2011-02-06, 03:44
Medlem
jo0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det har hänt mig också en gång, fast det var på den tiden då jag var låg-level och därmed inte junglade, men jag brukade ändå plocka Golem på level 1. Jag fick ingen Golem men jag fick First Blood, så jag var nöjd.

Mötte nyss ett lag med fem tanks, med fem Fortify och fem Revive. Inte så kul. Vi hade inte så bra lag för att kontra dem, heller. Renekton, Blizcrank, Ezreal, Taric och Master Yi mot Malphite, Cho'Gath, Galio, Mordekaiser och Amumu. Sen köpte nästan alla Guardian Angel och Banshee's Veil också.

Så, man vinner en teamfight, försöker cleara up, men så kommer några med fullt hp och attackerar. Var ett väldigt segt game, inte så många kills, men de kunde pusha och det kunde inte vi. Om vi bytte kills så fick de ju ut sina direkt medan vi fick vänta, och fem Fortify gjorde det svårt för oss att pusha. Vad gör man i ett sådant läge?

Lätt, Ezreal, renekton och master yi köper madreds bloodrazor och lite armor penetration.
2011-02-06, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beyker
Nån som har tips på ny champ till mig? Jag söker nån som inte tar täten, men ändå skadar rätt mycket, samt tål en del. Galio har jag funderat på, men så kom det fram att en polare skulle ha den och då ger jag fan i det.

Spelar för tillfället jävligt mycket Shen, rätt användbar, men man kan inte spela samma champ för alltid.

Nån som har tips?

Annie med en tidig RoA är riktigt trevlig, early-mid gör hon riktigt bra skada, se till att få mid bara. Hon kan ta en del stryk tack vare RoAn också.

Annars vill jag slå ett slag för att jungla med Cho'Gath. Tar man bara en regrowth pendant har man allt man behöver för de första fem levlarna. Feast är jävligt nice för att sno buffar också, en supersmite som tar 1000.

Säker route (slipper oroa dig för golem gank):
http://www.youtube.com/user/stonewall008#p/u/15/RA0BWE8Hpcc

Brukar alltid starta vid fiendens wraiths också. Smitea det stora spöket och lämna kvar ett litet om fienden har en jungle.
2011-02-06, 11:44
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det har hänt mig också en gång, fast det var på den tiden då jag var låg-level och därmed inte junglade, men jag brukade ändå plocka Golem på level 1. Jag fick ingen Golem men jag fick First Blood, så jag var nöjd.

Mötte nyss ett lag med fem tanks, med fem Fortify och fem Revive. Inte så kul. Vi hade inte så bra lag för att kontra dem, heller. Renekton, Blizcrank, Ezreal, Taric och Master Yi mot Malphite, Cho'Gath, Galio, Mordekaiser och Amumu. Sen köpte nästan alla Guardian Angel och Banshee's Veil också.

Så, man vinner en teamfight, försöker cleara up, men så kommer några med fullt hp och attackerar. Var ett väldigt segt game, inte så många kills, men de kunde pusha och det kunde inte vi. Om vi bytte kills så fick de ju ut sina direkt medan vi fick vänta, och fem Fortify gjorde det svårt för oss att pusha. Vad gör man i ett sådant läge?

Då kör man all in på en klassisk backdoor och fixar det ändå!
2011-02-06, 12:13
Medlem
Nihennas avatar
Nya bottarna som kommer måste vara något speciellt då de orkar att ha en Live Preview på dem.

http://www.leagueoflegends.com/news/live-preview-rioterz-vs-bots
2011-02-06, 13:06
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nya bottarna som kommer måste vara något speciellt då de orkar att ha en Live Preview på dem.

http://www.leagueoflegends.com/news/live-preview-rioterz-vs-bots

Blir nog ganska häftigt det där. Ska bli kul att se om dom lyckats implementera avancerad AI med grymma strategier, känns ju som man borde kunna äga bots lite hur som helst, manipulera dom etc. Hoppa verkligen dom är feta som fan, att det känns som man spelar mot high elo och så
2011-02-06, 13:06
Medlem
Citat:
Har de helt fuckat upp Match making nu så att man BARA möter bättre rankade lag nu?
Jag+3 kompisar brukar spela varje dag så har kemin redo och så men senaste tio matcherna har vi bara vunnit en eller två matcher ;/.

Early Game och Mid så ger vi de storstryk men så fort som det tickar låt oss säga 35-40 minuter så är det helt plötsligt vi som blir sönderslagna , vilket har medfört att en i gänget har slutat och två andra funderar på att göra det.

Före patchen (Lovar, problemen för oss började först efter patchen...) så fick man ju alltid möta lite sämre motstånd om man hade en loss streak men nu verkar den inte alls ta det i beaktning.

Sen vad fan är det med alla AoE-lag som ploppat fram? Visst att innan patchen så kanske det fanns en annie eller katarina men nu är det nästan ALLTID 3 AoE-heroes i motståndarlaget såsom kennen, kata, rammus etc som gör att de aoear ner en i 5 sekunder trots att vi springer runt med 3 defensiva items.
Kör inte så jävla dåliga lag då.

Citat:
Nån som har tips på ny champ till mig? Jag söker nån som inte tar täten, men ändå skadar rätt mycket, samt tål en del. Galio har jag funderat på, men så kom det fram att en polare skulle ha den och då ger jag fan i det.

Spelar för tillfället jävligt mycket Shen, rätt användbar, men man kan inte spela samma champ för alltid.

Nån som har tips?
va? galio ska ju förfan "ta täten". flash ulti ffs. shen ska ju också i princip ta täten eftersom att han är tank. hela poängen är ju att carries inte ska bli targetade.
Citat:
Ursprungligen postat av jo0n
Lätt, Ezreal, renekton och master yi köper madreds bloodrazor och lite armor penetration.
kontras ju ganska lätt med mr. och även om man har madreds som f.ö. är jävligt dyra så tar det ju 125 slag för att trycka hela laget, känns som att de kommer hunnit tagit ner både yi och ez lååångt innan det. de hade ju flera stuns och taunts.
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-02-06 kl. 13:11.
2011-02-06, 13:43
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Kör inte så jävla dåliga lag då.

Kör samma setups som vi alltid kört, en obligatorisk tank/support och resten frivilliga, brukar vara så att jag tar Renekton/Anivia/Lux, ena kompisen Gangplank, andra Shen och sista AP Sion/Akali.

Sen kanske vi byter då o då men brukar vara så setupen ser ut.

Poängen är dock att oavsett vilken setup vi än haft som fungerat före patchen känns det som att det inte funkar längre, sen om det är just dessa hjältar eller andra.
Senast redigerad av Nihenna 2011-02-06 kl. 14:05.
2011-02-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrust
Någon har en bra guide till hur man bygger Mundo på bästa sätt ?

Spirt visage, boots of swiftness, warmogs, force of nature, gardian angel, sen den siste brukar jag välja på vad det är för folk jag möter
2011-02-06, 14:07
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Kör samma setups som vi alltid kört, en obligatorisk tank/support och resten frivilliga, brukar vara så att jag tar Renekton/Anivia/Lux, ena kompisen Gangplank, andra Shen och sista AP Sion/Akali.

Sen kanske vi byter då o då men brukar vara så setupen ser ut.

Om du kör ranked måste ni ju effektivt kontra det andra lagets setup, det är ju det som är hela grejen med att man pickar 1-2-2-1.

Sen om ni förlorar i end game verkar det ju vara någonting som ni misslyckas med i midgame. Tar ni draken ofta? Låter ni dom farma upp sin carry fritt?
Ni kanske rentav blir övermodiga och tar team fighter i underläge? Baronen kanske behövs..?

Finns många variabler, om ni äger early/mid och fölorar i late, betyder det att ni måste se över vad ni gör för något.
2011-02-06, 14:32
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saendstorm
Asså körde precis 3vs3 och vi var Renekton , Dr.Mundo och Warwick och vi mötte Master Yi , Tristiana och Shaco. Och det gick åt helvete Shaco är ju så jävla OP. När vi fick ner honom till halva hpet så blir han onsynlig och försvinner, sen kommer hans polare och dom dödar oss

Min fråga är , hur fan dödar man Shaco igentligen?
Alltså, hans cooldown på stealth är relativt lång och han är bara stealthad i några sekunder, försök döda han innan han får tillbaka CD på stealth så är han inte så jätte bra. Rätt dålig early game.
Sen om han åker iväg kan du alltid testa följer efter åt något håll, kanske får tur?
Citat:

Nån som har tips?
Singed?
2011-02-06, 15:09
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Om du kör ranked måste ni ju effektivt kontra det andra lagets setup, det är ju det som är hela grejen med att man pickar 1-2-2-1.

Sen om ni förlorar i end game verkar det ju vara någonting som ni misslyckas med i midgame. Tar ni draken ofta? Låter ni dom farma upp sin carry fritt?
Ni kanske rentav blir övermodiga och tar team fighter i underläge? Baronen kanske behövs..?

Finns många variabler, om ni äger early/mid och fölorar i late, betyder det att ni måste se över vad ni gör för något.

ALdrig ranked, enbart normal.

Mjo, möjligt att vi tar lite fåör dåliga team fights, dock tycker jag att det är lustigt då vi inte alls hade samma problem innan patchen, har meta gamet ändrats på något sätt?
2011-02-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
hmm, jobbigt sånt där, ni kanske skulle kunna gå extra mycket hp istället för damage. Eftersom att fulltanks ofta gör lite dmg och den dmg de gör kommer näär de lägger sina spells, sen har de cd och då trycker ni ner dem(lite hp eller mag res gör mycket mot tanks eftersom att de inte har myckt dmg output.).
Nästan alla i vårt lag köpte Banshee's Veil. Det största problemet var inte teamfights. I överlag blev det väldigt få strider, det handlade snarare om att pusha och att poka. Och där hade de en edge. Om vi jagade dem gick de bara till nästa lane och pushade. Vi fick köra väldigt defensivt. Vi kunde ju inte heller plocka så många torn på grund av Fortify. Vi kunde inte heller tower diva. Och blev det en teamfight och vi dödade en så kom han ju tillbaka innan fighten var över, tack vare Revive och den move speed-buffen man får då.

Citat:
Ett annat problem med tanks är att de flesta suger på att farma, så eran nyckel skulle antagligen vara att farma järnet, gå drake och buffs.
Mordekaiser, Malphite och Cho'Gath kunde farma rätt snabbt. Saken med det här laget var att de körde många karaktärer som var mer tanky dps än pure tank. Främst Mordekaiser och Malphite. Hade de kört med Shen och Rammus istället hade det nog varit lite enklare.

Vi hade en väldigt dålig match up mot det här laget, faktiskt. Renekton gör inte så mycket skada mot tanks. Ezreal och Master Yi är inte heller riktigt gjorda för att spöa tanks, även om de med Madred's Bloodrazor kan bli okej med det. Förutsatt att fienden inte köper Magic Resistance, vilket de gjorde. Blitzcrank är inte heller bra mot tanks. Taric gjorde inte så mycket skada förvisso, men hans heal var användbar för att kontra deras poke. Främst från Galio då.

Citat:
Ursprungligen postat av jo0n
Mordekaiser körde med dubbla Force of Nature. Nästan alla hade en Banshee's Veil och en Guardian Angel. Vi blev dessutom mer eller mindre tvingade att köpa en Banshee's Veil för att inte bli onehittade av deras 3 AoE ulties. Galio, Amumu, Malphite. Cho'Gath och Mordekaiser kunde lätt plocka folk med lite HP med deras ulties. För övrigt köpte Ezreal Madred's. Yi var på väg att bygga den. Men även om vi antar att vi skulle döda 3 av dem så revivar dem, och får de 1 eller 2 så har de numerärt överläge och kan pusha.

Citat:
Ursprungligen postat av l0l
Då kör man all in på en klassisk backdoor och fixar det ändå!
Med fem Fortify? Hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in