2011-01-22, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Precis så är det, inget teamplay alls, dom gubbarna blir så starka för att dom lätt kan gå solo mot andra då man inte har något teamplay alls därför blir dom så starka där
Möjligt. Dock så tror jag inte att det är en bra idé att balansera spelet efter vad nybörjare tycker är OP och UP. Nerfar man Tryndamere för att nybörjare/låg elo har svårt att hantera honom blir han väldigt dålig på högre nivåer. På min nivå är väldigt många Tryndameres en belastning för laget. Även Master Yi tenderar att vara det.
2011-01-22, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Möjligt. Dock så tror jag inte att det är en bra idé att balansera spelet efter vad nybörjare tycker är OP och UP. Nerfar man Tryndamere för att nybörjare/låg elo har svårt att hantera honom blir han väldigt dålig på högre nivåer. På min nivå är väldigt många Tryndameres en belastning för laget. Även Master Yi tenderar att vara det.

Jo det är ju så, kommer bara ihåg att det alltid va en trynda i nått eller i varje lag när man spelade för ett bra tag sedan som kunde ägde rätt hårt.
"på din nivå" du spelade väl bara normal games? vilken nivå ligger man på då menar du?
och du sa ju även att han är rankad så lågt ner på högre nivå så vad gör det isåfall om han blir nerfad för dom när dom aldrig spelar honom endå
Senast redigerad av HeltVild 2011-01-22 kl. 03:37.
2011-01-22, 04:43
Medlem
nedranss avatar
satan vad jag älskar lux.. synd bara att hon är så ful + för små bröst, hon skulle haft sonas tuttar!
2011-01-22, 07:15
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Trynda är inte op. Skaffa stun.

Det är just det att han kan lägga sin ulti även om han är stunnad.

En full runad trynda kan direkt i lvl 1 med första item få 25%+ i crit, redan i lvl 2 kan han gå över 40% nästan direkt. Att han crittar 200-300 då är lite väl op. Sedan hans mockingshout som gör att han kan se om invis killar är i närheten eller i buskar är ju helt buggat.
2011-01-22, 10:10
Medlem
Trynda är inte så jävlig, det enda jag har märkt i min elo är att hans early har blivit mycket bättre och att det tar ett tag innan folk vänjer sig. Jag tycker redan folk lärt sig slakta honom relativt lätt, visserligen var det inte som förut då man jublade så fort man hade trynd i sin lane, men att han skulle vara för bra, nej det tycker jag inte.
2011-01-22, 13:06
Medlem
SKulle vilja höra från er alla (både public, låg mellan och hög ELO) vad ni tycker om Veigar? Jag brukat spela honom i public och det funkar oftast ganksa bra; om man inte helt är utan teamplay så är han rätt nasty till slut.

Men mina tankar var inte poängen; vad tycker NI om veigar?
2011-01-22, 14:21
Medlem
Citat:
Jo det är ju så, kommer bara ihåg att det alltid va en trynda i nått eller i varje lag när man spelade för ett bra tag sedan som kunde ägde rätt hårt.
Har aldrig hänt för mig. I de flesta fall har Tryndamere feedat, i några fall har han lyckats få kills men andra laget vann ändå, och i ett fåtal fall lyckades han faktiskt ta sitt lag till vinst. Väldigt stor risk med Tryndamere, med andra ord. Senaste förändringen kanske gjorde honom bättre, jag vet inte. De jag sett in game hittills verkar ha feedat dock.

Citat:
"på din nivå" du spelade väl bara normal games? vilken nivå ligger man på då menar du?
Beror på vilka man kör med och mot. Skulle jag börja med Ranked skulle jag ju gå tillbaka till 1200 och troligen köra med massor av mindre bra spelare. Då kommer jag ju att riskera att hamna i samma kö som dem som just har blivit level 30 och har typ 150 wins... Även icke-ranked har elo, finns inget som säger att Ranked är bättre än Normal.

Citat:
och du sa ju även att han är rankad så lågt ner på högre nivå så vad gör det isåfall om han blir nerfad för dom när dom aldrig spelar honom endå
Vad de borde göra är väl snarare att buffa/ändra honom så att fler på hög nivå börjar spela honom? Så att han blir balanserad, med andra ord. Blir han nerfad kommer jag inte att gråta, då jag ändå inte spelar honom, men känns dumt att nerfa en av de svagare karaktärerna. Vilket de förvisso har gjort med Katarina också.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagarne
SKulle vilja höra från er alla (både public, låg mellan och hög ELO) vad ni tycker om Veigar? Jag brukat spela honom i public och det funkar oftast ganksa bra; om man inte helt är utan teamplay så är han rätt nasty till slut.
En bra Veigar, alltså en som lyckas träffa direkt med sin stun, kan vara rätt så irriterande. Många Veigars jag ser (i alla fall de gånger han är gratis) träffar dock inte direkt med sin stun, utan de lägger stunnen så att personerna får välja om de vill gå in i den eller inte. Banshee's Veil kontrar honom ganska hårt, verkar det som. Många andra mages är bättre, tycker jag. Men Veigar är inte värdelös.
2011-01-22, 14:39
Medlem
Trynd är inte så speciellt jobbig! De flesta man möter är ju ändå hopplösa så det spelar ingen roll.

Jag köpte nyligen krokodilen som jag tycker är skit kul! Han, i skillnad från Cait är helt värt Ip'en och ger en flera olika möjligheter och kombinationer som man kan utnyttja. Som Nasus, fast mindre retro.
2011-01-22, 15:22
Medlem
Citat:

Beror på vilka man kör med och mot. Skulle jag börja med Ranked skulle jag ju gå tillbaka till 1200 och troligen köra med massor av mindre bra spelare. Då kommer jag ju att riskera att hamna i samma kö som dem som just har blivit level 30 och har typ 150 wins... Även icke-ranked har elo, finns inget som säger att Ranked är bättre än Normal.
.

När man kör normal games kan man väl möta vilka som helst nästan iallafall vad jag har uppfattat det som, jag brukar möta sånna med kanske 200-300 mer vinster än mig, och att bara sitta och pressa wins i normal är väl inte jätte svårt heller. Sen så kör ju folk alltid mycket oseriösare i normal iallafall dom gångerna jag spelar det. Tycker inte att Wins eller elo säger speciellt mycket om hur duktig nån är heller för den delen då man trots allt spelar i ett lag.'

Sen så är det ju precis som du säger, beror på vilka man spelar med/mot, vissa gånger behöver man knappt göra något för att vinna och andra gånger kvittar det att man själv ligger på +20 kills och man lyckas ändå inte vinna
Senast redigerad av HeltVild 2011-01-22 kl. 15:25.
2011-01-22, 15:32
Medlem
Citat:
När man kör normal games kan man väl möta vilka som helst nästan iallafall vad jag har uppfattat det som, jag brukar möta sånna med kanske 200-300 mer vinster än mig, och att bara sitta och pressa wins i normal är väl inte jätte svårt heller. Sen så kör ju folk alltid mycket oseriösare i normal iallafall dom gångerna jag spelar det. Tycker inte att Wins eller elo säger speciellt mycket om hur duktig nån är heller för den delen då man trots allt spelar i ett lag.'

Sen så är det ju precis som du säger, beror på vilka man spelar med/mot, vissa gånger behöver man knappt göra något för att vinna och andra gånger kvittar det att man själv ligger på +20 kills och man lyckas ändå inte vinna
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Säger något av det du skriver emot något som jag har skrivit tidigare? Antal wins säger en del om hur mycket man har spelat, en person som spelat spelet 600 timmar torde veta mer än en som spelat 300 timmar. Sen finns det andra faktorer också, givetvis.
2011-01-22, 15:47
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Säger något av det du skriver emot något som jag har skrivit tidigare? Antal wins säger en del om hur mycket man har spelat, en person som spelat spelet 600 timmar torde veta mer än en som spelat 300 timmar. Sen finns det andra faktorer också, givetvis.

Det är väldigt många gånger som man möter folk med väldigt många wins som fortfarande inte verkar veta vad dom håller på med, vad jag vill ha sagt är att jag tycker inte man kan säga att man är på nån viss "nivå" när man bara sitter och spelar normal games, och jag tycker att det finns väldigt mycket som säger att rankade matcher är bättre än att köra normal games

Så bara för att man har tex 600 wins på normal games så är man duktig då?
2011-01-22, 16:03
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Så bara för att man har tex 600 wins på normal games så är man duktig då?
svar nej! jag har 500 wins och jag är väl ok..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in