Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Tycker jag inte. Den bästa solo carryn kostar 6300 eftersom man kan få enkla kills med honom. Inget tar en bra Corki i solo q. Sivir är enkel att stänga ner i början med nästan alla andra carrys och sen för att få ut något när man har en Sivir i laget så gäller det att det andra laget inte har för stort avstånd innan det har gått 20 min för det är då hon börjar bli bra.
För det första så vill jag påpeka att det jag skriver i första hand käller Prearranged Normal. I vissa fall kan det gälla Ranked eller Solo Queue också, men oftast gäller det Prearranged. Sen förutsätter jag också att lagkamraterna är hyfsade, är de inte det kan man köra den starkaste karaktären i spelet och ändå förlora ordentligt. När det gäller Prearranged skulle jag nog hellre ha en bra Sivir än Corki, faktiskt. Hennes skills är inte att underskatta. Corki har kanske ett bättre earlygame, men Sivir börjar scala så fort mot slutet. Det är inte ovanligt att man går från att knappt ha påverkat striderna till att börja dominera med Sivir. Hennes förmåga att farma är svår att stoppa.
[/quote]Men om man har ett bra lag som vet att man ska skydda carryn så är Sivir otroligt bra. Men hur ofta händer det i solo q att laget skyddar ens carry istället för att springa iväg som idioter och jaga någon med 500 hp istället för att stanna kvar och döda resten av deras lag och vinna teamfighten? Alldeles för ofta för min del iaf.[/quote]Varför köra Solo Queue om man kan köra Prearranged? Jag tycker att Prearranged ofta håller en högre nivå, i alla fall. Solo Queue är som att spela på roulette.
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Skulle varit bättre om dem provat något på testsevern med rammus och sen gjort en ordentlig nerf istället för att förändra 1 av hans skill varje patch. Men i denna takten så borde han väl bli mindre jobbig om en månad eller så

Fast saken med Rammus är att han, även fast han är väldigt bra, är inte alltför mäktig. Små nerfar kan ta ner honom en smula, men han behöver bara ändras lite. Inte mycket. Gör man en stor ändring är risken stor att det blir för honom som det blir för Garen, eller Galio. Hur ofta ser du en bra Garen eller Galio numera?
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Rammus är allmänt jobbig helt enkelt och kommer alltid att vara

Om han inte hade varit det hade man nog lirat någon annan tank istället, eller tanky dps.
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
[...]hade ju tänkt köpa lite runor denna "mellan patcher"-period men nu blir det svårt om man ska spendera på Karma också.
Måste du köpa Karma då?
Någon som har räknat på Mana Regen? Hur stor är skillnaden nu mellan Mana Regen per Level och Flat Mana Regen?