2011-01-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Men snälla... i vilket game hinner du få ihop allt det där?

50 mins game, händer ibland
2011-01-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacLulz
Du kan testa lira honom med Spirit Visage, Mercury Threads och 4x Warmog's, med HP Quints så kommer du ganska lätt upp i runt 9,5k hp med honom och hans "W" gör enorm skada och helar något fruktansvärt.
Du lär behöva farma ganska ordentligt, dels för att ha råd med fyra Warmog's, och dels för att få stacks. För att fylla en Warmog behöver du 100 creep kills. Kills och assists hjälper med tio. Du behöver ordentligt med farm för att fylla alla, och Madred's Bloodrazor kommer att göra ont.

Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vilka boots tycker du är bäst med Vlad? Har sätt många som kör med dom nya Ionian boots, vissa som kör med sorcerer shoes och vissa som kör med MT. Beror väl också såklart på vilkan man möter.
Någon av de tre som du nämnde borde vara bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av sMiz
Fyfan vad jag har tröttnat på lol alltså... Varenda jävla game så kommer man med totala jävla praktmongon som feedar, afkar, droppar eller nå annat jävla skit... Blir så jävla trött
Kör prearranged. För min del är det ovanligt med afk och leavers.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Exakt, dessutom så är det så mycket roligare att äga sönder om man har en ap rammus, magewick, ap trynd eller liknande.
Kör göra skumma builds, men gör det i custom så att ni inte riskerar att sabba för de andra ni kör med. Eller kör fem personer prearranged.

Citat:
Ursprungligen postat av MacLulz
Med AP trynd så är det Rabadon's och en eller två Hextech och därefter PD och kanske IE + merc threads med runorna: Magic pen marks, crit på seals, cdr/ap på glyphs och flat hp quints. Brukar vara rätt roligt att springa runt och trolla med honom.
Det där låter mer som en hybrid-build än en AP-build. Och Magic Pen? Är ju bara E som gör Magic Damage.

Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Har spelat en del Alistar och vunnit ett par matcher i rad, följer dessa masteries http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/ap-alistar-14581 dock är jag lite osäker på AP, kan man tanka med det?
Det där ser ut som en dålig guide. Väldigt konstiga masteries. Skippa Expanded Mind, skippa Perseverence. Sheen har jag hört ska vara bra på Alistar. Alistar en är en karaktär som jag knappt har sett in game, så han är svår att kommentera.
2011-01-24, 19:16
Medlem
jo0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Men snälla... i vilket game hinner du få ihop allt det där?

Spelade ett game i 92 minuter en gång, så går gör det.
2011-01-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo0n
Spelade ett game i 92 minuter en gång, så går gör det.
Det betyder inte nödvändigtvis att man ska satsa på att bygga så.
2011-01-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det betyder inte nödvändigtvis att man ska satsa på att bygga så.

Nej för eftersom att det oftast tar slut runt 40 minuter så är man ju långt ifrån den builden då om man inte har fått sjukt mycket kills/assist och fått farma fritt hela tiden
2011-01-24, 21:29
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Exakt, dessutom så är det så mycket roligare att äga sönder om man har en ap rammus, magewick, ap trynd eller liknande.

rekommenderar faktiskt alla att testa ap rammus i typ ett custom game, sjuuuk skada. Dessutom så hade motståndarlaget i princip bara physical dmg men jag han inte köpa klart min thornmail. Kommer in med Snurren i 1000 speed och tar halva skadan, sen tar man hur jävla mycket som helst med ultin så motståndarlaget tvingas focusa en trots att man har skölden uppe. Fast egentgligen är han bäst på ganks eftersom han är så snabb med Q och dör så lätt i team fights.

Magewick var också jäkligt rolig, ap trynd inte så rolig eftersom att hans Q verkar vara buggad, annars skulle den nog vara rätt rolig också.
Vad hade du för build för AP rammus? Testa med en som såg ut såhär.
soulstealer -> Sorcerer's Shoes -> Rod of Ages -> Rylai's Crystal Scepter -> Rabadon's Deathcap.
Men finns det något som låter ännu bättre så vill jag gärna höra. Tack på förhand.
2011-01-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Vad hade du för build för AP rammus? Testa med en som såg ut såhär.
soulstealer -> Sorcerer's Shoes -> Rod of Ages -> Rylai's Crystal Scepter -> Rabadon's Deathcap.
Men finns det något som låter ännu bättre så vill jag gärna höra. Tack på förhand.
Tror att jag körde dorans ring och junglade sedan rushade jag rabandons för att få dmg. Kommer inte ihåg så mycket, ville bara göra så mycket dmg som möjligt, ajuse jag körde nog en abyssal scepter. Din build verkade bra om man vill köra mer seriöst och inte vara squishy.
2011-01-25, 05:26
Medlem
Havsgetens avatar
Har precis börjat lira, är lvl 11 och lirar mycket tank

Adda: Havsgeten, om du vill ha en gaming polare
2011-01-25, 10:32
Medlem
haiguises avatar
Nån annan som har haft problem med DCs och att det crashar? har vart så vartannat game hela morgonen för mig...
2011-01-25, 10:46
Medlem
AfterEight-s avatar
Börjat bli så jäkla less på retards som går in och scoutar buskar med 100 i HP där vilket rikspucko som helst kan räkna ut att hela motståndarlaget står. Lägg gärna till Chipsadin, så man slipper dessa inkompetenta rikspuckon.

Lvl 30 full AP runepage (Orkar inte byta runes jämt och ständigt). Kör oftast Shen, Akali, Lux eller Evelyn. Har dock några andra också¨om det skulle bli kris, så att säga.
2011-01-25, 11:13
Medlem
MrJacksons avatar
För er som snackar om att skumma builds är för män.
BRAVERY är för RIKTIGA män.
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=87174

Kört det några gånger nu på premade. Fasansfullt roligt.
2011-01-25, 12:16
Medlem
Någon mer än jag som har problem med LoL? Kan inte connecta till game och väl inne så kan ingen röra sig :S Jävla skitspel som buggar konstant

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in