2011-02-01, 14:07
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Tycker inte Vlad eller Rammus fick någon nerf direkt. Vlads pool fick en nerf om man använder den offensivt. Dock ska man ju undvika att använda poolen som det utom om man kör 1vs1 och ska ha ner personen snabbt. Det är ju att den är så otroligt bra escape mechanism som gör den bra. Sen buffar dem hans E som gör mer dmg än poolen.
"Nerfen" på Rammus är ju bara att han inte slowar lika bra som innan men det gör inte direkt någon skillnad då du kommer bli tauntad 0.1 sec efter du blir slowad.

Nej det väl inga gamebreaking nerfs direkt, men nerfs var det. Och alla bäckar små.
2011-02-01, 14:18
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Nej det väl inga gamebreaking nerfs direkt, men nerfs var det. Och alla bäckar små.

Skulle varit bättre om dem provat något på testsevern med rammus och sen gjort en ordentlig nerf istället för att förändra 1 av hans skill varje patch. Men i denna takten så borde han väl bli mindre jobbig om en månad eller så
2011-02-01, 14:19
Medlem
Ockstaerrs avatar
Bättre dessa små nerfar. Tidigare har det varit. OMG OP *kadabooom* Meganerf.
Känns som om dom lärt sig.
2011-02-01, 14:24
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Bättre dessa små nerfar. Tidigare har det varit. OMG OP *kadabooom* Meganerf.
Känns som om dom lärt sig.

Det är sant. Men enligt mig så fokuserar de på helt fel saker med nerfarna. Skulle hellre sett att hans taunt skulle blivit lite svagare i början och att vlads pool bli lite sämre defensivt. Men visst är det bättre att dem inte förstör heroen helt o hållet utan istället försöker hitta rätt balans.
2011-02-01, 15:54
Medlem
Citat:
Tycker inte Vlad eller Rammus fick någon nerf direkt. Vlads pool fick en nerf om man använder den offensivt. Dock ska man ju undvika att använda poolen som det utom om man kör 1vs1 och ska ha ner personen snabbt. Det är ju att den är så otroligt bra escape mechanism som gör den bra. Sen buffar dem hans E som gör mer dmg än poolen.
"Nerfen" på Rammus är ju bara att han inte slowar lika bra som innan men det gör inte direkt någon skillnad då du kommer bli tauntad 0.1 sec efter du blir slowad.

Största problemet med Rammus är ju att han rullar så extremt fort så han kommer ikapp vem som helst, om man inte har en Stun/snare för att stoppa honom, sen direkt när han kommer fram så lägger han sin taunt som i level 5 varar i hela 3 sekunder, så att han slowar lite mindre just när han rullar på någon kommer nog inte göra någon större skillnad. Rammus är allmänt jobbig helt enkelt och kommer alltid att vara
2011-02-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Största problemet med Rammus är ju att han rullar så extremt fort så han kommer ikapp vem som helst, om man inte har en Stun/snare för att stoppa honom, sen direkt när han kommer fram så lägger han sin taunt som i level 5 varar i hela 3 sekunder, så att han slowar lite mindre just när han rullar på någon kommer nog inte göra någon större skillnad. Rammus är allmänt jobbig helt enkelt och kommer alltid att vara
Är man inte jobbig så är man inte en bra tank
2011-02-01, 16:37
Medlem
Nihennas avatar
Va fan, folk på amerikanska forumet som pratar om att Karma kostar 6200? Riot skrev ju att nästa efter Renekton skulle kosta 3150 igen då de har så många 6k-hjältar på rad nu , hade ju tänkt köpa lite runor denna "mellan patcher"-period men nu blir det svårt om man ska spendera på Karma också.
2011-02-01, 17:04
Medlem
Citat:
Tycker jag inte. Den bästa solo carryn kostar 6300 eftersom man kan få enkla kills med honom. Inget tar en bra Corki i solo q. Sivir är enkel att stänga ner i början med nästan alla andra carrys och sen för att få ut något när man har en Sivir i laget så gäller det att det andra laget inte har för stort avstånd innan det har gått 20 min för det är då hon börjar bli bra.
För det första så vill jag påpeka att det jag skriver i första hand käller Prearranged Normal. I vissa fall kan det gälla Ranked eller Solo Queue också, men oftast gäller det Prearranged. Sen förutsätter jag också att lagkamraterna är hyfsade, är de inte det kan man köra den starkaste karaktären i spelet och ändå förlora ordentligt. När det gäller Prearranged skulle jag nog hellre ha en bra Sivir än Corki, faktiskt. Hennes skills är inte att underskatta. Corki har kanske ett bättre earlygame, men Sivir börjar scala så fort mot slutet. Det är inte ovanligt att man går från att knappt ha påverkat striderna till att börja dominera med Sivir. Hennes förmåga att farma är svår att stoppa.

[/quote]Men om man har ett bra lag som vet att man ska skydda carryn så är Sivir otroligt bra. Men hur ofta händer det i solo q att laget skyddar ens carry istället för att springa iväg som idioter och jaga någon med 500 hp istället för att stanna kvar och döda resten av deras lag och vinna teamfighten? Alldeles för ofta för min del iaf.[/quote]Varför köra Solo Queue om man kan köra Prearranged? Jag tycker att Prearranged ofta håller en högre nivå, i alla fall. Solo Queue är som att spela på roulette.

Citat:
Skulle varit bättre om dem provat något på testsevern med rammus och sen gjort en ordentlig nerf istället för att förändra 1 av hans skill varje patch. Men i denna takten så borde han väl bli mindre jobbig om en månad eller så
Fast saken med Rammus är att han, även fast han är väldigt bra, är inte alltför mäktig. Små nerfar kan ta ner honom en smula, men han behöver bara ändras lite. Inte mycket. Gör man en stor ändring är risken stor att det blir för honom som det blir för Garen, eller Galio. Hur ofta ser du en bra Garen eller Galio numera?

Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Rammus är allmänt jobbig helt enkelt och kommer alltid att vara
Om han inte hade varit det hade man nog lirat någon annan tank istället, eller tanky dps.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
[...]hade ju tänkt köpa lite runor denna "mellan patcher"-period men nu blir det svårt om man ska spendera på Karma också.
Måste du köpa Karma då?

Någon som har räknat på Mana Regen? Hur stor är skillnaden nu mellan Mana Regen per Level och Flat Mana Regen?
2011-02-01, 17:07
Medlem
Citat:
Va fan, de sa ju att de skulle buffa Q's heal på Renekton, istället så halverar de den oim man inte har 50 fury redan...
Är det inte en buff då? Morello skrev:

"So, think about it;

* We reduced the heal by 7.5% of all damage only when not >50 Fury
* We increased the damage (which increases the heal coefficient)
* We increased the amount it heals off champions by 25%
* We reduced the CD at ranks 1-4

That's just Q. You really, really think that's a nerf?"
2011-02-01, 17:27
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Måste du köpa Karma då?

Självklart, köper alla nnya heroes samma dag som de kommer, tänker inte bryta den trenden .

Ang Renektons Q, mjo möjligt, får se hur det blir imorgon, tycker bara att det inte verkar kompensera en 50% bas-heal nerf men det kanske det gör-.
2011-02-01, 18:27
Medlem
Finns det någon fungerande loginkod? Min client är nämligen fuckad, kommer inte in på eu fast mina polare gör det, btw är us nere? Är nämligen så att min eu-client är en kopierad NA fast jag ändrade en fil så att den connectar till eu.

Citat:
Självklart, köper alla nnya heroes samma dag som de kommer, tänker inte bryta den trenden .

Ang Renektons Q, mjo möjligt, får se hur det blir imorgon, tycker bara att det inte verkar kompensera en 50% bas-heal nerf men det kanske det gör-.
PROTIP: använd riot points till heroes så har du ip över till runor.
2011-02-01, 18:38
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Finns det någon fungerande loginkod? Min client är nämligen fuckad, kommer inte in på eu fast mina polare gör det, btw är us nere? Är nämligen så att min eu-client är en kopierad NA fast jag ändrade en fil så att den connectar till eu.

Jag är inne men det står att queuen är disabled, nåt verkar vara på tok

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in