2011-02-16, 21:29
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Bara vi som har problem med att få igång kö på LoL just nu?...
2011-02-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Är det nytt att Q gör 10% av maxmanan? Var så länge sedan jag spelade ryze så kommer knappt ihåg.
Nej, det är inte nytt. Vad som är nytt är att Q har mycket kortare cooldown än tidigare. Base damage och AP scaling minskades för att kompensera, men 10% från Mana är kvar. Den har högre range också. Högre än Caitlyns autoattacks. Ryze handlar nu mer om att spamma Q. Ungefär som ranged carries spammar autoattacker. Det är meningen med förändringen, som jag förstod det i alla fall.
2011-02-17, 00:59
Medlem
pjalles avatar
Så jävla drygt att man kan vinna genom att "turtla".

Vi leder överlägset hela matchen, helt omöjligt att pusha dock eftersom de har Gangplank, Fiddle, Amumu, Janna och Taric.

Matchen varade i 80 minuter, det enda de gjorde var att krama basen och tillslut blev de lika starka som oss genom alla creeps de dödade utan att lämna basen en enda gång.

Det slutade med att de fick ace och pushade och vann... jävla hortaktik.
2011-02-17, 10:22
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Så jävla drygt att man kan vinna genom att "turtla".

Vi leder överlägset hela matchen, helt omöjligt att pusha dock eftersom de har Gangplank, Fiddle, Amumu, Janna och Taric.

Matchen varade i 80 minuter, det enda de gjorde var att krama basen och tillslut blev de lika starka som oss genom alla creeps de dödade utan att lämna basen en enda gång.

Det slutade med att de fick ace och pushade och vann... jävla hortaktik.

Vad hade ni för setup? Ni som är dåliga bara, det gäller att pusha flera lanes samtidigt. På så sätt kommer ni splitta upp dem, om inte så får ni tornen, och om ni splittar upp dem kan ni döda en eller två och sedan pusha.
2011-02-17, 10:54
Medlem
Judgments avatar
Vart ser jag alla mina friends? Jag hittar verkligen inte någon friendlist. Är den i självaste menyn där alla nyheter står eller är den i shopen? Tacksam om jag får ett snabbt svar!
2011-02-17, 11:34
Medlem
1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vart ser jag alla mina friends? Jag hittar verkligen inte någon friendlist. Är den i självaste menyn där alla nyheter står eller är den i shopen? Tacksam om jag får ett snabbt svar!
Längst ner till vänster där det står (0) eller hur många vänner du nu har inloggade ( (4) för fyra vänner, osv).
2011-02-17, 11:41
Medlem
Fargoths avatar
Det var helt sinnes igår. Stod i kön för att komma in men pendlade hela tiden mellan 30 sekunder och en minut, som om jag halkade ner i kön hela tiden. Jävla rasister på Riot som hatar svenskar.
2011-02-17, 12:18
Medlem
Nihennas avatar
Fan vad skoj -_-, en kompis kom tillbaka från Spanien igår så vi spelade vårt första spel idag, vad händer?
En sjukt dålig Shaco som i slutet har 1/10/2 samt en Trynd som bara sitter i chatten och flamear honom, när jag sedan säger till honom på skarpen och att det inte hjälper att skrika som en idiot och att han ska ner från sadeln så går han afk, när det gått 25 minuter så startar han en omröstning om att ge upp vilket jag och min kompis röstar nej till bara för att han har varit jobbig.
När idioten inser att vi inte ger upp så springer han runt och feedar, sprang fram till spelare och bara stod där medans de dödade honom -_-.

Borde seriöst finnas intelligenstest innan man får spela, eller i alla fall ett test i gott uppförande.
2011-02-17, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Fan vad skoj -_-, en kompis kom tillbaka från Spanien igår så vi spelade vårt första spel idag, vad händer?
En sjukt dålig Shaco som i slutet har 1/10/2 samt en Trynd som bara sitter i chatten och flamear honom, när jag sedan säger till honom på skarpen och att det inte hjälper att skrika som en idiot och att han ska ner från sadeln så går han afk, när det gått 25 minuter så startar han en omröstning om att ge upp vilket jag och min kompis röstar nej till bara för att han har varit jobbig.
När idioten inser att vi inte ger upp så springer han runt och feedar, sprang fram till spelare och bara stod där medans de dödade honom -_-.

Borde seriöst finnas intelligenstest innan man får spela, eller i alla fall ett test i gott uppförande.

jag var bland dom första med att uppfinna en forum tråd på deras forum "IQ test".

Ja det ska fan finnas ett IQ test eller ett system som perm bannar så fort man beter sig odugligt

League of Leavers
2011-02-17, 13:35
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Vad hade ni för setup? Ni som är dåliga bara, det gäller att pusha flera lanes samtidigt. På så sätt kommer ni splitta upp dem, om inte så får ni tornen, och om ni splittar upp dem kan ni döda en eller två och sedan pusha.
Tack. Fler tips? Blir man osynlig i busken?
2011-02-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Tack. Fler tips? Blir man osynlig i busken?

Hehe!

Det som jag har märkt är den bästa taktiken mot lag med flera tanks eller sådana som inte går att pusha är att försöka stänga ner dom så tidigt som möjligt. Ibland är det även värt att torska fyra och döda två bara för att ta en inhib också, när man väl tagit en sådan kan man ju "keep pressure" så att de måste splitta upp. Fiddle och och GP kan man towerdiva och även om man kanske torskar 2 så kan det vara värt det.
2011-02-17, 13:43
Medlem
Fy fan, Veigar är så jävla dålig så nuförtiden quedodgar jag så fort den jäveln visar sig i mitt lag. Vad är hans funktion egentligen? Riktigt värdelös champ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in