligaste skillsen i spelet.. sen behöver du aldrig komma "up and close" på nån så du dör nästan aldrig.
Tror du menar lux och inte leblanc, leblanc har nämligen ingen laser. Osäker på om hon har snare eller om det är en stun.

Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Ännu en gång har man blivit bevisad att både Rammus och Trynd är helt ostoppbara i normal. Seriöst jag vill ha en icke blindpick på normal så jag slipper skit som detta. Jävla idiot Riot som inte ens kan tänka, och nej jag tänker inte spela ranked förens jag har en full rune page.
ah fast ne
2011-02-05, 22:17
  #5117
Medlem
Någon annan som får fryslagg som varar ~1 sec lite då och då? Har aldrig hänt mig innan, och det började när den senaste patchen kom...
2011-02-05, 22:54
  #5118
Medlem
Asså körde precis 3vs3 och vi var Renekton , Dr.Mundo och Warwick och vi mötte Master Yi , Tristiana och Shaco. Och det gick åt helvete Shaco är ju så jävla OP. När vi fick ner honom till halva hpet så blir han onsynlig och försvinner, sen kommer hans polare och dom dödar oss

Min fråga är , hur fan dödar man Shaco igentligen?
2011-02-05, 23:11
  #5119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saendstorm
Asså körde precis 3vs3 och vi var Renekton , Dr.Mundo och Warwick och vi mötte Master Yi , Tristiana och Shaco. Och det gick åt helvete Shaco är ju så jävla OP. När vi fick ner honom till halva hpet så blir han onsynlig och försvinner, sen kommer hans polare och dom dödar oss

Min fråga är , hur fan dödar man Shaco igentligen?

Det är därför Shaco 9/10 gånger bannas på seriösa ranked matcher.

Tycker alla champions som kan göra sig osynliga är helt åt helvete och borde tas bort.
2011-02-05, 23:12
  #5120
Medlem
Mc_gyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saendstorm
Asså körde precis 3vs3 och vi var Renekton , Dr.Mundo och Warwick och vi mötte Master Yi , Tristiana och Shaco. Och det gick åt helvete Shaco är ju så jävla OP. När vi fick ner honom till halva hpet så blir han onsynlig och försvinner, sen kommer hans polare och dom dödar oss

Min fråga är , hur fan dödar man Shaco igentligen?
köp oracle
2011-02-05, 23:44
  #5121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Hah, hände en rolig sak nyss i ett 5v5 game. Lirade Shaco och skulle jungla, gick självklart på mana buffen direkt på level 1. Sätter ut 3-4 låder då det kommer en motståndare som tyckte att han var smart och skulle döda mig, synd för honom får han aggro på alla 3-4 lådor och dör

FIRST BLOOD TILL MIG "YAY"
Det har hänt mig också en gång, fast det var på den tiden då jag var låg-level och därmed inte junglade, men jag brukade ändå plocka Golem på level 1. Jag fick ingen Golem men jag fick First Blood, så jag var nöjd.

Mötte nyss ett lag med fem tanks, med fem Fortify och fem Revive. Inte så kul. Vi hade inte så bra lag för att kontra dem, heller. Renekton, Blizcrank, Ezreal, Taric och Master Yi mot Malphite, Cho'Gath, Galio, Mordekaiser och Amumu. Sen köpte nästan alla Guardian Angel och Banshee's Veil också.

Så, man vinner en teamfight, försöker cleara up, men så kommer några med fullt hp och attackerar. Var ett väldigt segt game, inte så många kills, men de kunde pusha och det kunde inte vi. Om vi bytte kills så fick de ju ut sina direkt medan vi fick vänta, och fem Fortify gjorde det svårt för oss att pusha. Vad gör man i ett sådant läge?
2011-02-06, 01:52
  #5122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saendstorm
Asså körde precis 3vs3 och vi var Renekton , Dr.Mundo och Warwick och vi mötte Master Yi , Tristiana och Shaco. Och det gick åt helvete Shaco är ju så jävla OP. När vi fick ner honom till halva hpet så blir han onsynlig och försvinner, sen kommer hans polare och dom dödar oss

Min fråga är , hur fan dödar man Shaco igentligen?

Ifall han gillar att rusa omkring och ganka så sätt en såndär ward som ser osynliga dit du är säker på att han kommer fly, sen är det bara att leka lätt byte och flasha efter och plocka när han flyr.
2011-02-06, 02:19
  #5123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det har hänt mig också en gång, fast det var på den tiden då jag var låg-level och därmed inte junglade, men jag brukade ändå plocka Golem på level 1. Jag fick ingen Golem men jag fick First Blood, så jag var nöjd.

Mötte nyss ett lag med fem tanks, med fem Fortify och fem Revive. Inte så kul. Vi hade inte så bra lag för att kontra dem, heller. Renekton, Blizcrank, Ezreal, Taric och Master Yi mot Malphite, Cho'Gath, Galio, Mordekaiser och Amumu. Sen köpte nästan alla Guardian Angel och Banshee's Veil också.

Så, man vinner en teamfight, försöker cleara up, men så kommer några med fullt hp och attackerar. Var ett väldigt segt game, inte så många kills, men de kunde pusha och det kunde inte vi. Om vi bytte kills så fick de ju ut sina direkt medan vi fick vänta, och fem Fortify gjorde det svårt för oss att pusha. Vad gör man i ett sådant läge?
hmm, jobbigt sånt där, ni kanske skulle kunna gå extra mycket hp istället för damage. Eftersom att fulltanks ofta gör lite dmg och den dmg de gör kommer näär de lägger sina spells, sen har de cd och då trycker ni ner dem(lite hp eller mag res gör mycket mot tanks eftersom att de inte har myckt dmg output.). Eller så använder man yi och ez till att snabbt som fan trycka torn, deffar de alla torn så gå tillsammans och gank någon ensam stackare. Ett annat problem med tanks är att de flesta suger på att farma, så eran nyckel skulle antagligen vara att farma järnet, gå drake och buffs. Till slut har ni mycket schysstare items än dem och ni kan ta dem. Mm, tror att nyckeln eftersom att de har revive och fortify är att köra sakta men säkert, dra en kill då och då men farma så jävla mycket som möjligt medans, och deny'a dem medans. Hålla sig borta från 5v5 fights helt enkelt eftersom att de kommer alla focusa era carrys och de kommer få ner dem innan ni får ner dem.

Otroligt intressant btw. Vill ha mycket mer såna här diskussioner, "varför ska man inte köra bara tanks? Varför inte bara carrys och hur kontrar man olika lag. "
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-02-06 kl. 02:22.
2011-02-06, 02:22
  #5124
Medlem
Beykers avatar
Nån som har tips på ny champ till mig? Jag söker nån som inte tar täten, men ändå skadar rätt mycket, samt tål en del. Galio har jag funderat på, men så kom det fram att en polare skulle ha den och då ger jag fan i det.

Spelar för tillfället jävligt mycket Shen, rätt användbar, men man kan inte spela samma champ för alltid.

Nån som har tips?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in