2010-12-05, 18:01
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Ah, mycket bra tack! Spec det om jungleroutes, ska bli intressant att testa
Förresten jak@n, du nämnde tidigare att du lirade supports, får jag fråga vilka det är så jag kan välja en bra lanepartner?

Har ju mainat Janna sedan jag började spela i stort sett, men nu har hon ju blivit nerfad igen. Suck. ordentligt med känns det som. Så jag har börjat spela lite soraka igen, men hon är så jääävla tråkig om man inte får en bra start på gamet. Gillar Taric, men han har jag av nån anledning inte köpt. Så, ja...

Zilean och Taric är väll dom jag tycker är roligast just nu.
2010-12-06, 12:18
Medlem
Sletenkatts avatar
Har nog hittat en ny favorit gubbe. Trundle så jävla rolig att spela och han är förbannat ful och man kan irritera andra laget som satan med honom haha.
Kör Merc Treds, Frozen Mallet, Ett AR item och ett MR item och sen beror det på hur det andra laget ser ut och hur det är i gamet.

Lyckas få rätt så bra stats idag med:
6/0/10 när vi var 4vs5
15/5/9
4/5/13 där jag fick vara maintank
5/0/5

Så vad tycker FB om Trundle? Antar att folk har negativ syn på honom eftersom majoriteten suger balle.
2010-12-06, 12:41
Medlem
pjalles avatar
Tycker Trundle inte gör någon skada...
2010-12-07, 08:28
Medlem
Rock.Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Tycker Trundle inte gör någon skada...
Tycker att han är ganska jobbig. Han är inte jobbigare dmg mässigt än någon annan dps men hans hp och resistans är jobbig utav bara helvete.
2010-12-07, 09:36
Medlem
Multicriminals avatar
Till er som lirar med Irelia. Bygg AP, överlägset.

Amp-tome och en hp pot, rusha sedan Sheen, några boots och sedan dominerar du mid-game när du skaffat Lich Bane. Fortsätt med Nashors Tooth för att få upp din AS och kortare cd's, Rod of Ages och slutligen(om det inte redan är över..) Zhonyas.

Du kan också försöka trycka in Mejai's i builden, själv gillar jag inte s.k snowball-items men stackar du högt så kan du göra ruskig dmg.

...And mid/late-game is yours.
2010-12-07, 09:43
Medlem
Har också fastnat för det här spelet, riktigt rejält. Har väl spelat i en månad och är lvl 26 just nu. Mainar Amumu men har börjat pröva mig på casters i form av typ Annie. Tycker verkligen om det här mer t.ex dota då mycket i LoL känns betydligt mer strömlinjeformat.

Ang. Trundle tycker jag också att han är riktigt jobbig. Han är bra på att jungla och i och med sin slow blir han riktigt jobbig när han gankar mid tex
2010-12-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multicriminal
Till er som lirar med Irelia. Bygg AP, överlägset.

Amp-tome och en hp pot, rusha sedan Sheen, några boots och sedan dominerar du mid-game när du skaffat Lich Bane. Fortsätt med Nashors Tooth för att få upp din AS och kortare cd's, Rod of Ages och slutligen(om det inte redan är över..) Zhonyas.

Du kan också försöka trycka in Mejai's i builden, själv gillar jag inte s.k snowball-items men stackar du högt så kan du göra ruskig dmg.

...And mid/late-game is yours.

Att köpa lichbane som första item är relativt dåligt, du kommer göra mindre skada med den än med sheen. Det låter även ologiskt att köpa Rod of Ages så sent, innan den har fått upp sina stats kommer spelet eventuellt redan vara över.
2010-12-07, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Att köpa lichbane som första item är relativt dåligt, du kommer göra mindre skada med den än med sheen. Det låter även ologiskt att köpa Rod of Ages så sent, innan den har fått upp sina stats kommer spelet eventuellt redan vara över.

Håller med. RoA ska ju köpas inom 25 min-mark för att dra någon nytta av den, annars blir den lätt dyr för den AP man får
2010-12-07, 10:41
Medlem
Mc_gyvers avatar
Några tips på bra sivir build?
2010-12-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mc_gyver
Några tips på bra sivir build?

Tycker du ska börja med Meki Pendant så du har möjlighet att spamma bumerangblade i början, bra att harassa motståndarna med. Bygg vidare till Chalice of Harmony så är dina mana-problem lösta

Sen är ju Sivir en DPS-karaktär så items som t.ex Starks Fervor, Blodthirster, Berserker Greaves, Last Whisper och liknande är ju bra att satsa på. Jag skulle nog börja med skor, sedan starks och sedan blodthirster. Last Whisper för mer speed och black cleaver för skada, sen kan du riva torn fortare än någon

Finns säkert andra sätt men det är en bra build som jag tycker funkar bra!
2010-12-07, 11:42
Medlem
Rock.Lees avatar
Kennen build någon? Vill ju gärna boosta min shuriken så att den tar ner dom flestas hp ganska snabbt.
2010-12-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock.Lee
Kennen build någon? Vill ju gärna boosta min shuriken så att den tar ner dom flestas hp ganska snabbt.

Börja med Dorans Shield för lite HP, armor och hpreg, visst du skulle kunna börja med en ring, men du förlorar stats på det så det känns knappt värt det.

Sedan skyndar du med att införskaffa dina skor och en Rylais Scepter. Inom boots så föredrar jag Sorcerers Boots, får man magic penetration snabbt i början märker man skadan direkt.

Har de mycket CC så drar man Mercurys istället.

Om du märker att det går bra ta mejais först istället.

Annars går du vidare med Zhonyas, Abyssal och Lichbane. Jag föredrar flat magic pen som du märkt och anledningen är att i pubs skaffar nästan ingen magic res, så de flesta har runt 40-50 som du kommer upp i med dessa items.

Sedan är det relativt valfritt, mina games brukar aldrig fortsätta efter detta, men annars är en Hextech Gunblade aldrig fel!
Senast redigerad av Xennah 2010-12-07 kl. 11:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in