Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Skulle nog säga att båda är lite OP, dvs riktigt bra. Fast å andra sidan, Vayne har jag inte sett så mycket. När hon är i mitt lag steker hon (kan vara spelarna också, plus att de får fin farm när de lanar med Soraka), när hon går i motståndarlaget är hon inte så farlig. Men hon verkar ha potential att steka. Tror många gör misstaget att gå mid, jag tror hon behöver stöd av support för att dominera. Kanske.
Irelia steker solo topp rätt bra. Dock kommer hon att bli omgjord/nerfad.
Vad finns det mer för info om hennes remake?
Citat:
Ursprungligen postat av ThePettsoN
Beror ju helt på hur resten av laget ser ut. Vayne är en assassin och ska fokusera helt och hållet på att göra skada, medans irelia är en bruiser och bör ha en blandning av survival & damage items.
Bortser man från dessa skillnader så hade jag dock sagt att de tillför nästan lika mycket. Båda har stun (irelia stun/slow) och är hemska att försöka komma ifrån. Skulle dessutom säga att Irelia solar en lane bättre tack vare sin passiva lifesteal & ultimate.
Låter som du tycker Irelia
Citat:
Ursprungligen postat av vobo1
Har inte spelat Vayne än så kan inte säga nåt om henne. Men Irelia har jag som min "main" (spelar alla heroes men hon är min karakär helt enkelt) och hon är IMO den roligaste karaktären i spelet. Har kört henne sen hon släpptes, har 80% win rate med henne i ranked. Hon är mycket stark just nu, kan inte hålla med om att hon är OP men mycket mycket stark, kommer förmodligen bli nerfad på något sett framöver men jag hoppas inte hon blir förstörd, kommer fortsätta spela henne i vilket fall som helst.
Skulle jag investera i en 6300 champ skulle jag köpa antingen Swain eller Irelia.
Okey, tror det blir Irelia om hon inte åker på en fet nerf i remaken.