Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Så du sitter helt seriöst och säger att tryndamere inte är op?
Tryndamere är en pub stomper. Om nu Tryndamere är så bra, varför verkar nästan inga high elo-spelare tycka det? Om nu Tryndamere är OP, varför sätter Elementz, en snubbe som spelar i turneringar och är väldigt högt rankad, på Tier 4 i solo queue och Hard to place on a team i draft? På solo är han 7:e längst ner, på draft är han 10:e. Detta kan eventuellt ändras på grund av den senaste patchen, men det skulle förvåna mig väldigt mycket om han skulle bli Tier 1, eller ens Tier 2, om han inte patchas igen och får bra buffar.
[quote]har du någonsin mött en bra trynda och sätt vad han kan göra? Han kan slowa, han kan heala sig, han kan spinna antingen ikapp motståndaren eller använda den som escape, och han slår jävligt hårt,
Citat:
det är även sjukt lätt bli farmad snabbt med trynda
Tryndamere farmar dåligt, han har ett svagt early game innan level 6. Försöker han last hitta kommer han troligen att bli harassad rätt rejält, vilket är svårt för honom att hantera. Han kräver mycket gold innan han blir effektiv. Det tar ofta lång tid för Tryndamere att bli feedad. Vinner du en lane med Tryndamere handlar det nog snarare att fienderna spelar dåligt än att Tryndamere är en stark karaktär. Förlorar du mot Tryndamere i lane så undrar jag hur du gör för att lyckas med det. Har han en stark lane-partner, kanske?
Citat:
så om han inte är OP varför bannas han då i varje rankade game nästan? eller 90% av fallen både i low och mid ELO
För att folk i low och mid-elo inte har särskilt bra koll? Har nog aldrig hört någon som har mer än 1400 elo tycka Tryndamere är OP. Tryndamere är en pub stomper, samt en stark late game champion. Det gör honom inte OP. Se till att han inte blir feedad, blir han feedad så se till att cc:a honom, eller lura honom att dra ultin i dåliga lägen.
Du får ursäkta om jag låter dryg, det är inte min mening. Tryndamere är ett tydligt exempel på en champion som är ett stort problem för vissa men när man kommit över en viss nivå så är han inte lika dryg längre. Därmed inte sagt att Tryndamere nödvändigtvis är svag. Inte så svårkontrad, svagt early game, men i de få fall han faktiskt blir feedad är han en av de läskigaste.