2011-05-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Problemet är ju att man inte blir teleporterad dit då skölden försvinner (eller är det om kompisen dör?), nä jag är rätt säker på att ultin interuptas om 200 skada tas, och i så fall är ultin verkligen värdelös då många champions har sköldar som som sköldar en hel del mer (typ Janna)
Det är när kompisen dör, eller om Shen blir avbruten genom t ex stun. Annars skulle man ju inte dra den på någon som engagar i en team fight när man själv är borta.
2011-05-12, 17:25
Medlem
pjalles avatar
Citat:
tryndamere crittar 200+ på level 1
2011-05-12, 17:54
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det är när kompisen dör, eller om Shen blir avbruten genom t ex stun. Annars skulle man ju inte dra den på någon som engagar i en team fight när man själv är borta.
Okay, fast jag antar om dom hinner dra bort skölden innan man kommer dit är han redan rätt död, tycker dock fortfarande att Shen behövs buffas och verkligen inte nerfas.
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Lol på dig själv pjalle, menar du att tryndamera inte kan critta över 200 på level 1?
2011-05-12, 18:57
Medlem
Citat:
Okay, fast jag antar om dom hinner dra bort skölden innan man kommer dit är han redan rätt död, tycker dock fortfarande att Shen behövs buffas och verkligen inte nerfas.
Varför behöver han buffas? Shen pickas i princip i vartenda game i hög elo. Nerfen denna patch gjorde ingen skillnad i hur ofta han pickas.
2011-05-12, 19:10
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Lol på dig själv pjalle, menar du att tryndamera inte kan critta över 200 på level 1?
Precis vad jag menar.
2011-05-12, 19:17
Medlem
Citat:
Precis vad jag menar.

Du utgår ifrån att alla börjar med 75 i armor och har tank-runes, så är inte fallet.

Jag har dragit ner en karthus med tryndamere på 2 hugg + ignite på lvl 1.
2011-05-12, 19:18
Medlem
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Tryndamere_The_Barbarian_King
tryndamere börjar med 57 i skada. altså crittar han 114. chansen för att detta händer är väll dock typ 15% om man kör med fulla critrunor och börjar med den där handsken.

edit: och det är med 0 i armor såklart, vilket ingen karaktär har.
2011-05-12, 19:34
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bretteur
Varför behöver han buffas? Shen pickas i princip i vartenda game i hög elo. Nerfen denna patch gjorde ingen skillnad i hur ofta han pickas.
Om man ställer Shen och Rammus bredvid varandra har man en säker segrare, Shen gör ingen skada what so ever emot andra champs om man kör tank, rammus däremot kan göra skada samt tanka vilket innebär att hans uppgift inte bara är att springa omkring och se stark ut som Shen gör. Shen är tank och kommer troligtvis att överleva längst i teamfights, blir han dock ensam emot 3st som pushar torn kan han inte göra annat än att taunta så en av dem får torn på sig.
Citat:
Precis vad jag menar.
Isåfall har du fel.
2011-05-12, 19:41
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
De har inte sagt så mycket, men på deras forum har vissa Riot-anställda pratat om en remake. Verkar som att hon ev. ska bli mindre tanky och med assassin.

Låter najs ändå Tycker om assassinspelstilen :P
2011-05-12, 19:56
Medlem
pjalles avatar
Snälla skriv inte förräns ni är level 30
2011-05-12, 20:04
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Snälla skriv inte förräns ni är level 30
Snälla skriv inte förräns du har laddat hem spelet
2011-05-12, 20:04
Medlem
Citat:
Om man ställer Shen och Rammus bredvid varandra har man en säker segrare, Shen gör ingen skada what so ever emot andra champs om man kör tank, rammus däremot kan göra skada samt tanka vilket innebär att hans uppgift inte bara är att springa omkring och se stark ut som Shen gör. Shen är tank och kommer troligtvis att överleva längst i teamfights, blir han dock ensam emot 3st som pushar torn kan han inte göra annat än att taunta så en av dem får torn på sig.

Isåfall har du fel.

Rammus har längst taunt i spelet, men den är singel target. Du glömmer att Shen har en AoE taunt.

Och nej, han har fullkomligt rätt, du crittar inte 200 på lvl 1.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in